Αυτή η εμπορευματικοποίηση της εκπαίδευσης είναι μια κοινωνική ασθένεια. Υπάρχει ένα τίμημα. Αν η εκπαίδευση πουλιέται σαν επενδυτικό προιόν, αν υπάρχει μια απεριόριστη παροχή πτυχίων και αν αυτά δεν παρέχουν το υποσχόμενο μέρισμα, εν είδη πρόσβασης σε καλές θέσεις εργασίας και ψηλό εισόδημα με το οποίο να αποπληρώσουν τα χρέη που έκαναν επειδή δέχτηκαν την πίεση να αγοράσουν περισσότερο εμπόρευμα, οι πλείστοι που εντάσσονται στο πρεκαριάτο θα είναι θυμωμένοι και χολωμένοι. Η αγορά των λεμονιών έρχεται στο μυαλό. Όπως το παλιό σοβιετικό ανέκδοτο όπου οι εργάτες έλεγαν: "Παριστάνουν ότι μας πληρώνουν, παριστάνουμε ότι δουλεύουμε." Το αντίστοιχο στην εκπαίδευση θα είναι ως εξής: "Παριστάνουν ότι μας μορφώνουν, παριστάνουμε ότι μαθάινουμε". Ο παιδομορφισμός του μυαλού είναι μέρος της διαδικασίας, όχι για την ελίτ αλλά για την πλειοψηφία. Τα μαθήματα γίνονται πιο εύκολα, έτσι ώστε να μεγιστοποιείται ο βαθμός επιτυχίας. Οι ακαδημαικοί οφείλουν να συμμορφώνονται.
μεταφρασμένο απόσπασμα από Guy Standing, The precariat, 2011
μεταφρασμένο απόσπασμα από Guy Standing, The precariat, 2011
7 comments:
Απορία ηλιθίου: ο Σωκράτης ήταν ήταν της δημόσιας ή της ιδιωτικής εκπαίδευσης;
Ότι θέλει ο πελάτης (τζιαι ο παπάς τζιαί η μάμμα του)!
http://yiotisthoughts.wordpress.com/2011/06/03/τα-πανεπιστήμια-της-αγγλίας-και-οι-κυ/
Ο Σωκράτης ήταν της μη ιδιωτικής εκπαίδευσης και της μη ιδιωτικοποιημένης δημόσιας εκπαίδευσης. Ήταν της δωρεάν ατομικής εκπαίδευσης και διδάξας την άρνηση στην ιδιοκτησία της πνευματικής εργασίας. Μας έδωσε ένα καλό παράδειγμα για τον διαχωρισμο της ατομικής και ιδιωτικής ιδιοκτησίας και την υπερκέραση της διαφοράς χειρωνακτικής και πνευματικής εργασίας.
σε λλίον θα τον κατηγορήσω τζαι για φιλοκομμουνισμό!
@takeiteasy
Προτείνω να κάνεις μια δεύτερη ανάγνωση του άρθρου μου για την ιδιωτική εκπαίδευση στην Κύπρο.
Θα σε βοηθήσει και η κριτική μου στα χαμηλού επιπέδου ιδρύματα της Αγγλίας, που κατά κόρον επιλέγουν οι Κύπριοι --> http://wp.me/p1jgWz-3A
Φίλε Γιώτη,έχω κάνει και δεύτερη και τρίτη και δεν αντελήφθηκα αν υπάρχη διάσταση ή διαφωνία ή έστω παρερμηνεία. Όμως μόλις έχω επιστρέψει από έξοδο (με τα συναφή ξύδια). Για βοήθα λίγο.
@takeiteasy
Τα πτυχία κρίνονται αναλόγως της ζήτησης. Η ζήτησή τους είναι ανάλογη του πόσο καλό είναι το πτυχίο και πόσο ανταποκρίνεται στις ανάγκες της οικονομίας.
Παραδείγματος χάριν, οι τρεις τελευταίοι υπουργοί Παιδείας κάνουν έκκληση στους υποψήφιους των παγκυπρίων εξετάσεων να μην κάνουν αίτηση σωρηδόν στα παιδαγωγικά τμήματα λόγω συσσώρευσης αιτητών στους καταλόγους προς διορισμό. Τα αποτελέσματα των εκκλήσεων; Μηδαμινά. Οι μαθητές/τριες (και οι γονείς τους, βεβαίως βεβαίως) συνεχίζουν να βάζουν ως πρώτη επιλογή τα τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης, ακόμα και μετά τις παραινέσεις του υπουργείου. Προτιμούν να διοριστούν σίγουρα στα 40 σε κάποιο, παρά να επιλέξουν ένα άλλο επάγγελμα. Κανένας τους δε μπορεί να θυμώσει με το σύστημα. Αυτό τους προειδοποίησε. Κανείς δε μπορεί να εμποδίσει κάποιον να σπουδάσει κάτι που δεν αξίζει κάτι στην εργασία, γιατί δεν ξέρεις ποτέ πώς αυτός θα αξιοποιήσει την παρεχόμενη γνώση. Ακόμα κι αν κάποιος θέλει να δώσει 30000 αγγλικές λίρες σε Πανεπιστήμιο αμφιβόλου ποιότητος ίδρυμα της Γηραιάς Αλβιώνας για να κάνει ακόμα ένα πτυχίο διοίκησης επιχειρήσεων. Η αγορά, πιθανότατα, θα τον ξεράσει (και σωστά). Το θέμα έγκειται όταν το κράτος (το κυπριακό στην περίπτωσή μας) αναγνωρίζει ισότιμα τα πτυχία άνισων πανεπιστημίων άνισου μόχθου.
Υ.Γ. Ελπίζω να τα πέρασες καλά και να μην οδήγησες εσύ στην επιστροφή.
Υ.Γ. 2 Ο Γιώτης είμαι, αλλά το πελλο-openid εν μου κάμνει τη χάρη...
Βρε κοπέλια τζιαι κοπέλες...
Να δούμεν νακκουρίν πέραν που το κλασικό καυκάν αριστεράς vs (νεο)φιλελεύθερης σκέψης (στην κυπριακή εκδοχή);
Δεν είναι η Δημόσια (δηλ. κρατική) παιδεία που -ιστορικά -ετάισε τα μεγαλύτερα ψέματα, που έκαμε condition τις ορδές των σύγχρονων αστών (για Ελλάδα, μέσα 19ου αιώνα, αρχές 20ου... για άλλους τόπους πιο νωρίς) τζιαι που αφαίρεσε όσες δεξιότητες εμπορούσαν να δώσουν ώθηση στις κατώτερες μάζες;
Οξά νομίζουμε ότι οι κρατούντες (που έλεγχαν βασικά την κρατική παιδεία) ... είπαν "ας μορφώσουμε το πόπολο για να γίνει αυτόνομο" και όχι "ας παραμορφώσουμε το πόπολο για να γίνει υποχείριο";
Μεν μου αρκέψετε "μα η ιδωτική", κλπ. Ναι, ναι, ναι, ναι ναι, ότι πείτε.
Η κρατική / δημόσια νομίζετε πως δεν είναι εργαλείο τους; Δηλαδή, πιστεύκετε ότι παρέχει πραγματική μόρφωση;
Post a Comment