Επειδή το κεφάλαιο τζιαι οι εκπροσώποι του στην βουλή συνεχίζουν το ίδιο φκιολί, εν καλά να τους υπενθυμίζουμε κάποια πράματα που άλλες εποχές...
20 000 εργάτες συμμετέχουν στην συντεχνιακή παναπεργία
“ Η υπό των εργατικών συντεχνιών αποφασισθείσα 24ωρος απεργία διαμαρτυρίας διά το ζήτημα του βιωτικού τιμαρίθμου εκηρύχθη χθες εις όλας τας πόλεις...”
Ελευθερία, 27/10/1943
Προς όλους τους Εργάτες της Κύπρου
“..Κανένα καθήκο δεν είναι από σήμερα τόσο επιτακτικό όσο το καθήκον για την κινητοποίηση και του τελευταίου εργάτη, σε τρόπο που κ' ο τελευταίος εργάτης νάναι έτοιμος για να ριχτή στον αγώνα για την ενίσχυση των συναδέλφων του...”
Παγκύπρια Συντεχνιακή Επιτροπή, 8/2/1944
Η απεργία της 1ης του Μάρτη του 1944, ένας ιστορικός αγώνας των εργατοϋπαλλήλων της Κύπρου
“...Παρόλον ότι το 1944 είχεν ήδη διασπασθή το κίνημα και είχαν ιδρυθή και οι πρώτες Νέες Συντεχνίες με πολιτικές κατευθύνσεις δεξιές και εθνικιστικές και οι πρώτες Τουρκικές Συντεχνίες με πολιτικές κατευθύνσεις επίσης εθνικιστικές-σωβινιστικές, παρ' όλον αυτόν, η ενότητα των απεργών δεν διαταράχθηκε. Κατέβηκαν στην απεργία όχι μόνο τα μέλη της ΠΣΕ αλλά και τα μέλη των Νέων Συντεχνιών. Όχι μόνον οι Έλληνες εργάτες αλλά και οι Τούρκοι εργάτες...”
Γενικός Γραμματέας ΠΕΟ, Αντρέας Ζιαρτίδης, 10/3/1984
να θυμίσουμεν επίσης τζιαι την προχτεσινή δήλωση του εκπροσώπου της ΣΕΚ (10/8/2011) όταν κάποιο παπαγαλάκι του κεφαλαίου του υπέβαλλεν ότι όλα τα κόμματα (της δεξιάς) είναι εναντίον των συνδικαλιστών.
“Αν τα κόμματα συνεχίσουν με αυτή τη στάση, τότε να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τους εργαζόμενους μέλη και ψηφοφόρους τους στις πλατείες.”
τζιαι τέλος, το αυτονήτο...
ότι αν το κεφάλαιο τζιαι η Δεξιά δεν συναινέσει στον υφιστάμενο ταξικό συμβιβασμό,
τζιαι πάμεν σε ολική ταξική σύγκρουση,
τότε συνεπακόλουθα ούτε το συνδικαλιστικό κίνημα δεσμεύκεται που τα συμφωνημένα
τζιαι μπορούν τζιαι πρέπει να μπουν νέες απαιτήσεις για πιο μεγάλη τζιαι πιο ουσιαστική συνεισφορά του πλούτου
πχ αύξηση του εταιρικού φόρου – τζιαι στα κέρδη τζιαι στον κύκλο εργασιών
αύξηση φορολόγησης της ακίνητης ιδιοκτησίας τζιαι μεγαλο-ιδιοκτησίας
κλπ κλπ...
34 comments:
Νομόζω πως με το μένος που έχουν καταληφτεί οι πολιτικοί εφραστές του κεφαλαίου κατά της αριστερής διακυβέρνησης, οδεύουμε προς μια ταξική σύγκρουση, αν οι εργαζόμενοι βρεθούν ενωμένοι μπορεί να να προκύψουν θετικά αποτελέσματα και αλλαγές.
Δηλαδή ας πούμε τωρά το ΑΚΕΛ δεν έχει σχέση με το "κεφάλαιο"; Οι επιχειρήσεις του Κόμματος εν κοινοφελείς οργανισμοί που μοιράζουν τα εκατομμύρια του τζίρου τους στους εργάτες τους;
Εμπρός σύντροφοι της λιμουζίνας τζαι των οκέλλων! Εμπρός στον αγώνα (του keyboard) ενάντια στον καπιταλισμό!
Ζήτω το Λαϊκό Καφεκοπτείο!
Ζήτω η Printco!
Ζήτω η ΠΕΟ!
Ζήτω η Ομόνοια (η σιηλλάκκα)!
Egw pantws arnoumai na dextw thn pasydy ws "ergatikh taksh". Exoume mprosta mas tis kommatikokratoumenes sek/peo tziai thn pasydy pou antprwswpevei thn ergatikh elit toy katesthmenou. Ergatiki taksh sthn kypro einai telika akribws aytoi pou den anhkoun se syntexnies h kartel: oi metanastes kai oi idiwtkoi ypallhloi kathws kai kapoioi aytoergodotoymenoi. Giati epimeneis me thn karamela oti syntexnies=ergatikh taksh?
Tziai kati gia thn akinhth idiokthsia: aman aukshthoun oi forologies pws tha ginei pio prosith h agora h enoikiash apo thn ergatikh taksh? Aykshsh forou tha odhghsei sthn aykshsh kostous kai sthn aykshsh enoikiwn.Skepsou oti twra to kratos forologei 20% kefalaiouxiko kerdos+FPA+eksoda metabibashs, sxedon 40% apo agorapwlhsia akinhtou dld paei sto kratos! Kati san ta "akriba" tsigara...
εδω και εικοσι και βαλε χρονια πειτε μας μια φορα που πεο καλεσε τον κοσμο σε απεργια.ειδικα τωρα που κυβερνα η πεο που ειναι οι ψηλοι μισθο?που οι κοινωνικες ασφαλισεις?που εναι η απελαση ολων των παρανομων και ο περιορισμος ης καθοδου κοινοτικων και μη?που ειναι η ασφαλιση?που ειναι οι διαμαρτυριες για την ακριβεια και τους βαριους φορους?πειτε μου μια διαφορα της τουρκικης πεο με τις αλλες συντεχνιες.ανωνυμε βιμηχανικη αραδιππου.εμορα.εμπορικη εταιρεια του ακελ.εχουν το θρασος να μας ζητουν να τους δωσουμε λεφτα για προεκλογιες εκστρατειες μετα, ακαι η φασιστικη χαραυγη.ας μην ξεχασουμε τα χιλιαδες διαμερισματα της ομονοιας
Παύλο,
επειδή τυγχάνει να έχω κάμει έρευνα για τες εργασιακές σχέσεις τζιαι την εργατική τάξη στη Κύπρο, έρευνα που μόλις ετέλειωσα τζιαι που μου επήρεν τα τελευταία 5 χρόνια της ζωής μου,
τουλάχιστον με μου λαλείς ότι επιμένω με "καραμέλες".
οι μισές αλήθκειες όπως θα πρέπει να ξέρεις εν στην τελική ψέμα. ναι όντως οι μετανάστες τζιαι οι ανοργάνωτοι εργαζόμενοι συνολικά εν γενικά σε σιηρόττερη θέση που τους οργανωμένους καθότι δεν έχουν καμιά προστασία που την αυθαιρεσία του εργοδότη.
αλλά πόθεν ως τα πόθεν οι περίπου 150 000 εργαζόμενοι μέλη της ΣΕΚ τζιαι της ΠΕΟ που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, στες οικοδομές, στα ξενοδοχεία, στα εργοστάσια έννεν εργατική τάξη; ίντα που έγινεν δαμέ; - μαγική πράξη εξαφάνισης της εργασίας; εν μόνη της που παράγεται η αξία; οξά παράγουν την οι δικηγόροι τζιαι οι λογιστές;
τζιαι πόθεν ως τα πόθεν οι δημόσιοι υπάλληλοι έννεν εργατική τάξη; ελέγχουν τα μέσα παραγωγής; οξά εν ούλλοι διευθυντές;
τζιαι καλάν άτε οι τεχνοκράτες τζιαι τα μεγάλα διοικητικά στελέχη των υπουργείων έννεν εργατική τάξη επειδή παρόλον που εν μισθωτοί έχουν πες κάποιο κεφάλαιο ως τεχνογνωσία ή ασκούν διευθυντικούς ρόλους. οι κατώτεροι λειτουργοί, οι γραφείς, οι κλητήρες, οι νοσοκόμες, οι εκπαιδευτικοί, κλπ κλπ πόθεν ως τα πόθεν εν ελίτ;
επειδή έχουν ένα καλλίττερο μισθό τζιαι κάποιαν παραπάνω εξασφάλιση που τον ιδιωτικό τομέα; έλεος! εν τζιαι μπορούμεν να αννοίουμεν το στόμα μας τζιαι να λαλούμεν ότι θέλουμεν...επειδή υπάρχει και η πραγματικότητα.
πάυλο αν υπάρξει πολιτική απόφαση έστω μερικής αναδιανομής του συνολικά άνισα κατανομημένου παραγόμενου πλούτου, τα άλλα ούλλα εν τεχνικά ζητήματα.
τούτην εν η ουσία. τα άλλα ούλλα εν καπνός των αστών.
το μεγα λαθος μας στην Κυπρο, που για μενα πηγαζει που την ελλειψη ιδεολογικης καταρτησεις των εργαζομενων, ειναι οτι δεν μιλαμε ποτε για μια ενιαια εργατικη ταξη αλλα διαχωριζουμεν τουσ σε ιδιωτικους, δημοσιους και ξενους εργαζομενους. Αυτο πρεπει να ας προβληματισει καποτε.
Οσο για την ικανοτητα των συντενειων ΣΕΚ και ΠΕΟ να υπερασπιζοντε τα δικαιωματα των εργαζομενων, επιτρεψετε μου να εχω σοβαρες αμφιβολιες. Σας παραπεμπω στις πραχτικες που ακολουθηθηκαν προσφατα στην ΚΕΟ και στη Μαρινα της Λεμεσου, αλλα και παλαιοτερα. Ισως, οταν συνειδητοποιησουμε οτι οι Συντεχνιες σημερα εξυπηρετουν με τον ενα ή των αλλο τροπο τους εργοδοτες και το κεφαλαιο τοτε ισως κοιταξουμε στο πως θα ξαναχτησουμε το συνδικαλιστικο κινημα που σημερα δυστυχως ειναι ανυπαρκτο.
Καλά ρε Παύλο. Εγώ τους δασκάλους τζιαι τους καθηγητές δεν τους σηκώννω. Ιδίως τους εθνόπληχτους που εν οι παραπάνω. Αλλά δεν εν εργατική τάξη τζιείνοι; Εν προνόμιο να κουλιαντηρίζεις τζιαι να ανέχεσαι τον σσιυλλομπάσταρτον του καθενού; Τι δηλαδή, είμαστιν στην εποχήν που εργατική τάξη ήταν μόνον τζιείνοι που εκρατούσαν μιστρίν τζιαι κούσπον; Σήμερα τζιείνοι που πάσχουν παραπάνω ψυχικά που την καταπίεσην της εργασίας εν οι καθηγητές. Αρώτα τες κοπελλούες που δουλέφκουν μες την τεχνική σχολήν που εφάαν ξύλον εν ώρα εργασίας, που δεν έχει κανέναν άλλον να ασχοληθέι με τα εγκαταλελειμμένα κοπελλούθκια τζιαι εφορτώσαν τους τα τζιείνους; Εν πολλά ένας μισθός καθηγητή που πάει δουλειά τζιαι τρέμει η ψυσιή του τι θα βίαν τζιαι τι πελλάραν θα εύρει μες την τάξην του που δεν κουμαντάρει κανένας πκιον τα κοπελλούθκια του; Πόσα τοις εκατόν που το κρατικόν μισθολόγιον εν για τους εκπαιδευτικούς;
Τζιαι μια νοσοκόμα πιάννει πολλά να σηκώννει τον πόνον του καθε νού; Ξέρεις τι σημαίνει να σηκώννεις τον άλλον πον ετοιμοθάνατος; Ξέρεις πόσα τοις εκατόν των νοσοκόμων πανούν τον σπόνδυλον τους; Τζιαι οι άλλες, τζιείνες που καθαρίζουν μες τα νοσοκομεία, οι βοηθοί των νοσοκόμων. Έμπηξες καμιαν φοράν την μούρη σου μες τα σκατά νου γέρου που σιαίζεται; Τζιαι πρέπει να το κάνμουν τζιαι με αγάπη.
Τζιαι εντάξει, οι γραφείς τζιαι οι λειτουργοί παιρνούν καλλύττερα. Εν λούφα μες το δημόσιον για έναν εργασιακά ασυνείδητον. Εν ούλλοι όμως μες το δημόσιον εργασιακά συνείδητοι; Εν εν λλίον άδικον για τα 2/3 που κάμνουν την δουλειάν τους σωστά; Μα επήες σε κανέναν εργοτάξιον ή σε κανέναν εργοστάσιον να δεις εργασιακήν συνείδησην; Η το κκορράψιον των διευθυντών μες τον ιδιωτικόν τομέαν δεν τον θωρείς; Τες μίζες που πιάννει ένας ασυνείδητος συντηρητής ξενοδοχείου δεν τες θωρεί κανένας ασυνείδητος κυβερνητικός. Το να δεχούμαστιν την στάχτην που ρίχνει στα μμάθκια του κόσμου το κεφάλαιον τζιαι να μιλούμεν μόνον για την λούφα που έχει μες την Κυβέρνησην τζιαι τους πριγκηπικούς μισθούς των ανωτέρων υπαλλήλων είναι να κλείουμεν τα μμάθκια μας σε τζιείνον που λαλεί ο Γρηγόρης. Ελήφθην πολιτική απόφαση να περάσει παραπάνω πλούτος που την πούγκαν των εργαζομένον στην πούγκαν του κεφαλαίου.
Το να μεν ψηλώσει ο φόρος πάνω στα κέρδη στο 17% που εν το μίνιμουν στην ΕΕ τζιαι να μείνει στο 10% τζιαι να δουλεύκουν οι δασκάλοι τζιαι οι καθηγητές ως τα 65 είναι έναν που τα λλία πρακτικά μέτρα για να γινεί παραπάνω πλούσιος ο κάθε Σιακόλας, ο κάθε άγγονας του Λεβέντη τζιαι ο κάθε Αβέρωφ.
Εδώ γίνεται ιστορικός συμβιβασμός της εργατικής τάξης μετά που τζιείνον που εγίνην το 74 για να μειώσει τα εισοδήματα της τζιαι να αυξηθεί ο ΦΠΑ 2% χωρίς να πάει πάνω στον τιμάριθμο τζιαι μιλούμε για τους κακούς πρίγκηπες τζιαι τους λουφαδόρους στο δημόσιο.
Για τους αυτοεργοδοτούμενους έσιεις δίκαιον ότι τραβούν τζιαι τζιείνοι κόρταν. Αλλά εν με το να μεν φορολογηθεί το πλούτος που εν να λυθούν τα προβλήματα τους; Εν με το να λλιάνει το κράτος τζιαι οι κρατικές επενδύσεις πον να ννοίξουν δουλειές; Εν με το κόψουμεν τους μισθούς τζιαι να βάλουμεν εργασιακήν αστάθειαν στους δημοσίους υπαλλήλους που εν οι μόνοι που ξοθκιάζουν σε περίοδον οικονομικής κρίσης που εν να λύσουμεν το πρόβλημαν των δουλειών;
Τι πιο λογικόν που το να ξεπεραστούν τούτα τα λογιστικά προβλήματα που περνά η οικονομία με την συμβολήν όλων όπως προτείνουν τζιαι δέχονται τζιαι οι συντεχνίες;
Δίκαιον έχεις τζιαι για τον εξσυχρονισμόν του κράτους. Το ζήτημαν δεν είναι να κόφκεις τζιαι να κόφκεις που το κράτος; Το ζήτημαν είναι να κάμνουν την δουλειάν για την οποίαν τους πληρώννεις. Εν με το να ρίξεις τους μισθούς πον να αυξήσεις την παραγωγικότηταν (που πρέπει να αυξηθεί); Οξά εν με το να την μετρήσεις τζιαι με το να δώσεις κίνητρα; Αν ήσουν εσύ μάστρος ήταν να αρκέψεις να διάς κίνητρα στους υπαλλήλους σου που δεν δουλεύκουν καλά με το να τους λλιανίσκεις τον μισθόν; Μα τι σχολή μάνατζμεντ διδάσκει τούτα τα πράματα;
Να κόψουμεν, να κόψουμεν δημοσίους. Πκοιός εν να πάει να τα βάλει με τους Αποελίστες τζιαι με τους Ομονοιάτες πον να αρκέφκουν να κρούζουν την χώραν;
Είπα πολλά αλλά την ουσίαν είπεν την ο Γρηγόρης στο σχόλιο 12 αυγούστου 07:16:00. Ανοίξετε τα μμάθκια σας διότι δεν εν με την ταξικήν αντιπαράθεσην τζιαι πόλεμον που εν να πάει η οικονομία μπροστά. Έχουμεν εργασιακήν ειρήνην (τζιαι χάρην στες συντεχνίες μας) που την ζηλεύει τζιαι η Γερμανία. Μεγάλον μέρος της υπεραξίας που έκατσεν πούγκαν το κεφάλαιον είναι χάρη τζιαι σε αυτήν την λογικήν συμπεριφοράν της εργατικής τάξης. Κουτρουμελλίστε τα ούλλα να γινούμεν Ελλάδα.
Επειδή έτσι έκοψεν ο νους του Αβέρωφ τζιαι του Τασσουθκιού (ή τζιείνων που τους κρατούν τα ρέτινα).
Ότι πάθουμεν εν χάκκιν μας.
Φίλε, δεν μπορώ να σε κατηγορήσω ως ανιστόρητο εφόσον είναι ξεκάθαρο ότι δεν είσαι, θέλω όμως να σου πω πως οι απόψεις που εκφράζεις είναι μονόπλευρες και εκ βαθέων προβληματικές, αφού δεν έχεις κανένα πρόβλημα να υποστηρίξεις τον δημόσιο τομέα ενώ είναι γνωστόν πως αποτελεί γάγγραινα της κυπριακής κοινωνίας και οικονομίας και μάλιστα να τον εξισώσεις με τα εργατικά συνδικάτα (τα οποία εδώ και χρόνια δεν έχουν συνεισφέρει σε κανένα κοινωνικό γίγνεσθαι παρεκτός κατόπιν εντολής). Όλα αυτά προς τί; Για να υποστηρίξεις την αύξηση του εταιρικού φόρου; Να είσαι βέβαιος πως θα αυξηθεί – είναι αναπόφευκτο και πρέπον – με όλα τα συνεπακόλουθα: ήδη τα μεγάλα κεφάλαια ξένων επενδυτών αποχωρούν από Κύπρο, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις κλείνουν ή εξαγοράζονται από τις διεθνείς. Όσο για την φορολόγηση της ακίνητης ιδιοκτησίας και αυτό θα γίνει και θα πληγούν όλοι διότι το 80% των κυπρίων έχουν κάπου δική τους γη. Ήδη η φούσκα των ακινήτων από το 2000 και μετά δημιούργησε μια κατάσταση όπου ο μέσος πολίτης δυσκολεύεται να αγοράσει δική του κατοικία, πόσο μάλλον τώρα όταν θα αυξηθούν κι άλλο τα κόστα της γης, θα αυξηθεί το φπα, θα αυξηθούν τα τέλη μεταφοράς τίτλων, θα διακοπεί η χορηγία που δίνεται για ιδιοκατοίκηση κλπ. Βρίσκω αυτά που γράφεις, όχι ακριβώς αδικαιολόγητα αφού είναι προφανής ο προπαγανδισμός σου, αλλά γράφοντας «που πάνω-που πάνω» όπως λέμε και στον τόπο μας δεν κερδίζεις τίποτα πέρα από το να αναμασάς αυτά που ήδη ακούμε, και να τα ρομαντικοποιείς ενώ είναι ξεκάθαρο πως δεν κατέχεις καθόλου από θέματα οικονομίας. Η ρητορεία σου είναι δημαγωγική για αυτούς που είναι όσο κι εσύ τεμπέληδες για να ψάξουν καλύτερα κάποια πράγματα, ανεπαρκείς για άτομα του κλάδου σου που θα σε βαθμολογούσαν, και αποτυχημένη για άτομα σαν κι εμένα που είναι μεν αριστεροί αλλά δεν βιάζονται να συμφωνήσουν με την πρώτη μαλακία που θα διαβάσουν. Προτείνω να αποσύρεις το κείμενο μέχρι να ξαναγράψεις κάτι που στέκει και δείχνει ότι έχει ιστορικό βάθος, κοινωνικό εύρος και προπαντός κάτι που λαμβάνει υπόψη όλες τις συνισταμένες και όχι μόνο αυτά που ενίοτε μας συμφέρει να λέμε.
Μιας και ο R. μιλησε για γαγγραινα, να θυμησουμε πως η ισχαιμια μπορει να προκαλεσαι νεκρωση και γαγγραινα.
Η μονη γαγγραινα της οικονομιας ειναι ο καπιταλισμος, δλδ αυτος που απορροφα την πλλουτο, δλδ το αιμα του οργανισμου, αφηνοντας την εργατικη ταξη, τα χερια και τα ποδια, με λιγο αιματακι μονο και μονο για να συνεχισουν να δουλευουν.
Η επιδερμικη κριτικη του δημοσιου τομεα του R, ειναι σε αρμονια με την φιλοκαπιταλιστικη προσεγγιση του στο θεμα. Ο δημοσιος τομεας, ειναι ο μονος που παραγει τα λιγα πραγματα που παραγει η Κυπρος. Παιδεια, Υγεια, Εργα (αν και τωρα αυτα χανονται και υπερκοστολογημενα ανατιθενται στους ημιτερους). Αληθεια τι παραγει ο ιδιωτικος τομεας; Τιποτα φυσικα αφου ειναι γεματος απο αεριτζιδες που πουλανε φυκια για μεταξωτες κορδελες. Αν μαλιστα ο Ιδιωτικος τομεας δεν εφερνε σκλαβους απο τον τριτο κοσμο και την πρωην εσσδ, τοτε ουτε ενα σπιτι δεν θα εκτιζε.
Εχουν πλακα οι δογματικοι φιλελευθεροι, ιδιως τωρα που ζητουν την αποσοβιετικοποιηση των ΗΠΑ! ΗΠΑ, Ιταλια, Κυπρος, Αγγλια, ολες λυγιζουν απο τον δημοσιο τομεα! Παρακαλω για αμεση αποσοβιετικοποιηση!
υγ-επισης το οτι οι θεσεις σου ειναι μονοπλευρες φιλε Γκρεκ, σε αυτο, ευτυχως ο R. εχει δικαιο. Εισαι με τους εργατες, τα θυματα και δεν εισαι αμφοτεροπλευρος, δλδ και με τους εργατες και με τα αφεντικα τους.
Εύκολες βολές εφόσον θέλεις να με θεωρείς νεο-φιλελεύθερη και καπιταλίστρια, που ούτε το ένα είμαι ούτε το άλλο. Εργάζομαι μέσα στα πλαίσια του συστήματος που μας περικλείει όλους και σιχαίνομαι τόσο τους μεν όσο και τους δε. Όσο για τη μονοσήμαντη προσφορά του δημοσίου τομέα στην παιδεία, υγεία και έργα, να σου θυμίσω πως τα φακελάκια και τα φακελώματα υπάρχουν μέσα σε υφιστάμενο δίκτυο διαφθοράς που περιλαμβάνει τα κόμματα, τους ιδιώτες, την αναξιοκρατία εντός της κρατικής μηχανής κλπ. Μην με αναγκάζεις σε παρακαλώ πολύ να αναφέρομαι στα πασιφανή. Ο δημόσιος υπάλληλος της Κύπρου τα ξύνει ενώ ανεβαίνει κλίμακες και επωφελείται οφέλη που κανένας εργάτης και κανένας ιδιωτικός υπάλληλος δεν θα τα δει ποτέ στη ζωή του και το να υποστηρίζεις πως αυτή είναι μια καπιταλιστική θέση είναι τουλάχιστον γελοίο. Όσο για το τι παράγουν οι επιχειρήσεις, σου απαντώ ότι παράγουν τα ίδια με το κράτος, παιδεία, υγεία και έργα, εξίσου ευτελή με του δημόσιου τομέα γιατί και στις δυο περιπτώσεις μεσολαβεί η έννοια του πλουτισμού. Κάτι στο οποίο δεν αναφέρεσαι ούτε εσύ ούτε ο συγγραφέας είναι ότι πολλοί περισσότεροι εργοδοτούνται στον ιδιωτικό παρά στον δημόσιο τομέα, πως τα και πως αν κλείσουν οι επιχειρήσεις είναι εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου που θα πεινάσει. Έχεις την εντύπωση δλδ πως όποιος έχει περίπτερο εν εκατομμυριούχος; Ή μήπως έχεις την εντύπωση πως είμαι εποικοδομητικό να συζητούμε τη παρούσα κατάσταση σαν να ζούσαμε στη Ρωσσία του 19ου αιώνα; Τα πρακτικά προβλήματα και την κοινωνική ανισότητα δεν θα τα λύσουμε με αναφορές σε βιβλία και το φλέγον ζήτημα στη παρούσα φάση είναι να ανατρέψουμε τα δεδομένα όχι να λειτουργούμε σαν κοινωνία tabula rasa. Τέλος σας παρακαλώ να μην αναφέρεστε στην εργατική τάξη σάμπως να είναι κάτι αποκομμένο και διαφορετικό που τους υπόλοιπους διότι φαίνεται να σας διαφεύγει παντελώς πως εργατική τάξη είμαστε όλοι μας ή να γίνεται επακριβείς και να ορίσετε για εργατική τάξη τους χαμηλόμισθους Βούλγαρους που δουλεύουν στις πεζίνες 10-12 ώρες την ημέρα και πληρώνονται 50 ευρώ. Υποστηρίζεται μια απεργία απλά και μόνο γιατί ονομάζεται απεργία και μάλιστα υπό τον τίτλο παγκυπριακή, χωρίς να εξετάζεται εάν τα κεκτημένα που με τόσο σθένος προσπαθούν να υπερασπιστούν είναι κοινωνικά δοσμένα σε όλους ή αν απλά για ακόμη μια φορά ο Κύπριος προβαίνει σε μια σώζων εαυτό σωθείτω πράξη αντιρρησίας απέναντι σε μέτρα που υποχρεωτικά πρέπει να ληφθούν από όλους για όλους (υπογραμμίζω το τελευταίο). Τέλοσπαντων, επειδή επιχειρηματολογώ σε ξένα χωράφια και ξέρω πως μιλώ με κόσμο που είναι απόλυτος στις θέσεις του, δεν θα δώσω συνέχεια στη συζήτηση. Η άποψή μου είναι ως έχει, μπορείς να την ταμπελώσεις με όλα τα διακοσμητικά που μπορείς να σκεφτείς αλλά δεν παύει απ’το να ισχύει ότι αυτό που πάνε να κάνουν αυτή τη στιγμή δεν είναι κοινωνικός αγώνας ούτε θα επωφεληθεί το σύνολο. Είναι πολωμένες αντιδράσεις μιας μερίδας που αρνείται να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα της χώρας σήμερα, και οι απόψεις μιας άλλης μερίδας που πιστεύει πως η λύση είναι ο μετατοπισμός της ευθύνης σε αυτούς που από απόσταση αντιλαμβάνονται ως πλούσιους. Επαναλαμβάνω προς αποφυγήν παρεξηγήσεων πως υποστηρίζω και τον εταιρικό φόρο και τον φόρο ακίνητης ιδιοκτησίας, και τον φόρο της εκκλησίας και είθε οι φόροι ετούτοι να επιβαρύνουν αυτούς που έχουν να δίνουν. Παράλληλα όμως, η δημόσια μηχανή είναι από τις πλέον πολυέξοδες της Ευρώπης και οι διαρθρωτικές αλλαγές είναι απαραίτητες. Θα το ήθελα πολύ να ζούσα σε μια μη-καπιταλιστική κοινωνία αλλά επειδή δεν πρόκειται να συμβεί στο εγγύς μέλλον ας δούμε πως μπορούμε να ζούμε σε μια καπιταλιστική κοινωνία συλλογικών υποχωρήσεων που συνδράμουν στη διατήρηση του επιπέδου ζωής μας. Και για να σε προλάβω, το μακρά κοντά εγίναν, δεν θα αργήσει η στιγμή που εμείς ή τα παιδιά μας θα καθαρίζουμε σπίτια στην Ινδιά. Θειά δίκη; Ίσως.
R, γιατι υποστηριζεις τον φορο της εκκλησιας, και οχι την δημευση της περιουσιας της εκκλησιας;
Οσο για τους ΔΥ Vs ΙΥ η συγκρουση που επιχειρεις να κανεις ειναι αδικη και λανθασμενη, σαν καθε γενικευση. Σιγουρα υπαρχουν και τυχεροι και ατυχοι και ΔΥ και ΙΥ.
Ξερω ΙΥ που δουλευουν στην δουλεια του πατερα τους. Το να προαχθουν σε θεση διευθυντη, δεν θεωρειται ομως αδικια, ακομη και αν υπαρχουν πιο παραγωγικοι πιο κατω. Οσο για τα φακελακια των ΔΥ, νομιζεις πως πληρωνουν ολο τον ΦΠΑ και παντα κοβουν αποδειξεις οι Ιδιωτες; Οχι βεβαια.
Δεν υπαρχουν καλοι και κακοι, το συστημα δεν μπορει να ειναι υπερ του ενος ή του αλλου. Πρεπει να φτιαχθει ταξικο μετωπο προς οφελως των χαμηλομισθων ΙΥ, ΔΥ, αλλα και μεταναστων οπως σωστα αναφερες.
Βεβαια υπαρχει και μια ενορχηστομενη επιθεση κατα της ανικανοτητας του ΔΥ τομεα, που την κανουν οι νεοφιλ, universalis, και η επιχειρηματολογια τους ειναι ιδια με την δικη σου (να καταργηθει το κρατος, να κανουμε ολιγοπωλεια και μετα παρτυ με τα υπερκερδη). Για αυτο σε ειπα νεοφιλ. Με αυτα που ειχες πει στο προηγ. κειμενο σου.
Επισης ενδιαφερον ειναι το οτι με (μας) λες απολυτους, επειδη διαφωνουμε μαζι σου. Ας κατσουμε να μιλησουμε και ας μην ελπιζουμε οτι θα πεισουμε τον αλλο με την πρωτη μας "αψιμαχια".
Τελος- το αν θα ζεις σε καπιταλιστικη κοινωνια, απο σενα εξαρταται. Σιγουρα θα ζεις εκει αν δεν παλεψεις για κατι αλλο.
Κλεινοντας, και το θεωρω πιο σημαντικο: Σε καμια χωρα του κοσμου του προβλημα δεν ειναι ο Δημοσιος Τομεας, αλλα ο καπιταλισμος που αρπαζει το μεγαλυτερο κομματι του πλουτου. Ακομη και στην Ελλαδα, ηπα, αγγλια, τον δημοσιο τομεα στοχοποιουν, ενω το προβλημα ειναι τα πανωτοκια, οι μιζες, τα εξοπλιστικα, οι τραπεζες wordwide. Για αυτο εγραψε ο Μπογιοπουλος ενα βιβλιαρακι προσφατα: "Ειναι ο καπιταλισος, ηλιθιε".
Ελπιζω να συνεχισεις την συζητηση και να μας πεισεις γιατι φταιει ο ΔΤ και οχι ο καπιταλισμος.
υγ-στην Ινδια και Φιλιππινες εχουν μεγαλο ΔΤ; δεν νομιζω. τυχαιο; παλι δεν νομιζω.
ο ανωνυμους 2:07
Εφόλης της ύλης δεν θεωρώ τον δημόσιο τομέα λιγότερο ή περισσότερο εχθρό από οποιοδήποτε άλλο παράρτημα αυτού που πραγματικά είναι ο εχθρός, δλδ του καπιταλισμού. Ως προς αυτό δεν διαφωνούμε Ανώνυμε 2:07. Ούτε και υπήρχε περιθώριο στο πλαίσιο της πρώτης μου απάντησης η οποία στόχευε αποκλειστικά το κείμενο να καταπιαστεί με όλες τις συνισταμένες αυτής της συζήτησης που επιλέγεις να θίξεις. Επέτρεψέ μου να επανατοποθετηθώ για να διευκρινήσω πως η αντίδρασή μου αφορούσε ξεκάθαρα τη προσπάθεια του συγγραφέα να εξισώσει τις απεργίες του 44 με τις ενδεχόμενες απεργίες του 2011. Κατά την άποψή μου διαπράττει έγκλημα εμποτίζοντας τη παρούσα κατάσταση με μια νοηματοδότηση που ιστορικά ναι μεν μπορει να καταταχθει στον ταξικό αγώνα κατά του κεφαλαίου αλλά δεν πρόκειται πλέον για την ίδια ιστορική στιγμή και έκτοτε οι τάξεις έχουν αναδιαμορφωθεί με τρόπους που δεν διαφαίνονται (και δεν υπήρχαν) στο κάλεσμα του 44. Σε ό,τι αφορά λοιπόν το πρώτο κομμάτι, το πρόβλημά μου είναι αυτό: ιστορικιστικός αποπροσανατολισμός με απώτερο σκοπό να εξισωθεί το τότε με το τώρα ωσάν οι ιστορικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες είναι το ίδιο ή αυτά που διακυδεύονται είναι τα ίδια ή τελοσπάντων ότι τα σώματα των συντεχνιών επιτελούν τους ίδιους ρόλους και εξυπηρετούν τα εργατικά συμφέροντα με τον ίδιο τρόπο τότε και τώρα. Όχι μόνο διαφωνώ αλλά και λυπάμαι διότι μια κοινωνική κριτική δεν μπορεί να λειτουργεί τόσο επιλεκτικά.
Από την άλλη η αναφορά στον καπιταλισμό ως τον εχθρό σχολιάζει χωρίς να επιλύει τα απτά προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε σαν χώρα, σαν γενιά, σαν είδος (όπως θες παρτο). Επαναλαμβάνω, δεν αντιτίθομαι σε αυτή τη θέση ούτε αποδεσμεύομαι από την επιθυμία μου να συμβάλω στη θεμελίωση μιας καλύτερης και δίκαιης κοινωνίας. Αν περιμένεις (περιμένουμε) όμως πως το σύστημα θα υποχρεωθεί να αλλάξει με τις απεργίες, ας διερωτηθούμε καταρχήν ποιοί απεργούν και για ποιο λόγο. Κατά δεύτερον, εκείνοι που δεν απεργούν είναι γιατί δεν θίγονται τα συμφέροντά τους, γιατί δεν έχουν πολιτικό λόγο, γιατί δεν μπορούν; Κατά τρίτο, αυτή η δίκαιη κοινωνία που συζητείται στους αριστερούς, μαρξιστικούς και αναρχικούς κύκλους, κύκλους που με ενδιαφέρουν και ασπάζομαι συνθετικά, απάντησέ μου σε παρακαλώ πώς θα προκύψει, εφόσον ανα πάσα στιγμή όταν θίγονται συμφέροντα δεν υπάρχει συσπείρωση κοινωνικών κινημάτων είτε να τα αντικρούσει ή να διαπραγματευτεί καινούργιους όρους.
Η οικονομία μας καταρρέει και είναι κατευθείαν απόρροια του καπιταλιστικού συστήματος. Στο Λονδίνο ο Καμερον προβαίνει σε συλλήψεις ατόμων με επαναστατικά συνθήματα στο fb. Στην Ελλάδα που υπάρχει παράδοση στην απεργία, καμία αποτελεσματικότητα δεν έχουν όταν έρχεται η στιγμή των αποφάσεων. Τί σας κάνει να πιστεύεται ότι η επανάσταση θα ξεκινήσει από τον ΚΥΠΡΑΙΟ; Τον πλέον βολεμμένο πολίτη της Μεσογείου.
Όσο για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους στη δουλειά του πατέρα τους, μη θεωρείς καταρχήν πως ο βαθμός συγγένειας είναι ο παράγοντας που ορίζει την αναξιοκρατεία διότι τυγχαίνει να εργάζομαι σε τέτοιο περιβάλλον και εξ όσων έχω δει ο ιδιωτικός υπάλληλος όταν δεν είναι άβουλος και τεμπέλης, ανελίσσεται. Όταν δεν το επιτρέπει η οικονομία και οι περισσότερες επιχειρήσεις πάνε για λουκέτο παγοποιούνται ή/και πέφτουν ολονών οι μισθοί σε σχέση με τη κλίμακά τους.
Η απέχθειά σου προς το κεφάλαιο εκτιμείται και τη συμμερίζομαι αλλά πίσω από τη λέξη κεφάλαιο κρύβονται τα καθημερινά που είναι αδύνατον να τα καταργήσουμε από τη μια στιγμή στην άλλη και τα οποία μαντεύω πως κι εσύ επίσης επωφελείσαι σε κάθε δυνατή περίπτωση. Οπότε είναι λίγο ανώφελο να μιλούμε για πράγματα που δεν έχουν ούτε εγγύτητα ούτε πρακτικότητα σε αυτή τη φάση.
Τα δεδομένα είναι πολύ ξεκάθαρα:οι Fitch μας έχουν υποβαθμίσει, οι πολιτικοί μιλούν για μηχανισμό στήριξης, οι τράπεζες είναι εκτεθιμένες, έχουμε σοβαρότατο ενεργειακό πρόβλημα, οι ξένοι επενδυτές φεύγουν, ο δημόσιος τομέας έχει καταντήσει όφις που τρώει τον εαυτό του, ο ιδιωτικός τομέας σε επίπεδο μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχει εξασθενήσει, θα μπουν λουκέτα, το 90% του κόσμου θα φτωχείνει απότομα και το 10% που απομένει απαρτίζεται από τις κεφαλές υπηρεσιών, τραπεζών, κράτους και πολύ μεγάλων επιχειρήσεων που θα επιβιώσουν.
Να κλείνω επιτέλους. Σε περιόδους όπως αυτή που διανύουμε, οι φορολόγηση δεν είναι κάτι που πρέπει να επωμισθεί μια μερίδα πληθυσμού για όλους τους υπόλοιπους, ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλη ή μικρή είναι. Δεν πρέπει επίσης όμως να αναμένουν όλοι πως θα συνεχίσουν να ζούν όπως ζούσαν, να έχουν ότι είχαν, να τα κρατούν όλα για τον εαυτό τους και να μην μοιράζονται κανένα από το βάρος της ευθύνης που έχουν όλοι. Ως προς τούτο, το κάλεσμα για την παναπεργία είναι ατυχές διότι διαιωνίζει αυτή τη λογική, σπάει τη κοινωνία σε μέτωπα και την εμποδίζει απτο να αναλάβει συλλογικά την ευθύνη και τις επιπτώσεις των πράξεών της.
Από εκεί και πέρα ούτε νομοθέτης είμαι ούτε πολιτικός - πράγμα που φαίνεται - ξεχωρίζω όμως τις κινητοποιήσεις που συμβαίνουν με απώτερο σκοπό τη συλλογικότητα από εκείνες που απώτερο σκοπό τους έχουν την διαιώνιση του status quo στο βαθμό που τους εξασφαλίζει και τους συμφέρει.
R,
Πριν προχωρησουμε στις διαφωνιες, να πω οτι χαιρομαι που βρεθηκε κατι στο οποιο συμφωνουμε, ειδες, η ιδεα να "κλεισεις το τηλεφωνο" επειδη ειμαστε δογματικοι δεν ηταν σωστη.
Για το "εγκλημα" του Γρηγορη, θα διαφωνησω. Εκτιμω οτι απο την αρχαιοτητα εως σημερα η κατασταση των ανθρωπων και οι σχεσεις αναμεταξυ τους δεν εχουν αλλαξει, τουλαχιστον εντυπωσιακα. Ο Ζιζεκ λεει οτι ζουμε την 87η μεταμορφωση του καπιταλισμου. Ο Σαρτρ ελεγε οτι ο μαρξισμος ειναι η αξεπεραστη φιλοσοφια του καιρου μας, επειδη οι συνθηκες στις οποιες γεννηθηκε δεν εχουν ξεπεραστει. Θα προσθετα εγω, ο ανωνυμους 2:07, με θρασος, οτι και στην αρχαιοτητα οι συνθηκες ηταν περιπου οι ιδιες, με τους ειλωτες να περναν σχετικα καλα, οταν δινουν την επικαρπια στους Σπαρτιατες. Δυστυχως παντα η ιστορια χωριζοτανε σε αφεντες και δουλους, και απλως μεταβαλονται ή γινονται πιο πολυπλοκες αυτες οι σχεσεις. Το μοτιβο και η σκληρη τους ουσια ομως ειναι παντα η ιδια. Στον αντιποδα βεβαια, ακομη αντιχουν τα συνθηματα της δαπ και πασπ της σχολης μου, που ολο λεγανε: "αυτο εγινε προπερσυ, τωρα εχουν αλλαξει οι συνθηκες, η κοινωνια, τωρα εχουμε κινητα κτλ κτλ". Τελωσπαντων, ας αφησουμε τον Γρηγορη να "απολογηθει" για το εγκλημα του.
R, ρωτας για τον δρομο για την ουτοπια. Ε, αυτο τον δρομο δεν τον ξερει κανενας, και αν τον ξερει καποιος, ειναι πολυ εγωιστης αφου δεν μας τον λεει. Το μονο που ξερω ειναι οτι οι επαναστασεις, ξεκινουν απροσδοκητα. Κανεις δεν περιμενε να ξεσπασει ο Μαης του 68 και η αντι-γραφειοκρατικη Πραγα. Ουτε οι απεργιες στην πολωνια λιγο αργοτερα. Ουτε το πολυτεχνειο το ειχανε προβλεψει, ουτε τον Δεκεμβρη του 08. Ουτε τον εμφυλιο στην ισπανια, ουτε ουτε ουτε. Οποταν διατηρω τις ελπιδες μου για τον βολεμενο κυπριο, οτι ισως οχι ξαφνικα, αλλα σιγα σιγα, με διαρκη προπαγανδα και αγωνα ισως, που ξερεις.
Παντως ο ρολος των "χαμενων εξεγερσεων" δεν ειναι αμελητεος. Συντηρουν το ονειρο. Δες το στην ελληνικη επανασταση πχ, ποσες αποτυχημενες επαναστασεις γινανε πριν το 1821. Και δες το παλι στην Ισπανια. Πριν το 36, ειχανε γινει αμετρητες απεργιες στην Ισπανια που βοηθησανε στην συνειδητοποιηση του κοσμου, απεκτησε ταξικη συνειδηση και προπαντως οργανωθηκε. Βλεπεις, η προπαγανδα αν δεν συνοδευεται απο πραξεις, ειναι αδειο γραμμα.
"Εκει που ειναι το Αυτο μας, εκει πρεπει να βρεθει και το Εγω μας." Ας μας οδηγει η εσωτερικη μας αληθεια, και οχι οι μικροπολιτικες σκοπιμοτητες. Αλλωστε η τελευταια λυση ειναι καταδικασμενη να αποτυχει.
Η οικονομια του νεοφιλελευθερισμου καταρρεει- καλα ας μην το δεσουμε ομως. Οι Οικοι φιτς, μουντις κτλ, ειναι η αιχμη του δορατος των καπιταλιστων. Αδιαφανεις, μυστικοπαθεις, και στην ουσια δογματιστες απο την σχολη του Σικαγο. Πρεπει να τους αντισταθουμε. Οι μονοδρομοι που θελουν να βαλουν την κοινωνια, ειναι μια υποτιμηση της ποιοτητας ζωης μας, για να σταθεροποιηθει το συστημα. Αυτο θα γινει αναμφιβολα, αν ακουσουμε τις προτροπες τους ή αν παραδωθουμε στην "λαμψη" τους. Ενας αλλος δρομος ειναι εφικτος, ακομη και μη επαναστατικος. Το να απορριψουμε τον ακρατο δανεισμο και να μπουμε σε μια φαση απο-αναπτυξης, κατα τας γραφας της ΑΚ, νομιζω ειναι μια θετικη προοπτικη.
Η φορολογια πρεπει να αναδιανεμει τον πλουτο, απο τους πλουσιους στους φτωχους. Τοσο απλο. Στην κυπρο, συμφωνα με το μπλογκ νεκατωματα: " €17 δις εθνικό εισόδημα, το μισό - τα €8.5 δις - τα καρπούται το 8% του πληθυσμού στην Κύπρο και το 92% τα υπόλοιπα." Η παναπεργια ας ειναι ενα βημα στην δημιουργεια ενος κοινου ταξικου μετωπου, γιατι οι Ιδιωτικοι και Δημοσιοι υπαλληλοι, δεν ειναι εχθροι και το ιδιο αφεντικο εχουν.
ανωνυμος 2:07
Ανώνυμε 2:07, έμαθα πως είναι παιδαριώδες να κλείνεις το τηλέφωνο όπως ανούσιες είναι εντέλει και οι ατέρμονες συζητήσεις. Σεβαστή και ενημερωμένη η άποψη σου και οι θέσεις σου ιδεολογικά τοποθετημένες - έχεις όλα τα χαρακτηριστικά ατόμου που εκτιμώ. Όμως, το να μετατίθεται το ερώτημα στο ιστορικό επίπεδο αφέντη-είλωτα (κανείς δεν ισχυρίστηκε πως δεν είναι διαχρονικό ή άτιμο) ή οι κάποιες εισηγήσεις για απο-ανάπτυξη (των οποίων είμαι φαν), πραγματικά, δεν αντιμετωπίζουν με ρεαλιστικό τρόπο την κατάσταση στην οποία βρεθήκαμε.
Ας παραμείνουμε στην Κύπρο και με τις ιστορικές/γεωπολιτικές συνθήκες που ορίζουν την πραγματικότητά μας. Εκτός κι αν όντως πιστεύεις πως θα επιτρεπόταν ποτέ σε μια χώρα όπως η Κύπρος να θέσει τους δικούς της κανόνες έξω από τον συστημικό καπιταλισμό. Σε παρακαλώ, προσγειώσου (να το διαβάσεις με τρυφερότητα αυτό).
Ωραία τα "αν", "ίσως", "μπορεί" αλλά δεν διαθέτουμε τον χρόνο να διερωτηθούμε. Ο κόσμος κυριολεκτικά καίγεται, δεν είμαστε πλέον θεατές αλλά ακέφαλα κοτόπουλα σε πίστες που φλέγονται. Δεν ξέρω, ίσως να φταίει ο τρυφερός τρόπος που έγραψες την τελευταία σου απάντηση αλλά ξαφνικά έχω γεμίσει θλίψη, γιατί δεν είμαι τόσο αισιόδοξη όσο εσύ. Γιατί αδυνατώ να δώ κάτι ευγενές ή δυνητικό σε αυτό που πάει να γίνει. Γιατί αν και το λέτε πως είμαστε όλοι σε αυτό το 92% εντούτοις δεν προλαβαίνεται τον κίνδυνο που συνεπάγεται από την κατατεμάχιση της μεσαίας και εργατικής τάξης σε μέτωπα. Γιατί με είπες νεοφιλελεύθερη (κι εγώ, κάπου αλλού, εσένα, μαλάκα τροτσκιστή). Γιατί τις συνέπειες του καπιταλισμού έχουμε να τις αντιμετωπίσουμε όλοι και οι θεωρήσεις επί οθόνης ή οι απεργίες στους δρόμους είναι μια κάποια κατάντια, στην προσπάθειά μας να εξασκήσουμε συμβολική βία.
Δεν ξέρω, πραγματικά δεν ξέρω. Αυτά από εμένα. Κλείνω το τηλέφωνο. Γειά χαρά
Grhgorh den eixa skopo na se prosbalw oute na arnhthw thn yparksh ths ergatikhs takshs (an kai diafwnw me thn idea toy taksikoy polemoy klp).
Sxetika me tis syntexnies exw mia amfibolia an yposthrizoyn ta symferonta twn melwn toys h twn kommatwn sta opoia proskeintai. Gi'ayto to thema eimai sigoyros oti ksereis kalitera kai tha mas peis.
Oso gia thn pasydy, peripoy to idio. Eksyphretei ta symferonta twn nosokomwn kai twn kathigitwn h kat'eksoxhn ta symferonta twn pshla amoibwmenwn khfhnwn?
Acera thwrw se alla skeftou tziai to allon se sxesh me th syntaksh sta ekshntapente: poios enna plhrwnnei thn syntaksh gia ta dkio ekstra xronia? ennen oi eisfores twn neotterwn ergazomenwn?
Παύλε,
Αν θεωρήσουμε ως δεχόμενο ότι η ΠΕΟ πρόσκειται στο ΑΚΕΛ, η ΣΕΚ και η ΠΑΣΥΔΥ σε ποια κόμματα πρόσκεινται; Και πως τούτες οι συντεχνίες «... yposthrizoyn ta symferonta [...] twn kommatwn sta opoia proskeintai»;
Α, και παρεμπιπτόντως τους καθηγητές εν νεν η «... pasydy ... [που] ... eksyphretei ta symferonta […] twn kathigitwn …», αλλά η ΟΕΛΜΕΚ και η ΟΛΤΕΚ!
H SEK sto dhsy kai h PASYDY sthn...pougga ths. Oelmek kai Oltek den einai katw apo thn omprella ths Pasydy?
To erwthma paramenei h PEO tha sygkroustei me to AKEL, h SEK tha sygkroustei me to DHSY h apla tha petaksoun ta symferonta twn melwn tous sta skoupidia? O Xatzhpetrou tha sygkroustei me autous pou pairnoun 4000+ gia na sthriksi ta sumferonta tvn xamhlomisthwn?
1. άλλον η κριτική στα συνδικάτα τζιαι άλλον ο μηδενισμός τζιαι η ισοπέδωση τους. η κριτική μπορεί να είναι είτε που τα αριστερά είτε που τα δεξιά. η ισοπέδωση τζιαι ο μηδενισμός τους μόνον που τα δεξιά!
2. ασέρας γεια σου. τζιαι μεν κάμνεις πίσω που την ιντερνετική δημόσια σφαίρα.
3. παύλο ξέρω το ότι δεν είχες σκοπό να με προσβάλεις. τζιαι ξέρω το ότι είσαι ένας φιλελεύθερος που σκέφτεται τα πράματα τζιαι μάλιστα γενικά προοδευτικά. για αυτόν ήμουν τζιαι εγώ απότομος στην κάπως αφοριστική σου αναφορά. ναι τα συνδικάτα συνήθως τείνουν να προωθούν παραπάνω τα συμφέροντα των μελών τους που βρίσκονται στες μεσαίες τζιαι τες ανώτερες βαθμίδες της εργασιακής ιεραρχίας. αλλά προστατεύκουν τζιαι τα μέλη τους που εν πιο χαμηλόμισθοι τζιαι πιο ευάλωτοι στην εξουσία του εργοδότη. οπόταν όποιος πολεμά τα συνδικάτα σε τούτη τη συγκυρία έμμεσα πολεμά τζιαι τους χαμηλόμισθους. η ΠΑΣΥΔΗ έννεν της πούγκας της. εν της πούγκας των σιηλλιάων μελών της - της οποίας η πλειοψηφία εν δεξιοί που ψηφίζουν ΔΗΚΟ τζιαι ΔΗΣΥ. όπως τζιαι η ΣΕΚ της οποίας η συντριπτική πλειοψηφία ψηφίζουν ΔΗΚΟ τζιαι ΔΗΣΥ.
επίσης πάυλο ναι μεν η ΠΕΟ εν αριστερή τζιαι συνδεδεμένη με το ΑΚΕΛ τζιαι ναι μεν η ΣΕΚ δεξιά τζιαι συνδεδεμένη με ΔΗΚΟ-ΔΗΣΥ αλλά δεν είναι τζιαι δεν μπορούν να είναι πλήρως ελεγχόμενες που τα κόμματα. το αν θα συγκρουστούν τζιαι πόσον θα συγκρουστούν μαζί τους εννά φανεί. αλλά εν στην δεξιά το μπαλάκι γιατί εν η δεξιά που ανάλαβεν να φορτώσει τα σπασμένα της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης στους εργαζόμενους τζιαι που εμετρέπηκεν σε φερέφωνο του κεφαλαίου τζιαι των οίκων αξιολόγησης.
όσον για τους ακριβοπληρωμένους κηφήνες - πάλε εν δεξιά που θέλει να τους διά παχουλούς μισθούς ως τα 65 καθότι εν δικοί της. τούτον εν το θωρείς; ο χατζηπέτρου τζιαι προς τιμήν του εσυγκρούστηκεν με τους υπερβολικά ακριβοπληρωμένους βουλευτές τζιαι τους φοροφυγάδες καπιταλιστές που κλέφκουν δισεκατομύρια που το δημόσιο...την ώρα που η ενορχηστρωμένη δεξιά τζιαι τα ΜΜΕ στοχοποιούν τους μισθωτούς του δημοσίου...λλίον σεβασμό στον άνθρωπο που παρότι εν δεξιός στέκει στον πούντο του ως συνδικαλιστής
αγαπητή R.
εν θα ασχοληθώ ιδιαίτερα με τα λεγόμενα σου όι λόγο του απαξιωτικού σου ύφους που θυμίζει λυκειάρχη της δεκαετίας του 50 που επιπλήττει κάποιον άτακτο μαθητή...
αλλά επειδή τα γραφόμενα σου εν γεμάτα κραυγαλέες αντιφάσεις τζιαι εμφανώς πλέουν σε μια σύγχιση...(λαλείς δεν είμαι ανιστόρητος αλλά μετά ότι δεν έχω ιστορικό βάθος τζιαι είμαι ιστορικιστής. μετά λαλείς ότι τα κεκτημένα των εργαζομένων εν προβληματικά τζιαι άρα δεν στηρίζεις την πιθανή απεργία αλλά ότι θέλεις και είναι αναπόφευκτο να φορολογηθεί ο πλούτος. λαλείς για συλλογικές υποχωρήσεις που ούλλους αλλά στέκεις μαζί με την δεξιά τζιαι το κέφαλαιο που θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να υποχωρήσουν τζιαι άλλον. σύρνεις 2-3 γενικέυσεις για τον "βολεμένο Κυπραίο" λες τζιαι δεν υπάρχουν Κυπραίοιο φτωσιοί, μετά υιοθετείς την αμερικάνικη νεοφιλελεύθερη λογική ότι στον ιδιωτικό τομέα όποιος δεν έιναι άβουλος και τεμπέλης προοδεύει τζιαι απειλείς με πτώχευση του 90% αν δεν γίνει ότι θέλει το κεφάλαιο καθότι θα φύει που την Κύπρο) τζιαι θέλεις να σε πάρω τζιαι σοβαρά ως αριστερή που κάμνει κριτική;
ένα σοβαρό ζήτημα έθιξες στην παρέμβαση σου. το οποίο ήταν επιστημολογικό αν τζιαι πουθ τα υπόλοιπα υποψιάζουμε ότι τζιαι τζέινον εν με πολιτικά ελατήρια που το έθεσες (καθότι δεν σου άρεσεν το πρόταγμα της παρέμβασης μου) - [ούτως ή άλλως τα όρια του μικροαστικού ριζοσπαστισμού διαφόρων "αριστερών" μικρο-επιχειρηματιών πάντα φαίνουνται πάνω στην κρίση τζιαι πάνω στο πραγματική τζιαι όι την συνθηματολογική ταξική τοποθέτηση]
λαλείς ότι η αναφορά μου εξισώνει το 1943-44 με το σήμερα τζιαι δεν είναι οι ίδιες οι συνθήκες, ούτε τα συνδικάτα για αυτό λυπάσαι..
τζιαι τούτον δήθεν πάει για τεκμηρίωση των προηγούμενων σου ότι
είμαι επιφανειακός τζιαι τεμπέλης τζιαι δεν ψάχνω τα ζητήματα τζιαι δεν κατέχω που οικονομία κλπ.
λοιπόν απλά τζιαι σταράτα - η ερμηνεία σου είναι αυθαίρετη επειδή
1. η αναφορά μου στο 43-44 δεν σημαινει εξίσωση ή ταύτιση
αλλά
2. λειτουργεί ως υπενθύμιση ενός μεγάλου ταξικού αγώνα που έθεσε τες βάσεις για την συνεχ΄μενη βελτίωση του βιωτικού επίπεδου το οποίο απειλέιται σήμερα
3. επειδή τζιαι τότε εξεκινήσεν ως γενίκευση ενός αγώνα που αρχικά τζιαι άμεσα αφορούσεν μερίδα εργαζομένων
4. επειδή η εργατική αλληλεγγύη έσπασεν όι μόνο τεχνικές διαιρ΄σεςι εργαζομένων (δημόσιων-ιδιωτικών, νοητικών, χειρανακτών εργαζομένων κλπ) αλλά τζιαι ιδεολογικών τζιαι εθνοτικών διαιρέσεων
5. επειδή αν όντως πάμεν σήμερα σε ολική σύγκρουση με παναπεργία τότε θα πρόκειται για μια ιστορική στιγμή τζιαι ως τέθκια εν λογικό να θυμίσει μιαν άλλη ιστορική στιγμή όπου ετέθηκαν ανάλογα (τζιαι όι ταυτόσημα) διακυβέυματα.
όσον αφορά στες γνώσεις μου για τα εργασιακά τζιαι την ταξική ιστορία τζιαι πάλη...μπορείς να θκιαβάσεις αν θέλεις όι μόνον τες μιστιές πολιτικές παρεμβάσεςι αλλά τζιαι τα μεγάλα σχετικά αναλυτικά κείμενα σε τούτον το μπλογκ (εν στην δεξιά στήλη) πριν να βιαστείς να μιλήσεις "για μαλακίες που θκιαβάζεις"
Παύλε,
Με τις ερωτήσεις μου ήθελα να αναδείξω [κι αυτό διαφαίνεται πλέον και μέσα από την απάντηση σου] ότι ΔΕΝ γίνεται,
- με ελλιπή γνώση και πληροφόρηση, και
- χωρίς να λαμβάνουμε υπ’ όψη τις ταξικές αντιπαλότητες κι αντιπαραθέσεις [που οξύνονται σε περιόδους οικονομικών κρίσεων] και τα αντικρουόμενα ταξικά συμφέροντα σε μια καπιταλιστική χώρα/κοινωνία,
δεν μπορούμε να καταλήξουμε σε σωστά συμπεράσματα.
Έχω την εντύπωση ότι τόσο ΕΣΥ, όσο και η σχολιογράφος ονόματι ARrrr [που προσπαθεί να ΜΑΣ βγει και εξ αριστερών(;), αν και είναι πασιφανείς ότι μετατρέπεται σε απολογητή του νεοφιλελευθερισμού], παραγνωρίζετε τη σημαντική αυτή εγγενή πτυχή των αστικών κοινωνιών και ότι αυτό που επιχειρείται μέσα από τον [καθιερωμένο εδώ και χρόνια] διάλογο μεταξύ των κοινωνικών εταίρων [στην προκειμένη περίπτωση μεταξύ των συντεχνιών δημοσίων υπάλληλων και της Κυβέρνησης] είναι ένας ταξικός συμβιβασμός. Φυσικά η εργοδοτική επιχειρηματική τάξη έχοντας τη στήριξη των πολιτικών τους εκφραστών [με προεξάρχοντες τούς τους FoulAv και Nick the Pap] ζητά όλο και πιο πολλά – να επηρεαστεί το λιγότερο ή και καθόλου, ενώ τα οικονομικά βάρη της κρίσης να τα επιμεριστούν οι εργαζόμενοι. Εξ ου και η συντονισμένη προσπάθεια [τής ARrrr μη εξαιρουμένης] να αναδείξουν μια [δήθεν] αντιπαλότητα μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών υπαλλήλων ...
Αν και απαντήσεις για τες συντεχνίες [την παραταξιακή τους τοποθέτηση, αλλά και την ταξική τους υπόσταση] έδωσε ήδη ο Blogοδεσπότης Gregoris, να συμπληρώσω ακόμα ένα δυο λόγια:
1. Τα μέλη όπως και η ηγεσία της [δεξιάς] ΣΕΚ πρόσκεινται όχι μόνο στην ΔΗΣΥ, αλά και στο ΔΗΚΟ. Μέχρι πριν μερικά χρόνια Επαρχιακός Γραμματέας της ΣΕΚ στην Πάφιο ήταν ο Νίκος Πιττοκοπίτης, στέλεχος του ΔΗΚΟ.
2. Προσωπικά θεωρώ ως σχήμα οξύμωρο η ΠΑΣΥΔΥ να εκπροσωπεί και τους υψηλόμισθους και τους χαμηλόμισθους.
3. Η ΟΕΛΜΕΚ και η ΟΛΤΕΚ δεν υπάγονται στην ΠΑΣΥΔΥ! Όπως και η ΠΟΕΔ [η οργάνωση των δασκάλων] είναι ανεξάρτητες οργανώσεις και λειτουργούν με τα δικά τους καταστατικά. Η ΟΕΛΜΕΚ []όπως και η ΠΟΕΔ] συνήθως ελέγχεται οπό τις δεξιές εκπαιδευτικές παρατάξεις, ενώ η ΟΛΤΕΚ από την Αριστερά, καθώς η πλειοψηφία των Καθηγητών στις Τεχνικές, οι Εκπαιδευτές όπως ονομάζονται, πρόσκεινται στην Αριστερά. Πριν μερικά χρόνια μάλιστα όταν πρόεδροι των δυο εκπαιδευτικών οργανώσεων έτυχε να είναι στελέχη του ΑΚΕΛ [και μάλιστα και μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του, αν δεν κάμνω λάθος], υπήρξε και μια αντιπαλότητα μεταξύ των δύο οργανώσεων για κάποιο ζήτημα, όπου κάθε οργάνωση διεκδικούσε για τα μέλη της τη διδασκαλία ενός συγκείμενου μαθήματος ...
* συγκεκριμένου
Γρηγόρη, ευχαριστώ για την τοποθέτησή σου επί του ατόμου μου αν και οι χαρακτηρισμοί σου δεν συμβάλλουν σε οτιδήποτε άλλο πέρα από ξεκατίνιασμα. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο όμως στη μπλογκόσφαιρα να λέει ο ένας του άλλου "είσαι έτσι, έτσι τζι άλλοσπως" οπότε τί να πω.. Πάντως οι δικοί μου χαρακτηρισμοί είχαν αποκλειστικό τους αντικείμενο το γραπτό σου (ούτε το άτομο σου ούτε το σύνολο των γραπτών σου). Εξόσων γνωρίζω δικαιούμαστε να διαφωνούμε ακόμα και με εκείνους που εκτιμούμε.
Πέραν τούτων, δεν χρειάστηκε ιδιαίτερη φαντασία για να γνωρίζω εκ των προτέρων πως δεν υφίσταται διάλογος μεταξύ εμού και της πολωμένης κοινότητας που σε παρακολουθεί, ούτε βεβαίως ήλπιζα ή έψαχνα να συμμαχήσω εναντίων σου. Κάθε άλλο.
Λες πως μιλάω γενικευμένα και αντιφατικά, γεγονός που πιθανόν να ισχύει δεδομένου ότι η συζήτηση συνεχίστηκε με κάποιον άλλο και βγήκε εκτός πλαισίου. Αντίθετα με εσένα όμως (για να επιστρέψουμε στη βάση της θεώρησής σου), δεν είμαι πεποισμένη πως ο όρος καπιταλισμός επαρκεί για να συζητήσουμε τη πολυμορφικότητά του και το βάθος του μέσα στην ιστορία, τη πολιτική, και τη καθημερινότητα, όπως ούτε συμφωνώ πως με τον όρο εργατική τάξη εννοούμε κάποιους και αποκλείουμε κάποιους άλλους.
Η ασάφεια που διέπει την ορολογία μας δεν είναι το αποτέλεσμα μιας αμάθειας ή μιας ιδεολογικής τοποθέτησης, αλλά σε μεγάλο βαθμό βασίζεται σε ηγεμονικές αντιλήψεις (της αριστεράς και της δεξιάς) που φροντίζουν να εκτοπίζουν κάποιες μερίδες τους πλυθησμου και να δώσουν έμφαση σε άλλες.
Με αποκαλείς νεοφιλελεύθερη, αμερικανοποιημένη κλπ απλά και μόνο γιατί δεν αντιμετωπίζω την παναπεργία σαν το πρώτο βήμα προς τη νέα κοινωνία που εσύ και άλλοι πολλοί (συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μου) επιθυμούν και οραματίζονται. Σε πραγματικά δεδομένα δεν είμαι αισιόδοξη πως δυνητικά οι πράξεις αυτές θα έχουν αποτέλεσμα, αλλά θα είμαι ευτυχής εάν αποδειχθώ λάθος.
Επίσης σε κατηγόρησα για ιστορικισμό, ναι, στο βαθμό όπου το κείμενο που ακολουθεί του τίτλου σου δεν περιείχε καμμία τοποθέτηση που να διασαφηνίζει γιατί οι αναφορές στο 44 επαρκούν για να αντιληφθούμε το 2011. Θέλω να πιστεύω πως δεν είναι λόγω ηλιθιότητας που έκανα τις συνδέσεις που έκανα, αλλά γιατί αντιλαμβάνομαι τον κίνδυνο των κειμένων που θέλουν να υπάρχουν "ελεύθερα" τη στιγμή που εξυπηρετούν κάποιες σκοπιμότητες (καλές ή κακές).
Σε γενικές γραμμές βρίσκω ελλείψεις στη θεώρησή σου και δεν τις ανέφερας για να κόψεις και να ράψεις το κείμενο στα μέτρα που θα με έβρισκαν σύμφωνη αλλά γιατί η ύπαρξή σου, πρώτα σαν πολιτικά σκεπτόμενο άτομο, και δεύτερον σαν ακαδημαϊκό, αποσκοπεί σε ένα απώτερο "προσυλητισμό" και κατά την άποψή μου, είναι αναγκαίο η προπαγάνδα της αριστεράς να είναι ειλικρινής. Οφείλει να είναι.
Εσύ είναι μονομερής και ο Ανώνυμος 2:07 βρήκε βήμα για να με χλευάσει. Καλοδεχούμενο κι αυτό. Η μονομέρεια όμως δεν αφορά τη παραταγή σου υπερ των εργατών και των θυμάτων, αλλά η ηθελημμένη εμμονή σου να διαχωρίζεις τους εργάτες και τα θύματα σε στρώματα, τη στιγμή που εσύ ο ίδιος μιλάς για το 92-8%.
Επειδή δεν τάσσομαι υπέρ των ΔΥ αυτό με κάνει όλα αυτά που μου καταλογίζεις και επειδή δεν τάσσομαι ούτε με το κεφάλαιο αυτό με κάνει αντιφατική. Είναι κοινότυπη η αντίδρασή σου όσο κοινότυπη είναι η δική μου απέναντί σου. Στην ουσία δεν υπάρχει καμία πρωτοτυπία στον διάλογο, απλώς για λόγους αρχής αποφεύγω να χαρακτηρίζω άτομα, γιατί όταν τους γράφω δεν αναφέρομαι ποτέ σε εκείνα αλλά στα γραπτά τους.
Διαφωνούμε και έχει καλώς. Σε ευχαριστώ όπως και να έχει διότι έδωσες έναυσμα για μια συνδιαλλαγή. Να'σαι καλά και καλύ συνέχεια.
R.
κανένα ξεκατίνιασμα αγηπητή R
ούτε καν σε ξέρω.
τα γραφόμενα σου σχολίασα, επί της ουσίας και στο ανάλογο ύφος...
σαφέστατα διαφωνούμε εντονότατα σε βασικά ζητήματα.
δεν θεωρώ ότι ο καπιταλισμός ή η εργατική τάξη έπαψαν να είναι βασικές πολιτικές και αναλυτικές κατηγορίες.
όσον αφορά "τα περί ειλικρίνειας" αλλού αυτά αγαπητή. οι τοποθετήσεις μου είναι ξεκάθαρες.
και εκτός και πριν από ακαδημαικός, είμαι εργαζόμενος, (και μάλιστα επισφαλώς στον ιδιωτικό τομέα) και στην καθημερινότητα και στην συνείδηση μου...
και "προσυλητισμούς" κάνουν αυτοί που πιστεύουν στη μεταφυσική, είτε της θρησκείας είτε της οικονομίας...
όσον με αφορά εμένα, αυτό που κάνω είναι ανάλυση και τοποθέτηση. πολιτική και ταξική.
Anonime/anonimi 2:07.
En mou areski na milw me anwnimous je anwnimes. Oxi oti ta nicknames pou xrisimopia kapios / kapia sto internet en kallitteris morfis katastasi, pale anwnimia eni, alla toulaxiston jame krathkiete mia ypo-typodis sinoxi oso afora tin [ipotithemeni] ennoiologisi enos alfa i vita simperiforismou ws pros tin epikinwnia kathws ginete dia-lektika, tespa. Ipes: Δυστυχως παντα η ιστορια χωριζοτανε σε αφεντες και δουλους, και απλως μεταβαλονται ή γινονται πιο πολυπλοκες αυτες οι σχεσεις. Alla enen etsi ta pramata. Polloi pou tin sxoli tis Frankfourtis ypostiriksan oti i katadinastefsi pou ton anthrwpo ston anthrwpo irten me tin katadinastefsi pou ton anthrwpo stin fysi. Alla atoma opws o Steven Best je o John Zerzan ekalipsan polla pio emperistatomena erevnes panw se touta ta zitimata. An eshis provlima na thkiavazis prasinous, mpori na to evris pio efpepto na thkiavasis to vivlio "H kinonia enantia sto Kratos", to opio sta Ellinika emetafrastiken pou tis Ekdosis Aleksandria, ISBN 960-221-038-9
Grigori:
mono ena itan na sou pw pas to kimeno giati varke na kamnw analisis, alla jino pou itan na sou pw eprolaven to allos/alli. Ipen: με τα εργατικά συνδικάτα (τα οποία εδώ και χρόνια δεν έχουν συνεισφέρει σε κανένα κοινωνικό γίγνεσθαι παρεκτός κατόπιν εντολής). To provlima en oti idika ta teleftea 15 xronia oi sintexnies anti na kitazoun to ofelos tou ergati kitazoun to ofelos twn afentikwn je otan lew ofelos, en anaferome mono se oikonomika zitimata, alla je se zitimata psixologias, sinthikes ergasias, isa dikewmata, ktl. En diskolo gia tis sintexnies na xtipithoun metopika me “ta afentika”, an tha gini kati en pou ton kosmo pou prepi na gini, eksw pou ta kommata pou ine o kattos tin katta je i katta ta kattouthkia je outw katheksis. Je to zitima pou ithela na thesw en to oti jinoi pou trwn tin megaliteri manika je ekmetallefsi je katapiesi, sinithws en ta atoma pou enen “kalimmena” pou sintexnies opws px oi metanastes pou en “paranomoi” je ksezoumizoun tous to gaima tous, alla akoma je me tous "nomimous" typiko aisxro paradigma itan i periptwsi me tous Roumanous tis Mouttagiakas prin apo ligous mines. Enen toso apla i aploika ta pramata Grigori, oi sintexnies enen i lysi, en meros tou provlimatos an me arwtas. Xwris na thelw na ginome isopedotiki me tes sintexnies, alla prepi na ta thwroumen oulla pou giron.
Fillia xxxx
@Anef,
Pragmati oi gnwseis mou einai ellipeis epi tou thematos! Ematha kati apo esena kai to grigori alla oi problhmatismoi mou synexizoun na yfistantai kai blepw to eayto moy kai polloys alloys na einai ektos proteraiothtwn eite twn syntexniwn eite twn politikwn...
Γρηγόρη, άλλο τι γινόταν πριν 60 χρόνια, άλλο η ταξική πάλη που προκρίνεις εσύ και άλλο η οφειλόμενη συμπεριφορά μιας κυβέρνησης που ντε φάκτο λειτουργεί σε μια ελεύθερη οικονομία και ντε φάκτο εκπροσωπεί και τον εργάτη και τον καπιταλιστή, και άρα δεν μπορεί να έχει στην ατζέντα της την ταξική πάλη.
Αν η κυβέρνηση ανήκει κάπου, είναι στους πολίτες της τους οποίους εκπροσωπεί, και στους φορολογούμενους που την χρηματοδοτούν.
Τα προβλήματα λύνονται στον πραγματικό κόσμο, όχι στον προσδοκώμενο.
Post a Comment