Wednesday, March 28, 2012

Σημειώσεις 15 – 28/3/2012


Σύνταξη στα 67 “όχι επειδή θέλουμε αλλά επειδή πρέπει”, λέει το ένα παπαγαλάκι του κεφαλαίου στην αστική εφημερίδα. “Σταδιακά θα πρέπει να πάει στα 70” λέει το άλλο κοινοβουλευτικό παπαγαλάκι στη τηλεόραση. Ο πρίγκηπας της Στράκκας και δικηγόρος τραπεζικών συμφερόντων είναι όμως αυτός που το εξήγησε καλύτερα: “αυτοί που διαφωνούν να πάρουν πρώτα νόμπελ και μετά θα τους ακούσουμε”.

10 comments:

Disdaimona said...

ή αλλοσπως...εκανε κι η μύγα κώλο κι εχεσε τον κόσμο όλο...κι επειδή εχεσε τον κόσμο όλο, εμείς θα ανοιξουμεν τζαι το στόμα μας εκθαμβοι που τα εργα του επιστήμονος, φωνάζοντας...δωρεάν σιοκολάτες, δωρεαν σιοκολατες...

ειπεν ο Πισσαρίδης 70, 70!
Θελει 80, 80!

εν επειδη η ερευνα του εν για την κύπρο! να μεν σου πω ότι εν τζαι για την ευρώπη του μελλοντος! αφού αποφασίσαν να καταργήσουν τζαι την ΕΚΤ τζαι να παίρνει τες αποφάσεις ο Χριστόφορος με τον Νικολάκη με εκτακτη συμμετοχή τον Ορφανίδη!

οι εργαζόμενοι δε εν να θαφκουνται κατευθείαν στο χωρο της δουλειας τους!

επισης εν να δουλεφκουμεν που τα 15 μας! ξιχαστε τζαι τες σπουδες τζαι κανει. τεχνικες σχολές πο τα 12 ως τα 15 τζαι μετα κουσπον!

πανεπιστήμιο εν να πηαινουν μονο οι επιστατες. στα πανεπιστημια δε θα μεινουν μονον οι σχολές οικονομικών, νομικών, τζαι θεολογιας.

ή θα γινουμεν συγχρονοι ή εν θα γινουμεν!!

Antonis said...

Χωρίς να έχω καμιά ιδιαίτερη γνώση στα οικονομικά, να σχολιάσω κάτι με βάσει και την εμπειρία μου στο «ελληνικό παράδειγμα», το οποίο και βιώνω.
Αν δεν έφευκεν ο Ορφανίδης* τώρα που λήγει η θητεία του, όπως σαφώς ζητούσε ο Ακελικός Κίκης, θα συνεχίζαμε το επόμενο διάστημα που θα καταρρέει (στα σίουρα) η κυπριακή οικονομία να ρίχνουμε το ανάθεμα σ’ αυτόν, μαζί με τον πρίγκιπα, το παιδί από την Αργάκα κλπ. Το κύριο επιχείρημα του Ακελικού (but not Χριστοφιακού ) Κίκη, για την παραμονή Ορφανίδη, είναι η θέση κι οι διασυνδέσεις του με το Ευρωπαϊκό και διεθνές τραπεζικό σύστημα. ( κάτι σαν Παπαδήμος της Κύπρου). Ο Χριστόφιας θέλει να μην ληφθούν νέα μέτρα μέχρι τις εκλογές, όπου και θα χάσει, για λόγους υστεροφημίας. Η οικονομία μέχρι τότε, χωρίς τα νέα μέτρα μπορεί να φτάσει να μπει (με βάσει τα σημερινά δεδομένα στην Ευρωζώνη, που μπορούν και να χειροτερεύσουν) σε μηχανισμό στήριξης. Αυτό έπαθε η Ελλάδα με την παρελκυστική στάση και τις επανειλημμένες αναβολές του ΠΑΣΟΚ, για λόγους πολιτικού κόστους, και η οικονομία της όπως και η ανεργία έφτασε εκεί που δεν πάει άλλο. Δυστυχώς η οικονομική κατάσταση έχει ξεφύγει τόσο πολύ διεθνώς (προς νεοφιλελεύθερες ατραπούς), που καμιά κομμουνιστική ρητορική δεν την θεραπεύει. Χρειάζονται επώδυνες διαρθρωτικές αλλαγές και αλλαγή του τρόπου ζωής σε επίπεδα μεσοπολέμου. Θάταν ευτύχημα να είχαμε πολύ περισσότερους Καζαμίες και καθόλου Χριστόφκιες, στην καθεστωτική μας αριστερά που κυβερνά, τόσο για το καλό της Κύπρου στο θέμα του κυπριακού, όσο και στο θέμα της οικονομίας.

• Γνωρίζω πολύ καλά τον ύποπτο ρόλο του σχετικά με τα ελληνικά τοξικά ομόλογα.


ΥΓ.1. Το κυπριακό που «πνέει τα λοίσθια», δεν έχει καμιά θέση στο σχολιασμό της επικαιρότητας για το διάστημα 15 -28/3/2012, παρόλο που μπήκε ήδη σ’ εφαρμογή το σχέδιο Β, από μεριάς Τουρκίας.
2. Γρηγόρη, τι θα γίνει; Θα πάμε στο Βαρώσι όταν ανοίξουν τα οδοφράγματα, (για να την σπάσουμε, αν μη τι άλλο σ’ αυτούς που ευθύνονται για το ΟΧΙ του 2004), η θα μας προλάβουν για ακόμη μια φορά τα γεγονότα και οι καθησυχαστικές δηλώσεις του «μικρού» μας Προέδρου;

Disdaimona said...

Αντώνη μα είσαι Νεοδημοκρατης; Σορυ που ρωτώ, αλλα τουντην ερμηνεία της ελληνικής κρίσης εν η Νεα Δημοκρατία που την εσιει.

gregoris said...

Αντώνη διαφωνούμεν έντονα
τα μέτρα λιτότητας προκαλούν υφεσιακό σπιράλ, αυξάνουν την ανεργία τζιαι τες κοινωνικές ανισότητες.
ο Ορφανίδης το λλιόττερο θα πρέπει να λογοδοτήσει δημόσια για την εγκληματική του ανεπάρκεια για να μεν πω παραπάνω.
ο Καζαμίας επαραβίασεν την συμφωνία που εσυνυπόγραψεν μαζί με τα συνδικάτα τον Οκτώβρη του 2011 ότι μαζί με το δέυτερο τζιαι πριν το τρίτο πακέτο λιτότητας θα επέβαλλεν τζιαι κάποιαν συνεισφορά που την μερκά του πλούτου. όι μόνον εν επέβαλεν συνεισφορά αλλά έδωσεν φορολογική αμνηστεία, φοροελαφρύνσεις τζιαι επιδοτήσεις. δεν είναι φυσικά άμοιροι ευθυνών δαμέ φυσικά ούτε ο Χριστόφιας ούτε το ΑΚΕΛ. τζιαι τούτον αφήνω το ως δαμέ.

για το κυπριακό τζιαι το Βαρώσι θα τοποθετηθώ σύντομα. πέραν που το Οχι του 2004 υπάρχουν τζιαι ευθύνες το 2008-2010 σε πολλούς...

Antonis said...

Το ξέρω ότι οι απόψεις μου μοιάζουν νεοφιλελεύθερες, μνημονιακές κλπ. Το ζήτημα είναι ότι αυτό δεν συμβαίνει μόνο μ’ εμένα αλλά με όλη την αριστερά στην Ελλάδα, που δεν δίνει καμιά απάντηση στον ελληνικό λαό για έξοδο από το αδιέξοδο που τον έχουν οδηγήσει. Να φανταστείς φτάνουμε σε εκλογές και όπως δείχνουν τα πράγματα τίποτα δεν θα αλλάξει στον πολιτικό χάρτη αυτής της χώρας (παρά τα δύο χρόνια επώδυνων μέτρων). Ο Σταυράκης για παράδειγμα που ήταν πιο υπάκουος στον Χριστόφια από ότι ό Καζαμίας έφυγε άκλαφτος, όπως φοβάμαι θα αποτύχει τζαι θα λοιδορηθεί ο αριστερός καθηγητής Πανίκκος (που προαλείφεται για Κεντρικός Τραπεζίτης), αν δεν υποκύψει στην οκονομική πολιτική της ευρωζώνης. Δεν θέλω, όπως προείπα, να παριστάνω τον ειδικό, ούτε γνωρίζω τόσο καλά, όσο εσείς που ζείτε και μελετάτε στην ίδια την Κύπρο τις λεπτομέρειες των χειρισμών της οικονομικής πολιτικής. Απλώς, λόγω του πατατράκ της Ελλάδας, φοβάμαι ότι οι μελλοντικές εξελίξεις θα με δικαιώσουν δυστυχώς εμένα και όχι εσάς που δεν βιώσατε τα διάφορα στάδια αυτής της πρωτόφαντης κρίσης. Για παράδειγμα ο συνταγματολόγος Βενιζέλος είχε δηλώσει το καλοκαίρι του 2011 ότι είναι αντισυνταγματικό να επιβάλεις χαράτσι για τα ακίνητα μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Το Σεπτέμβρη που έγινε Υπουργός οικονομικών ήταν το πρώτο σκληρό μέτρο που επέβαλε. Το ίδιο πιστεύω και ο Κίκης, άλλα πίστευε και έλεγε πριν αναλάβει, και όπως λες, στη συνέχεια τα αναίρεσε. (Όσα βέβαια αφορούσαν την πλουτοκρατία). Φαντάσου λοιπόν τις πιέσεις που δέχονται οι σημερινές κυβερνήσεις της, Νότιας τουλάχιστον, Ευρωζώνης!!! Και βέβαια την ανημποριά τους να τους να τις αντιμετωπίσουν.
Πάντως για το κυπριακό περιμένω δυναμικά μέτρα από τους «Επανενωτιστές». Αρκετά με τον Χριστόφκια!!!

Anonymous said...

1)που καμιά κομμουνιστική ρητορική δεν την θεραπεύει.

oi ittopathies, vlaftoun sovara ton agwna. je den ennow ton "kommounistiko" agwna twn araxniasmenwn vivliwn. Omilw gia ton agwna twn anthrwpwn. Idietera, je idika, jinwn pou ypoferoun, perissotero, apo oso ypoferoun kapioi alloi/es (mesa ston eggefalo tous) enw exoun je tin doulioua tous je to spitoui tous je to faoui tous. Oi ittopathies, vlaftoun sovara ton agwna. Oi anthrwpoi, esinithisan se mian noeri siniditotita sklavou,
foounte,foounte tin eksegersi, foounte na en pio megaloi akoma je pou ton eafto tous, je foounte, oti tha apotixoun oi en dinami agwnes tous=touto ine i sillogiki ittopathia. Yparksiaki i texniti, i ittopathia, vlafti sovara ton agwna, twn anthrwpwn. Me apotelesma i anti-drasi, na min ine (paggosmia) arketi stin fysiologia tis, ws wste na polemisi tin eksousiastiki katapiestiki drasi. Den theloumen ritorikes. Theloumen praksis. Sillogikes anti-drasis, Paggosmia. Je theloume, na spasoumen ta noera desma pou kamnoun ton sigxrono, opws je prin apo ekinon -ton monterno- anthrwpo, na nomizi oti en sklavos, na dexete pathitika mia mira -tou sklavou- mesa sto olon mias ekswterikis dinamis/eksousias pou ton katasparazi. I itopathia, vlafti sovara ton agwna. Tin mera pou tha pethanoun oi elpides je oi agwnes, tha prepi na aftoktonisoumen sillogika oulloi mas. Den tha ypirxen logos gia na zi o anthrwpos, dexomenos mono, tin mira tou ws sklavou.

2)Χρειάζονται επώδυνες διαρθρωτικές αλλαγές και αλλαγή του τρόπου ζωής σε επίπεδα μεσοπολέμου.

....oxi file mou. Den tha sou pw gia ton mesopolemo, i thlipsi mou apo tin psixoglwssologiki proseggisi tis protasis sou, arnite mou to. Tha sou pw gia pio prin, gia tin Gallia, gia tin Gilotina. Eprepen o idios o laos na stisi mian gilotina stin Ellada. Pou apo to fae - fae - fae - fae oi "arxo-ntes", odigisan ta mwra mias xwras sto na ypositizonte, sto na girefki o laos fagito mesa sta skoupithkia. Eprepe, na stisoun mia gilotina, o laos. Alla o laos, foate, giati emathan ton na nomizi je na skeftete oti ine sklavos. Kani me tes "marxistikes paradosis" tis ypotagis, tou pniksimatos tis antidrasis je twn eksegersewn. O laos eprepe, na stisi mia gilotina. Ti na kami twra? Na stisi, mia gilotina. Je meta mazi, sillogika, na evroun ta pothkia tous. Oi argentinoi ixan epiviwsi aksioprepws xwris lefta, mono me ta dika tous antallaktika kouponnia gia oso exriastike na evroun ta pothkia tous. O laos prepi na evri ta dika tou pothkia, oxi na epitrepi allo, na tou ta kofkoun. Afto-organwsi, sillogikotita, alileggii. Stes praksis. Oxi se sinthimata stous toixous

Evangelia

Antonis said...

Χαίρομαι, που στο μεγαλύτερο τουλάχιστον βαθμό, τα γραφόμενα μου αντιμετωπίζονται με μια εξαιρετική ωριμότητα. Ασφαλώς αυτά που αναφέρω πιο πάνω, δεν είναι οι προσωπικές μου απόψεις. Έτσι δεν χρειάζεται κανενός είδους υπεράσπιση επιχειρημάτων. Απλώς καταγράφω μια σειρά απλές διαπιστώσεις από την ελληνική εμπειρία των δυο τελευταίων χρόνων, με κάποιες αναγωγές στην Κύπρο.
Η συζήτηση λοιπόν, αν ο σύγχρονος άνθρωπος έμαθε να σκέφτεται σαν σκλάβος, ή γιατί στην Ελλάδα δεν στήθηκαν ακόμη γκιλοτίνες, είναι θέματα που πρέπει να μας προβληματίζουν πάρα πολύ σοβαρά (ιδιαίτερα όσους υπηρετούν (1) τις κοινωνικές επιστήμες), αφού αυτά εκφράζουν μια αδήριτη πραγματικότητα. Η ρητορική λοιπόν της ελληνικής και κυπριακής (2) αριστεράς, που στην πράξη αποδεικνύεται, για ακόμη μια φορά, εντελώς ανεπαρκής στη θεραπεία της αρρωστημένης οικονομίας μας, με συγκεκριμένες προτάσεις διεξόδου, θα πρέπει να σταματήσει να αποτελεί ΤΑΜΠΟΥ! Μου φέρνει στη μνήμη τη φράση του Κεμάλ, ειπωμένη βέβαια για άλλη περίπτωση: «Το καραβάνι (των εξελίξεων) προχώρα και ας ουρλιάζουν οι λύκοι …»

Antonis said...

Σημειώσεις προηγουμένου σχολίου:

(1) Πρότεινα πριν μερικούς μήνες ένα άρθρο με τις απόψεις του Έλληνα οικονομολόγου Γιάννη Βαρουφάκη στο blog της «Επιτροπής για μια Ριζοσπαστική Αριστερή Συσπείρωση», με την επιστημονική επιχειρηματολογία του για την λύση του ελληνικού οικονομικού ζητήματος. Είναι ο μόνος κατά τη γνώμη μου ειδικός με συγκεκριμένες προτάσεις, που μέχρι στιγμής μοιάζουν να δικαιώνονται. Δεν χρειάζεται να πω ότι δεν είχα καμιά ανταπόκριση. Φαίνεται ότι στην Κύπρο είναι δημοφιλέστεροι (λόγω ΚΚΕ), οι Μπογιόπουλοι!!

(2) Με εκπλήσσει μάλιστα ιδιαίτερα το γεγονός που οι κινητοποιήσεις και απεργίες των Ελλήνων εργαζομένων είναι ασύγκριτα μεγαλύτερες από ότι οι μηδενικές σχεδόν κυπριακές!!

gregoris said...

Αντώνη,
στα σύντομα. η εποχή εν τέθκια τζιαι η συστημική κρίση τόσο βαθκιά που η εν μπορούν να υπάρξουν "θεραπείες" στην οικονομία...
το κέιμενο του Βαρουφάκη που επρότεινες στο ΕΡΑΣ δεν εδημοσιέυτηκε για 2 λόγους.
1) ήταν πολλά εστιασμένο στην ψηφοφορία του ελληνικού κοινοβούλιου που ήταν τζείνη τη μέρα.
2) υπήρχαν άλλα κείμενα τζείνες τες μέρες.
πιο γενικά η υπαρκτή σοσιαλδημοκρατία εχρεωκόπησεν τζιαι δεν σώζεται χωρίς να επαναπροσδιορίσει την οντολογία τζιαι την κατέυθυνση της.
τζιαι ναι εν πρόβλημα τζιαι ο αριστερός (όπως τζιαι ο παραδοσιακός δεξιός) λαικισμός τύπου Μπογιόπολου. αλλά έννεν σωστό ότι παρπατά ο μπογιόπουλος στην Κύπρο. έτο ήρτεν - έδειξεν την αχαπαροσύνη του τζιαι έφυεν..
επίσης έννεν σωστή η αναφορά σου στες απεργίες κύπρο τζιαι ελλάδα. ναι εν υπάρχει ούτε κουλτούρα κινητοποιήσεων ούτε συχνές απεργίες στην κύπρο. αλλά η συνδικαλιστική πυκνότητα στη κύπρο εν πιο μεγάλη. τζιαι για αυτόν άμαν γίνει μια απεργία στην κύπρο εν πολλά πιο ουσιαστική που μιαν απεργία στην ελλάδα.

Anonymous said...

για το νομπελ, στειλε του τον κρουγκμαν, ο οποιος διαφωνει.

Για το επιχειρημα "ετσι πρεπει, αν και δεν το θελουμε" εκτιμω οτι ειναι πολυ καλο επιχειρημα. Αν ετσι πρεπει, ετσι πρεπει να γινει. Αν ομως αυτο το συστημα μας αναγκαζει να κανουμε κινησεις που δεν θελουμε, να ζουμε μια ζωη που δεν θελουμε και δεν μας αξιζει, τοτε και εμεις πρεπει να το αλλαξουμε.

Θελω να πω, οτι ο αλγορυθμος της πολυ σωστης σκεψης "να γινει ο,τι πρεπει", παρολο που ειπωθηκε καθαρα προπαγανδιστικα, μας οδηγει σε σωστα συμπερασματα: πρεπει να διωξουμε τον καπιταλισμο, οχι γιατι το θελουμε, αλλα γιατι ετσι πρεπει.

μμ