...Με θεμελιακές αξίες την επιχειρηματοποίηση (λειτουργία με στόχο το κέρδος, εταιρική οργάνωση), την εμπορευματοποίηση (τα πάντα είναι προϊόντα, τα πάντα μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συναλλαγής) και την αλλοτρίωση ως αναπαραγωγή της κυρίαρχης κουλτούρας, η τριτοβάθμια εκπαίδευση μετατρέπεται από δημόσιο αγαθό σε υπηρεσία και οι μετέχοντες κατηγοριοποιούνται σε χρήστες - παρόχους υπηρεσιών. Με πυξίδα την ταύτιση των αναγκών του ανθρώπου με αυτές της οικονομίας, τα ιδεώδη που διέπουν την προωθούμενη αναδιάρθρωση του χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι αυτά που διέπουν το κυρίαρχο καπιταλιστικό οικονομικό σύστημα: ανταγωνισμός, ευελιξία, επένδυση, τιμή, απόδοση κλπ...
...Το αποκοινωνικοποιημένο πανεπιστήμιο όχι μόνο δεσμεύει τη γνώση που (ανα)παράγεται εντός αυτού προς αποκλειστικό όφελος της ελίτ που εξυπηρετεί, αλλά και εμποδίζει την διάχυση της γνώσης στην υπόλοιπη κοινωνία, συμβάλλοντας στη διαιώνιση της ελίτ. Λειτουργώντας ως τράπεζα γνώσης, το πανεπιστήμιο (ανα)παράγει και συσσωρεύει τη γνώση που κυκλοφορεί στην κοινωνία διαχειριζόμενο αυτήν όπως οι τράπεζες το χρήμα...
(Για ένα ελεύθερο πανεπιστήμιο σε μια ελεύθερη κοινωνία, Αντιεξουσιαστικές κινήσεις Σερρών, Θεσσαλονίκης, Αθήνας, Πάτρας, Ιωάννινα, Αγρινίου, Κομοτηνής)
8 comments:
το ζητημα βεβαια τουτες τες ημερες ενεν το πανεπιστημιο/α αλλα οι "βαθκιες δομες/βαθυ κρατος" της κρατικης [που αμα βολευκει λαλουν την δημοσια] εκπαιδευσης πριν το πανεπιστημιο..το οτι μια οργανωση οπως η οελμεκ εκβιαζει την κοινωνια κρατωντας αιχμαλωτους τους [ηδη εγκλωβισμενους στο καλουπι των εξετασεων] μαθητες εν εκφραστικο μιας ευρυτερης κρισης..
αμα οι εξουσιες κραζουν τοσο εξωφθλαμα την αθλιοτητα τους ["αν δεν γινει το δικο μας, εννα οδηγησουμε τις εξετασεις σε κριση- ακυρωση" κλπ κλπ] τοτε το πεπλο της καλης προαιρεσης χανεται τζαι οι αθρωποι μπορουν να δουν με "νηφαλιο ματι την πραγματικοτητα"...τουτοι μαχουνται για το συφφερον τους στην ρασιη των μαθητων..
οποτε γιατι να τους αδικα καποιος τους μιτσιους που φεφκοντας που το σχολειο αφηνουν πισω τους καταστροφες;
ενεν τζαι τουτη η ανομικη αντιδραση μια δηλωση για την σταση των μαθητων απεναντι στο υπαρχον εκπαιδευτικο συστημα; απεναντι στους καθηγητες του κλαμπ της σεμελιδου;
αρα νομιζω οτι ενεν μονο η εμπορευματικοποιηση το ζητουμενο σημερα δαμαι..η εκπαιδευση εσιει τζαι δομες εξουσιας εσωτερικες οι οποιες παιζουν με διαφορα ρητορικα σχηματα αμα κοψουν μεσα - ετην οελμεκ..την μιαν επαιζεν το "μανα μου εν μεν μιλουν καλα ελληνικα" [τα ελληνικα εννοειται που μονο η οελμεκ ξερει να διδασκει..τζαι, ας πουμεν εσιει σημασια το θεμα, που αμφιβαλω, τελος παντων..εν τζαι τραγικα αποτυχημενη η οελμεκ με βαση τα απτελεσματα των δικων της εξετασεων] τζαι που την αλλη "μανα μου ρε οι καημενοι οι φτωσιοι εν θα μπορουν να πιανουν τα gce, αρα κινδυνευει το δημοσιο σχολειο" [το οτι οι πιο φανατικοι υποστηριχτες της οελμεκ αναμεσα στους πολιτικους στελλουν τα κοπελλουθκια τους σε αγγλοφωνα σχολεια, μεινισκει, εννοειται, ασχολιαστο] κλπ..
το οτι επιτρεπεται να κυκλοφορα τουτος ο αντιφατικος λογος [οι ιδιοι που ουσιαστικα επανδρωνουν την δομη των ιδιαιτερων μαθηαμτων μετα το δημοσιο σχολειο, να το παιζουν υπερασπιτες του δημοσιου κλπ] μπορει να εν τζαι της προεκλογικης συγκυριας - αφου υποτιθεται στο συμβουλιο παιδειας η πλειοψηφια εσυφφωνησεν με τον συμβιβασμο...ακομα τζαι τον μισο δηκο..αλλα παλε ο κλεανθους εφκηκεν ανεμομυλος..
ισως ομως να δειχνει τζαι την πιο βαθκια σαβουρα του δημοσιου λογου γυρω που την εκπαιδευση..αμα μια κοινωνια επιτρεπει σε τυπους οπως τον βαρναβα της εδεκ τζαι τον κολοκασιδη του δηκο να την περιπαιζουν με ετσι χυδαιο τροπο, τοτε μπαινει τζαι το ζητημα ινταλως αντιμετωπιζεται τουτη η δομη εξουσιας που αναπαραγεται..εχουμε 2 τυπους που στελλουν τα κοπελλουθκια τους σε αγγλοφωνα σχολεια τζαι σιηζουνται δημοσια ταχα μου για την ελληνικη γλωσσα..προφανως με τα ριαλια που εχουν εν τους ενδιαφερει να στειλουν τα κοπελλουθκια τους στα κυπριακα πανεπιστημια..αλλα για να καμνουν πολιτικη πουλουν εθνικοφροσυνη..οι εθνικοφρονες με φαντασιωσεις αγγλικου σερ που ελαλουσαμεν..
τουλαχιστον ο νικολας παπαδοπουλος εισιεν την συνεπεια [τζαι δαμαι πρεπει να του αναγνωριστει] να ψηφισει υπερ των διεθνων εξετασεων..
τζαι η αντιφατικοτητα, το δημοσιο ψεμα, γινεται τροπος λογου σχεδον αυτονοητος για τους "λειτουργους"..ακου τωρα την σεμελιδου που για εφτομαδες επαιζεν μας το "δημοκρατια σημαινει να δεχτειτε την αποψη μου", να ανησυχα διοτι μπορει το πανεπιστημιο να μεν "σεβαστει την αποψη της πλειοψηφιας"...
εχουμε να καμουμεν με μια δομη παραγωγης ψεματων - τζαι μεσα στες ταξεις τζαι στον δημοσιο λογο..τζαι σαφως τουτη η δομη εν θελει να γινουν αλλαγες..εν θελουν να σκεφτουνται οι καθηγητες της οελμεκ..μια χαρα την εχουν παιζωντας τους σοφους στους καημενους τους μιτσιους - που τους γραφουν η απλα παπαγαλιζουν την υλη τζαι υστερα πασιν ιδιαιτερα για να μαθουν τες "σωστες" απαντησεις των εξετασεων..
οποτε τουτοι οι καθηγητες του αναμασηματος τζαι της κκεταπας των "σωστων" απαντησεων, ινταλως εν να γυρισουν αυριον [αν γινουν αλλαγες] τζαι να πουν στους μαθητες οτι ξερετε υπαρχουν τζαι αλλες πιθανοτητες;
οποτε νομιζω οτι το ζητημα της παιδειας εσιει να καμει τζαι με τους εσωτερικους μηχανισμους χειραγωγησης...τζαι σημερα η οελμεκ εν η φωνη του αυταρχισμου που μιλα χωρις καν να αντρεπεται..η εχασεν τον καθωσπεπισμο γιατι νοιωθει το εδαφος να μετακινειται..αν δεν ηταν εκλογες τζαι εψηφιζεν το δησυ με το ακελ;
μικρος πανικος...
η ο πραγματικος μεγαλος πανικος - ιντα νοημα εσιει πκιον ο ρολος του καθηγητη με το απλωμα των πανεπιστημιων [δημοσιων τζαι ιδιωτικων] αλλα τζαι μη-κρατικων σχολειων; καποτε οι δασκαλοι επαθαν αναλογο πανικο - πριν το 74..τωρα το υπαρξιακο αγχος του στατους διαστυαρωνεται με την αναγκη εξουσιας στην ταξη τζαι το οικονομικο βολεμα εκτος ταξης...τζαι φυσικα ιδεολογικα οπως ειδαμε η οελμεκ θελει να το παιζει τζαι πολιτικη αποψη..για να εσιει προσπαβασεις στην βουλη..τζαι οϊ μονο..
ατε να μεν πω παραπανω για τους φιλελευθερους του δησυ δαμαι..να δουμεν τον ιουνη τζαι λαλουμεν..
τωρα [για να επανελθω στο ποστ] το επιχειρημα για την εμπορευματικοποιηση των πανεπιστημιων εν καλον..αλλα θελει τζαι συγκριτικο μετρο..δηλαδη ποτε ηταν τα πανεπιστημια διαφορετικα; ηταν ποττε; οξα προβαλεται μια θεση με βαση την μελλοντικη απελευθερωτικη προοπτικη;
τα πανεπιστημια εγιναν τζαι χωρος αναζητησης γνωσης περα που τα κατεστημενα διοτι εν μερει εσιει τζαι η γνωση [πολιτιστικη σφαιρα] δυναμικες "σχετικα" αυτονομες, αλλα [υποψιαζομαι] οτι η μαζικη επεκταση της τριτοβαθμιας εκπαιδευσης υστερα που τα μεσα του 20ου αιωνα εδωσεν την δυνατοτητα για την δημιουργια νεων μορφων [νεανικης αλλα τζαι πολιτισιτκης] συλλογικοτητας..
αλλα παντα τα πανεπιστημια ελειτουργουσαν μεσα στο υπαρχον συστημα..τζαι πιο παλια ειχαν τζαι τες αντιπαραθεσεις που εμεις εχουμεν ακομα στην δευτεροβαθμια εκπαιδευση [τζαι στην πρωτοβαθμια βεβαια αλλα αλλο καναλι τζηνο]..δηλαδη αναμεσα στο ανοιγμα μιας πιο πλουραλιστικης αντιληψης της γνωσης/εκπαιδευσης τζαι μιας αυταρχικης αντιληψης οτι οι καθηγητες ξερουν τζαι οτι οι μαθητες εν απλα δοχεια στα οποια θα μπουν καπως καποιες πληροφοριες..
να σου αθθυμισω ποση κουβεντα εγινεν για την στολη;
σε αλλες κοινωνιες οι εμπλεκομενοι που τα κατω [οι μαθητες] αλλαξαν τα δεδομενα..οι δικοι μας μαθητες φαινεται οτι ακομα ανεχουνται το σχολειο σαν απαραιτητη πρωινη φυλακη..
ας ελπισουμε οτι εν θα το καμνουν για πολλην τζαιρον ακομα...
να αλλαξουν οι καθηγητες;..ατε να το αφηκω ανοικτο..
ειδα σημερα οτι οι τ/κ δασκαλοι ετοιμαζουν κινητοποιησεις για να υπερασπιστουν τις αλλαγες στα σχολικα προγραμματα εναντια στον ερογλου..οι δικοι μας εν ετη φωτος πισω..
οποτε ισως να εν δυο σταδια..η κριτικη του αυταρχισμου [που συμπεριλαμαβνει οϊ τυχαια τζαι τον εθνικισμο αλλα τζαι την ευρυτερη νοοτροπια της οελμεκ να χειριζεται την παιδεια σαν χωραφι δικο της] τζαι της εμπορευματικοποιησης που αναφερει το αποσπασμα..το οτι ο αυταρχισμος της οελμεκ κρυφκει οικονομικα συφφεροντα [εν μπορουν/εν ξερουν να καμνουν ιδιαιτερα στα gce] μπορει να εν αποκαλυπτικος των διασταυρωσεων..αλλα νομιζω υπαρχουν τζαι αυτονομες δυναμικες των δυο τασεων..
οπως εξελισσουνται τα δεδομενα σημερα η ελπιδα για ξελασπωμα των διαδικασιων βρισκεται πκιον στα πανεπιστημια..εν η αυτονομια την οποια δεν εχρησιμοποιησαν μεχρι σημερα που μπορει να [ξανα]ανοιξει εναν ακομα πολο στην συζητηση για να επιτρεψει τον απεγκλωβισμο που την ομηρεια των εξετασεων της οελμεκ..
διοτι εν τζαι εσιει τζαι τοση σημασια το θεμα των εξετασεων..επι της ουσιας η κοινωνια κινειται ηδη αλλου..σημερα εν 17%, λαλουν, στα ιδιωτικα σε λλια χρονια εν να εν 25%..το ιντερνετ εν να καμει την σεμελιδου τζαι τον ταλιαδωρο να φανουν σαν οι φαιδρες φιγουρες που ενι στην πραγματικοτητα..τζαι οι κυπραιοι φοιτητες μπορει να συνεχισουν να φεφκουν που την κυπρο για να εν τζαι νακκον αυτονομοι που τους γονιους τους..σε λλια χρονια εν να φκαλουν τζαι τα ιδιωτικα πανεπιστημια δασκαλους..τζαι εν να φκαλει σπυρκα η ποεδ..αλλα η αποφαση εσιει ηδη παρθει..οποτε σταματα τζαι η αυτοματη προσληψη κλπ κλπ..
αλλωστε οπως εγραψεν τζαι καποιος, μαλλον η οελμεκ διαπραγματευεται για την αξιολογηση των μελων πανω στην ρασιη των μαθητων..surprise surprise..
κατα συνεπεια αμα δουμεν τες ευρυτερες δυναμικες των δομων το εθνικο σχολειο της σεμελιδου οδευει στην μιζερια..ωσπου να ξεσηκωθουν επιτελους οιμαθητες..
τα δημοσια πανεπιστημια, ομως, που εν συμμετεχουν αμεσα σε τουτην την δομη αυταρχισμου, εν εγκλωβισμενα τζαι τουτα που τες υαπρχουσες δομες σε ενα επαρχιακο ρολο λογω των γλωσσικων περιορισμων..αυριο μεθαυριο που εν να ανοιξουν τζαι ξενα πανεπιστημια στην κυπρο για να καλυψουν την μεσανατολικη αγορα κλπ τουτοι [αν τους κρατησει η οελμεκ αιχμαλωτους των δικων της εξετασεων τζαι εξουσιων] εν θα μπορουν να συμμετεχουν στην διαμορφωση μιας κοινωνιας της γνωσης κλπ κλπ..τζαι τοπικα τζαι ευρυτερα..
οποτε το θεμα για το πανεπιστημιο εν μαλλον θεμα προοπτικων..ειτε θα μεινει εγκλωβσιμενο ειτε θα τολμησει να ανοιξει τουλαχιστον το παραθυρο στον κοσμο..
η μορφη που εν να παρει η κοινωνια της γνωσης τζαι της πληροφοριας [απελευθερωτικη η χειραγωγικη/εμπορευματικη] εν ανοικτο...τζαι τουτον εν το ζητουμενο φανταζομαι του κομμαθκιου που εβαλες, των παιθκιων που την ελλαδα..
αλλα εμεις δακατω ακομα εχουμε να μαχουμαστεν με καταλοιπα αλλων εποχων...
οποτε αν το/τα πανεπιστημια πουν οτι ειτε ψηφιζεται ο κανονισμος ειτε εφαρμοζουμεν το δικαιωμα να παρουμε φοιτητες με διεθνεις εξετασεις, τοτε προαφανως η συζητηση θα αποκτησει την ουσια της πολλαπλοτητας που ελογοκρισθηκεν με τον εκβιασμον της οελμεκ..τζαι αν ο βαρναβας καταθεσει οπως ειπεν νομοσχεδιο εναντια στο πανεπιστημιο οπου θα του αφαιρα την αυτονομια [θρασος ο τυπος α;], τοτε να εχουμεν επιτελους μιαν συγκρουση που να παει τζαι στην ευρωπη..τζαι να αξιζει να ασχοληθει κανενας μαζι της...η αυτονομια του πανεπιστημιου τζαι οι λογοκριτες του..ωραια σκηνη..
να δουν τζαι οι σοσιαλιστες ιντα κουμασια παιζουν το αντιπροσωποι τους δακατω..αληθκια ο κωμοδρομος που ηταν τζηκατω γιατι εν σχολιαζει τις δηλωσεις του βαρναβα; εν ετσι λογον που εκφραζεν που ηταν στες βρυξελλες;
αλλα πε μου δακατω συναουνται τζαι απεγγελει τους ποιηματα ο λυσσαριδης..τζαι καμνουν τα τζαι τραουθκια..θεμα επιπεδου προφανως..
ατε κανει..εξυπνησα πρωιν τζαι αμα ειδα τες εφημεριδες τζαι αθθυμηθηκα την σεμελιδου τζαι τον βαρναβα, εσκεφτηκα οτι μαλλον το ζητημα των πανεπιστημιων [οπως το βαλλεις] εν στρατηγικα παρακατω θεμα..η οπως ελαλεν τζαι ο μαρξ..μπορει η απομυθοποιηση να οδηγα στην εν δυναμει απελευθερωση..
εν να δειξει..
τρ.
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με το περιέχομενο της ανάρτησης για το ρόλο του πανεπιστημίου σήμερα.
Για τα σχόλια του Ανώνυμου, δεν κατάλαβα και πολλά πράγματα. Τον ενοχλεί ο αυταρχισμόςτης Σεμελίδου αλλά όχι του Πανεπιστημίου γιατί ο ένας είναι προοδευτικός και ο άλλος συντηρητικός;
Και η ερμηνεία της στάσης της ΟΕΛΜΕΚ είναι τα φροντιστήρια που θα φύγουν από τα χέρια τους; Δηλαδή τα φροντιστήρια τα συντηρούν τεχνητά τα μέλη της ΟΕΛΜΕΚ και δεν ικανοποιούν καμία κοινωνική ανάγκη;
Ή φοβούνται οι καθηγητές τις πολλαπλές ερμηνείες της πραγματικότητας; Πού το ξέρεις; Το μόνο σίγουρο είναι πως τη γνώση-τυφλοσύρτη δεν είναι οι καθηγητές που την επιβάλλουν στους μαθητές.
Αν από την άλλη πιστεύεις ότι υπάρχει εξουσία - τοπική και διεθνής -που θα επιτρέψει στο όνομα των όποιων ιδανικών, τη δημιουργία συνθηκών για αμφισβήτησή της, τότε έχουμε τελείως διαφορετική αντίληψη για την πραγματικότητα.
Είμαι εκπαιδευτικό της μέσης, δεν με ενοχλεί η κριτική αλλά η μυθοποίηση της πραγματικότητας.
απόφυγα μέχρι στιγμής να τοποθετηθώ δημόσια στο θέμα των κριτηρίων εισδοχής στα κρατικά πανεπίστημια της Κύπρου.
ένα σχόλιο που έγραψα στου στρατή είσιεν χαθεί τζιαι εν εξανασχολήθηκα. η λογική τούτης της ανάρτησης ένι να δουμεν το ζήτημα του πανεπιστήμιου σε διεθνές τζιαι θεωρητικό πλαίσιο.
1. η αυτονομία των πανεπιστημίων τζιαι που το κράτος τζιαι που την αγορά πρέπει να αποτελεί διαχρονικό στόχο στον αγώνα μας για την κοινωνικοποίηση τζιαι της υλικής τζιαι της πολιτιστικής παραγωγής. που την δεκαετία του 60 τζιαι μετά τα πανεπιστήμια έχουμεν σαν κίνημα μιαν βάση μέσα στα πανεπιστήμια. που όμως νομίζω εν την αξιοποιούμεν σε μεγάλο βαθμό. θα εμπορούσαμεν να στήσουμεν εναλλαχτικές δομές τζιαι μέσα τζιαι έξω που τα πανεπιστήμια. οι ανθρώποι για έτσι εγχειρήματα νομίζω υπάρχουν. εν οι συνθήκες που πρέπει να αλλάξουν τζιαι εν δαμέ που μπαίνει το ζήτημα της βούλησης τζιαι της οργάνωσης μιας τζιαι μιλούμεν μαρξιστικά σύντροφε τρ.
για την κυπριακή περίπτωση
2. ναι, τα κρατικά πανεπιστήμια καλά εκάμαν τζιαι επροσπαθήσαν να προσελκύσουν τζιαι τους μαθητές της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ουσιαστικά εν έχουν άλλην επιλογήν αν θέλουν να ανταγωνιστούν μακροπρόθεσμα τα ξένα τζιαι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. αλλά τζιαι η κυβέρνηση εν λάθος που έκαμεν που εν ετράβησεν την κόντρα με την ΟΕΛΜΕΚ τζιαι τον αυταρχικό συντηρητισμό που πρεσβεύει, ως το τέλος. αντρέα σταύρου εν ξεκάθαρο ότι η ΟΕΛΜΕΚ εν για την απώλεια του μονοπωλείου των ιδιαιτέρων που κόπτεται ουσιαστικά, τζιαι επειδή εν μπορεί να το πεί πουλά μας εθνικιστικές τζιαι ψευτοσοσιαλιστικές μπαρούφες.
3. τωρά αν τα κυπριακά πανεπιστήμια κρατικά τζιαι ιδιωτικά, ηγηθούν μιας προσπάθειας εκσυγχρονισμού τζιαι ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης στην Κύπρου μπράβο τους. αλλά η αλήθκεια εν ότι εν τζιαι εδείξαν σημάθκια ότι μπορούν να κάμουν έτσι πράμα. εμέναν φαίνουνται μου μάλλον μετα-λυκειακά ιδρύματα που λειτουργούν στο ίδιο εργοστασιακό υπόδειγμα με τα σχολεία της μέσης.
@Grigoris
Το μονοπώλιο το φροντιστηρίων που ελεγχόταν από λειτουργούς του Υπουργείου και την ΟΕΛΜΕΚ ανάγεται στη δεκαετία του 1980 και ΄90.
Σήμερα η αγορά των φροντιστηρίων έχει διαφοροποιηθεί σε μεγάλο βαθμό και η μερίδα του λέοντος βρίσκεται στα χέρια των ιδιωτών ή των κρατικών φροντιστηρίων.
Η στάση της ΟΕΛΜΕΚ σε μεγάλο βαθμό καθορίστηκε με βάση το κομματικό σκηνικό αφού και οι κινήσεις των καθηγητών αναπαράγουν το κομματικό σύστημα.
Το πρόβλημα εντός της ΟΕΛΜΕΚ -σε σχέση με τους κομματικούς σχεδιασμούς -δημιουργήθηκε από τη στιγμή που η εξαρτημένη από το ΔΗΣΥ κίνηση καθηγητών δε συμπορεύτηκε με την εκσυγχρονιστική προσέγγιση και παρέμεινε προσκολλημένη στην παραδοσιακή εθνοκρατική προσέγγιση.Γι αυτό και προβλήθηκε κατ΄ επανάληψη η ενιαία εξέταση κατ΄επέκταση του ενιαίου έθνους-κράτους. Αυτή η προσέγγιση βρήκε υποστηρικτές , όπως και στην κομματική ζωή, τις κινήσεις του ΔΗΚΟ, της ΕΔΕΚ και του ΕΥΡΩΚΟ, εκφραστές της παραδοσιακής εθνοκρατικής προσέγγισης.
Από την άλλη η τάση αυτή κατόρθωσε να αρθρώσει λόγο αφ΄ ενός μεν εξαιτίας της αδυναμίας του πανεπιστημίου να αρθρώσει λόγο και αφ΄ετέρου εξαιτίας των ανόητων χειρισμών του Υπουργού.
Στο τελος η σύγκρουση αναγορεύτηκε από όλους σε συσχετισμούς δύναμης και δεδομένης της αδυναμίας σύνθεσης των συμφερόντων, η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη.
Σε σημαίνει ότι κάποιος από αυτούς φυσικά εξέφραζε το κοινωνικό συμφέρον στο δεδομένο χρόνο.
αγαπητε α. σταυρου,
η διαφορα της οελμεκ που το πανεπιστημιο στην συγκεκριμενη διαμαχη ηταν οτι η πρωτη ηταν αυταρχικη ενω το πανεπιστημιο δεν ηταν..δεν σημαινει οτι το πανεπιστημιο εν προοδευτικο - αν δεν καμνω λαθος τζαι στην οελμεκ τζαι στο πανεπιστημιο ο δησυ εσιει τα παραπανω κουτσια..
αλλα το πανεπισημιο, εισιεν τζαι εσιει το δικαιωμα σαν θεσμος να καθοριζει κριτηρια εισοδου φοιτητων..τζαι το εβαλεν στο τραπεζι για συζητηση..αντιθετα η οελμεκ ιντα που εκαμεν;
εξεκινησεν με χυδαια ψεματα-περιπαιξιμο παντες τζαι επαθαμεν αμνησια..οτι ταχα μου εν εσυζητηθηκεν το θεμα..για να καταληξει στην ασυλληπτη θεση οτι αν δεν γινει το δικο της, θα οδηγουσε τις εξετασεις σε νομικο ναυαγιο [ενεν τουτο που ηταν το υπονουμενο για την αναγκη "μαχιμων καθηγητων";]..
μπορει να εσιεις δικαιο για τα ιδεολογικα αιτια..σαν ατομο που εμπλεκεται ξερεις σαφως καλλιτερα τες δυναμικες που μεσα..
αλλα που τα εξω η οελμεκ εσυμεπριφερθηκεν με εναν αυταρχισμον ο οποιος πρεπει να αντιμετωπιστει..
τζαι εσιει καθηκον το πανεπιστημιο αργα η γληορα να εβρει το κουραγιο να πραξει σαν αυτονομος εκπαιδευτικος θεσμος - στον βαθμο που θα συνεχιστει τουτον το παναυριν του αυταρχισμου..εν ηξερω αν αθθυμασαι το κλιμα τοτε που ανοιξεν το πανεπιστημιο..ο βαρναβας αθθυμιζει μου τζηνην την φαση..τζαι η σεμελιδου βασιζεται σε τουτην την αθλιοτητα..
οποτε αγαπητε εν νομιζω να υπαρχει συγκριση αυταρχισμου..
τα φροντηστηρια πηγαζουν που τον θεσμο των εξετασεων τζαι το ριζοσπαστικο θα ηταν να αμφισβητηθουν οι εξετασεις σαν υποχρεωτικη διαδικασια...τζαι σαν η μονη επιλογη..τζαι η σχετικοποιηση που επιχιερειται με την εισαγωγη πολλαπλων μορφων εξετασεων εν βημα προς την σωστη κατευθυνση..
αλλα σημερα εν κοινωνικη αναγκη οντως τα φροντηστηρια..τζαι τα μελη της οελμεκ που εμπλεκουνται σαφως εχουν πλεονεκτημα αφου εν τζηνοι που εν οι ειδικοι τουτων των εξετασεων..ειμαι ετοιμος να δεχτω οτι ενεν οι παραπανω -περκι επιασεν τοπο η εκστρατεια του πευκιου..αλλα εξακολουθουν να εν μεγαλο μερος της αγορας - τζαι τα οικονομικα συμφεροντα παραγουν τζαι λογο..
ναι νομιζω οτι η πλειοψηφια των καθηγητων που στηριζει την ομαδα της σεμελιδου κλπ φουνται τες πολλαπλες ερμηνειες..τουτον εσιει δειξει η σταση τους ουλλον τον χρονο..να σου αθθυμισω την ιστορια με την εγκυκλιο του υπουργου για τον μακαριο - που εφκηκαν τζαι αχαπαροι;
μακαρι να καμνω λαθος..αλλα τουτη εν η εικονα που προβαλει προς τα εξω..η πλειοψηφια..η εστω η σιωπη της..
οϊ εν πιστευκω οτι υπαρχει εξουσια που εν να επιτρεψει την ριζοσπαστικη σκεψη..αλλα ειμαστεν σε μιαν φαση οπου η ανατροπη τζαι το αιρετικο εν τζαι μερος της αναδυομενης μεταμοτνερνας κουλτουρας..τουτον εν αναγκαιο τζαι για την επιστημονικη εργασια, τζαι για την παραγωγη εμπορικων σηματων,αλλα τζαι για την αναπτυξη του κριτικου ριζοσπαστικου λογου...
υπαρχει μια αναδυση ενος νεου πλαισιου στο οποιο πρεπει να τοποθετηθουμε..οπως, τον 19ο αιωνα, η αναδυση της ορθολογικης αντιληψης του κοσμου ηταν τζηνον που αρμοζεν στο αναδυομενο συστημα αλλα τζαι στις διαλεκτικες μορφες της κριτικης του...
το επιχιερημα μου για την οελμεκ ηταν ακριβως οτι σπρωχνει την κοινωνικη συζητηση προς τα πισω..υποχρεωνει μας να αγωνιζουμαστεν για τα αυτονοητα..την καταργηση του αυταρχισμου αντι την διαλεκτικη τη νεας εποχης..τζαι της εμπορευματικοποιησης που εβαλενο γληορης σαν θεμα..
ενδιαφερουσα η περιγραφη/αναλυση σου παντως για τις εσωτερικες δυναμικες στην οελμεκ..εν ευχαριστο οτι υπαρχει τζαι μια εσωτερικη κριτικη αναλυση..
παντως για το πολιτκο πλαισιο..νομιζω ο χριστοφκιας εφκαλεν τον αναστασιαδη τζαι τον τορναριτη που την δυσκολη θεση να θκιαλεξουν αναμεσα σε διαφορα ετεροκλητα δικα τους ακροατηρια..εν να δειξει παρακατω βεβαια..παντως ο υπουργος φαινεται λογικος..ενεν θεμα ιδεολογιας, εν απλα θεμα ινταλως γινεται η συζητηση στον χωρο εστω της εξουσιας..
δηλαδη αμα η σεμελιδου νομιζει οτι δημοκρατια ενι να περνα μονο η αποψη της, τζαι απειλα να ναυαγησει τες εξετασεις, ιντα σταση εν να εσιει αν ενας μιτσης διαφωνησει μαζι της στην ταξη;
γρηγορη,
η δημιουργια εναλλακτικων θεσμων τζαι δικτυων εν αναγκαια..τζαι εν να γινει ντε φακτο νομιζω..εναν πραμαν που λαλει συνεχεια ο αντιπρυτανης του πανεπιστημιου που φκαινει στα ραδια [εν αθθυμουμαι το ονομα του] εν ινταλως το πανεπιστημιο εν να γινει ενας "μεγαλος εργοδοτης"..ουσιαστικα εργαζομενων στην βιομηχανια της γνωσης τζαι της πληροφοριας..
οποτε ναι σαφως οπως λαλει τζαι ο α. σταυρου καμια εξουσια εν θα ευκολυνει, αλλα το ζητουμενο εν να εβρουμεν τον τροπο να οργανωθουν κοινωνικες δυναμικες..
στο μετρο τζαι τον βαθμο που μπορει ο καθενας..
αλλη φορα λαλουμεν παραπανω γιατι ειπαμεν τωρα εγω νοιωθω οτι ειμαστεν ακομα στην περιοδο της μοναρχιας - πριν καν την αστικη δημοκρατια σε τουτα τα θεματα..
τρ.
Συντροφοι δειτε το κειμενο που εχω βαλει με θεμα
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ Η ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Μην αναζητείτε κανενός είδους ανάλυση απ την πλευρά της ΟΕΛΜΕΚ πίσω από τη στάση της . Είμαι εκπαιδευτικός . Γνωρίζω την ιστορία της, τον τρόπο λειτουργίας της, ακόμα και τα κομματικά στελέχη που τη στελεχώνουν.
Πρόκειται για μια οργάνωση-κομματικό παράρτημα των δεξιών κομμάτων, συνεπικουρούμενων εκάστοτε από ΕΔΕΚ,κι από ΕΥΡΩΚΟ προσφάτως.
Μια από τις πιο συντηρητικές δομές του τόπου, συγκεντρωτική, με παντελή έλλειψη δημοκρατίας, αποκλεισμό, δηλαδή, της βάσης από οποιαδήποτε διαδικασία.
Φανταστείτε ότι πήγαινε για "αποχή" δήθεν στις εξετάσεις(προσέξτε, όχι απεργία, να μη χάνουμε και μεροκάματο: Τοόση αγωνιστικότητα.Στην πλάτη των παιδιών να το παίζουμε αγωνιστές χωρίς οποιδήποτε κόστος!)χωρίς να συγκαλέσει γενικές συνελεύσεις μελών, να παρθεί απ΄τη βάση η απόφαση. Δεν υπάρχει τέτοιος θεσμός στη παράδοση της ΟΕΛΜΕΚ.
Είναι Οργάνωση με παράδοση στον κυβερνητικό συνδικαλισμό. Έγινε πάντα ο δίαυλος περάσματος κάθε συντηρητικής εκπαιδευτικής πολιτικής, και διευκόλυνε όλες τις δεξιές κυβερνήσεις, εμφανίζοντας τις επιλογές τους ως δικά της αιτήματα. Κλασικός ρεφορμισμός.
Αυτά, για να αντιληφθεί ο καθένας τι εστί αυτό το κατασκεύασμα και πόσο κόπτεται για το δημόσιο σχολείο. Άστε που το σύνολο σχεδόν της ηγεσίας το αποτελούν υποδιευθυντές και διευθυντές, βραχίονες, δηλαδή του μηχανισμού.
Στην παρούσα φάση, στο συγκεκριμένο ζήτημα, είναι το εθνικιστικό σύνδρομο που κυριάρχησε.Όχι ο πόνος για τα καημένα παιδιά του δημοσίου και την ανισότητα ευκαιριών.Χέστηκε γι αυτά! Όσα χρόνια η κρίση μαστίζει το σχολείο και το σύστημα πρόσβασης την επιτείνει, τι αγώνες έκανε η ΟΕΛΜΕΚ; ΚΑΝΕΝΑ.
Αγωνιζόταν να εξασφαλίζει περισσότερες θέσεις προαγωγής, της τις έδιναν και ήταν ο καλύτερος σύμμαχος των κέντρων που λάμβαναν τις αποφάσεις.
Π.χ νύχτα στα υπουργεία, σε συσκέψεις με την Αγγελίδου, πήραν πολλές αποφάσεις που έπληξαν κι άλλο το δημόσιο σχολείο.
Ας μην ξεχνάμε ότι το υπάρχον σύστημα πρόσβασης όταν το προώθησαν προηγούμενες κυβερνήσεις, η ΟΕΛΜΕΚ ήταν στην εμπροσθοφυλακή της υπεράσπισής του. Δηλαδή η Ενοποίηση των εξετάσεων, που ενίσχυσε τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του Λυκείου και το υποβάθμισε ακόμα περισσότερο ως προς το μορφωτικό του ρόλο, δένοντάς το σφιχτότερα στη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Τώρα, μέσα απ΄τη διαφωνία της, ακούσατε να προτείνει κάτι για ένα πιο δίκαιο σύστημα πρόσβασης για όλα τα παιδιά; Ακούσατε οτιδήποτε για ελεύθερη είσοδο όλων των παιδιών, το μόνο δίκαιο σύστημα, που θα δώσει στο δημόσιο σχολείο τη μορφωτική του αξία και την αυτονόμησή του από το ρόλο του απλού προθαλάμου για τα ΑΕΙ; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ!
Ακούσατε να προκαλεί το πανεπιστημιακό κατεστημένο, να πάψει επιτέλους τα μεγαλοϊδεάτικα περί κέντρου αριστείας και υψηλών ακαδημαϊκών επιδόσεων και να αυξήσει τις θέσεις του, να ανοίξει για πρόσβαση όλων των αποφοίτων; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ! Τα κατεστημένα μεταξύ τους δεν συγκρούονται επί της ουσίας, αλλά στα επιμέρους και ανώδυνα, για να συντηρούν και την ύπαρξή τους ως μηχανισμοί.
Εξάλλου αυτή τη στιγμή υπάρχει κεντρικός στόχος απ΄την ΟΕΛΜΕΚ, που πρέπει να υπηρετείται με πολλαπλές και δυναμικές μεθόδους: Η αποτροπή της μεταρρύθμισης, που είναι η μόνη διέξοδος, έστω και ως απόπειρα, για έξοδο του δημόσιου σχολείου απ την αναποτελεσματικότητά του.
Η "δυναμική" στάση, δεν ταιριάζει στη γηραιά ΟΕΛΜΕΚ, γιατί δε μας έχει συνηθίσει σε κάτι τέτοια. Αναρχία, αλητεία και αναστάτωση θεωρούσε πάντα τις απεργίες, και μάλιστα τις συγκεντρώσεις και πορείες με πλακάτ! Μα τι απρεπή και χυδαία πράγματα για τον αξιοπρεπή καθηγητικό κόσμο!Λέτε ξαφνικά να μας προκύψει αγωνιστικό συνδικάτο που θα διαδηλώνει στους δρόμους κατά της αναθεματισμένης μεταρρύθμισης; Δεν αποκλείεται να το δούμε κι αυτό και να γελάσουμε.
Εκερδήκεν προσφυγή εναντίων του Κυπριακού κράτους για τις χορηγίες de minimis. Μεγάλη νίκη εναντίων της κομματοκρατίας τζε της διαπλοκής. - δκιεβάστε σήμερα στον Πολίτη. Αναφέρουντε ονομαστικά ο Νίκος Νουρής, δημοτικός Σύμβουλος του Συναγερμού, πρόεδρος της Πολεοδομικής επιτροπής του Δήμου Λευκωσίας τζε ο Δημοτικός Μηχανικός. Δικηγόρος ο Μάριος Γεωργίου - γιος του Χριστάκη Γεωργίου, καθηγητή Ιστορίας στο English School
Για μας που εμαύρισε το φλαντζί μας να παρακολουθούμε την θανάτωση του σχολείου Highgate που τούντους κουρβανάες, εν μια ελπίδα για την αγωγή που ξεκινούμε εναντίων της Δημάρχου τζε του Δημοτικού Συμβουλείου.
Εσκεφτήκαν οι εκπαιδευτικοί να κινηθούν εναντίων της ΟΕΛΜΕΚ. Τζε ένα ν να παρεκλίνουν που τις διαδικασίες εν νομικά liable.
Post a Comment