Όταν κάποιοι
χαρίζουν σε ιδιώτες το δημόσιο πλούτο:
τα συμφέροντα πίσω από την «ελευθεροποίηση
των αιθέρων»
Σε μια απίστευτη
εξέλιξη, η πλειοψηφία της βουλής ψήφισε
νόμο που πιθανότατα θα οδηγήσει στο
κλείσιμο των κυπριακών αερογραμμών
ή/και την απορρόφηση τους από την AEGEAN,
εκπρόσωπος της οποίας συμμετείχε στη
συνεδρία της επιτροπής οικονομικών. Η
απόφαση της βουλής, σύμφωνα με τα
συνδικάτα, παραμερίζει το σχέδιο
αναδιάρθρωσης που συμφωνήθηκε, και που
προβλέπει την εξοικονόμηση €17 εκατ.
και την άμεση μείωση του προσωπικού
κατά 247 άτομα. Ο όρος για πλήρη ελευθεροποίηση
των αιθέρων προς τρίτες χώρες (εκτός
ΕΕ), ήταν απαίτηση της AEGEAN στην Επιτροπή
Οικονομικών της Βουλής. Τελικά,
υιοθετήθηκε, παρά τις αντιδράσεις όλων
των συνδικάτων, όλου του προσωπικού,
πλην των πιλότων, που προειδοποίησαν
ότι η Κύπρος με τέτοια απόφαση θα
ξεπουλούσε εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα
της. Η βουλή αποδεχόμενη το αίτημα της
AEGEAN, επηρέασε άμεσα τα συμφέροντα των
Κ.Α., στρεβλώνοντας τον ανταγωνισμό, ενώ
την ίδια στιγμή δεν ισχύει το ίδιο το
δικαίωμα για πτήσεις από αεροδρόμια
άλλων χωρών (π.χ. Ελλάδα). Τα συνδικάτα
εκτιμούν ότι οι εργαζόμενοι των Κ.Α. που
έκαναν πολλές θυσίες τα τελευταία 10
χρόνια θα θυματοποιηθούν.
Το ΑΚΕΛ σε ανακοίνωσή
του αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι για πρώτη
φορά “καθαιρείται
ουσιαστικά και αποκεφαλίζεται το
διοικητικό συμβούλιο και η διεύθυνση
μιας δημόσιας εταιρείας και ιδιωτικοποιείται
και παραχωρείται ως δώρο στο ιδιωτικό
κεφάλαιο, το πλειοψηφικό πακέττο μιας
δημόσιας εταιρείας. Και μάλιστα, αφού
προηγηθεί κρατική ένεση, εξυγίανση και
διάσωση της εταιρείας. Δώρο στο πιάτο
του ό,ποιου ιδιώτη, αλλά αφού προηγουμένως
καταστεί κερδοφόρα με τα χρήματα των
φορολογουμένων...Απορίας άξιον είναι
και το γεγονός ότι η έγκριση της αύξησης
κεφαλαίου των Κ.Α. ύψους 31εκ. ευρώ
συνοδεύτηκε με όλους τους πιο πάνω,
ιδιαίτερα σκληρούς όρους, σε αντίθεση
με την έγκριση του σχεδίου διάσωσης της
Λαϊκής Τράπεζας ύψους 1,8 δισ ευρώ με
σαφώς ηπιότερους όρους.”
Εταιρείες, που
πρόσκεινται στην οικογένεια του Νικόλα
Παπαδόπουλου (γένος Λεβέντη), έχουν
άμεσα συμφέροντα στην Aegean, σημειώνει η
Χαραυγή. Ο Αναστάσιος Δαυίδ, ξάδελφος
της Φωτεινής Παπαδοπούλου είναι μέλος
του διοικητικού συμβουλίου και μέτοχος
της Aegean, μέσω των εταιρειών DYSTAL και
OSIRIS. Ο Νικόλας Παπαδόπουλος, όχι μόνο
δεν αυτοεξαιρέθηκε από την συζήτηση
του νόμου, αλλά, ούτε καν, ανέφερε την
σχέση της οικογένειας του με τον βασικό
ανταγωνιστή των κυπριακών αερογραμμών.
Ως εκ τούτου, εγείρονται ερωτήματα, κατά
πόσον το σχετικό νομοσχέδιο έχει στόχο
τη διάσωση και την επιβίωση των Κυπριακών
Αερογραμμών ή τον έλεγχο τους από τη
βουλή και τη μεταφορά του κύκλου εργασιών
τους, στην Aegean. Ευθύνες υπάρχουν και
στην πλειοψηφία της βουλής, που στήριξε
αυτή την κίνηση, σημειώνει η Χαραυγή.
No comments:
Post a Comment