Saturday, December 13, 2008

Προκαταρκτικές θέσεις για την Ελληνική εξέγερση, 12, Δεκέμβρης 2008

1.Πρόκειται για ξέσπασμα της αγανακτισμένης νεολαίας που βλέπει τη ζωή της χωρίς μέλλον. Μαζί του, το νέο, μαζικό συλλογικό υποκείμενο εξεγερμένων μαθητών-φοιτητών προσέλκυσε τους πολιτικοποιημένους ριζοσπαστικά (εξωκοινοβουλευτική αριστερά τζιαι αντιεξουσιαστικός χώρος) ενώ κέρδισε την συμπάθεια μεγάλου μέρους της αριστεράς τζιαι των εργαζομένων.

2.Πρόκειται για την πρώτη εξέγερση του 21ου αιώνα στην Ελλάδα, ανάλογη με τις εξεγέρσεις της Γαλλίας το 2005 τζιαι το 2006. Τίποτε δεν θα είναι το ίδιο πλέον. Τέθηκε από τους εξεγερμένους ένα όριο στο κατασταλτικό κράτος. Η δολοφονία του νεαρού ήταν η σταγόνα που ξεχείλησε το ποτήρι. Δεν είναι πλέον θέμα σύγκρουσης νεαρών τζιαι αστυνομίας. Η σύγκρουση είναι μεταξύ της εξεγερμένης κοινωνίας τζιαι του αυταρχικού κράτους.

3.Η στάση του ΚΚΕ, σε αντίθεση με τον Σύριζα είναι επιεικώς απαράδεκτη. Την στιγμή που χρειάζεται ενότητα των αντικαπιταλιστικών δυνάμεων, το ΚΚΕ τορπιλίζει την, επιτρέποντας στο πολιτικό κατεστημένο να ποινικοποιήσει το κοινωνικό ζήτημα.

4.Ο αντι-εξουσιαστικός χώρος, παρότι μειοψηφία, αποτελεί κομβικό σημείο για την εξέλιξη της εξέγερσης. Όχι τόσο γιατί συμμετείχε ενεργά στην αρχική βίαιη στιγμή (πρώτο τριήμερο) αλλά επειδή μπορεί να πολιτικοποιήσει την οργή της νεολαίας τζιαι να εμποδίσει φαινόμενα χουλιγκανισμού τζιαι μηδενιστικών νοοτροπιών.

5.Η εξέγερση έσιει έντονον ταξικό χαρακτήρα τζιαι θέτει επιταχτικά το ζήτημα αναδιανομής του παραγόμενου πλούτου. Οι πλούσιοι αποτελούν στόχο. Όμως ο κοινωνικός ανταγωνισμός δεν έσιει προχωρήσει (ακόμα;) στους εργασιακούς χώρους. Στον κρίσιμο ιδιωτικό τομέα όπου επικρατεί εργοδοτική τρομοκρατία τζιαι συνθήκες υπερ-εκμετάλλευσης (η γνωστή τάξη των 700 ευρώ) δεν είχαμε συμμετοχή σε απεργίες ούτε καταλήψεις εργασιακών χώρων. Επομένως δεν μπορούμε να μιλούμεν με όρους κοινωνικής επανάστασης.

6.Η επόμενη εφτομάδα θα είναι κρίσιμη. Θα συνεχιστούν τζιαι θα επεκταθούν οι καταλήψεις στα σχολεία τζιαι στα πανεπιστήμια ή θα έχουμεν συντηρητική στροφή της κοινωνίας τζιαι διαδικασίες ομαλοποίησης; Τίποτε δεν ετέλιωσεν ακόμα. Το προοδευτικό-δημοκρατικό τμήμα της κοινωνίας έσιει ήδη ευαισθητοποιηθεί. Οι μικρομεσαίοι τζιαι οι φιλελεύθεροι παραμένουν αμφίβολοι. Αν νιώσουν ότι πραγματικά απειλούνται να είμαστεν σίουροι ότι εννά συνασπιστούν με το κατεστημένο. Τα ΜΜΕ δουλεύκουν ασταμάτητα πάνω σε τούτον.

7.Τωρά το ζητούμενον είναι τι κάμνουμεν πάρακατω. Στην Κύπρο εν έχουμεν (ακόμα) τες συνθήκες εξαθλίωσης της Ελλάδας. Ούτε έχουμεν πολλούς μετανάστες 2ης γενιάς. Όμως αν οι κοινωνικές τάσεις που υπάχουν (ευελικτοποίηση, υπερ-εργασία, ακρίβεια κτλ) συνεχιστούν μπορεί σε καμιά θκιο δεκαετίες να έχουμεν παρόμοια κατάσταση. Ήδη είχαμεν μιαν σχετικά μεγάλη συμμετοχή μεταναστών σε κινητοποιήσεις το 2006. Οι μακροχρόνια διαμένοντες μετανάστες άρκεψαν ήδη να ενσωματώνουνται, μπαίνουν σε συντεχνίες, γοράζουν σπίθκια, αννοίουν μικρομάγαζα. Τα κοπελλούθκια τους μεγαλώνουν στην Κύπρο. Υφίστανται τον ρατσισμό τζιαι τον αποκλεισμό. Η κυπριακή οικονομία εξαρτάται πλήρως που την παγκόσμια ροή του κεφαλαίου. Λογικά αν η κρίση συνεχιστεί τζιαι ενταθεί εννά νιώσουμεν τες συνέπειες τζιαι δαμέ. Καλόν θα ήταν να είμαστεν κάπως προετοιμασμένοι τζιαι θεωρητικά αλλά τζιαι οργανωτικά, έτσι ώστε να μπορούμεν να παρέμβουμεν στα γεγονότα όταν αρκέψουν να συμβαίνουν. Το 2006 είμασταν απροετοίμαστοι, όμως επιάσαμεν μια εμπειρία. Η εξέγερση στην Ελλάδα, που λόγω γλώσσας μπορούμεν να την παρακολουθήσουμεν καλλίτερα που την αντίστοιχη της Γαλλίας μπορεί να μας βοηθήσει να καταλάβουμεν πολλά. Τζιαι παράλληλα νομίζω μπορούμεν να εκφράσουμεν την συμπαράσταση μας τζιαι γραπτώς, με κάποιαν έκδοση ή με δημοσιεύσεις στον τύπο.

6 comments:

arkoudas said...

Simfono me tes thesis.... (idika sta kommatika pou mou areski na sizito) to KKE ofili na anagnorisi tin krisimotita tis anagis yia enotita

a) dioti, oson iparxoun endiksis oti i anipakoi ine i ekfrasi mias sissorevmenis ekmetallefsis, iparxi jiai o logos na siniditopoiithi oti prokite yia istorikin efkeria diamorfosis sinidisis jiai filolaikis ideologia akrivos se jinous otus tomis opou i epixiramatologia tis epikrisis tous en koini metaksi ton aristeron kinimaton jiai kommaton - oi mono stin Ellada jiai tin Kipro alla jiai se alles xores - jiai episis oti i organotiki doulia ine pleon simantiko na diaperasi tin ideologia ton kommatikon sinoron, akoma jiai an itan empirica apodedigmeno oti i ideologia tou KKE en i 'sosti' (i i sosti yia tin Ellada)

b) os apotelesma sto simio pou i efkeria yia iponomefsi tis astikis taksis (i toulaxiston kapion vasikon mixanismon tis) mpori na taxidepsi akoma jiai pera sinoron to KKE ofili na anagnorisi tin efkeria simvolis tou yia pan-Evropaiko i poliethnikon agona jiai na litourgisi etsi oste na voithisi adelfa tou kommata jiai kinimata me ta opoia eshi koinous stoxous - i toulaxiston na voithisi ta xamilotera stromata se xores pou mpori na epireasti i fimi ton antilaikon dinameon. I diethnistiki diastasi tou agona yiati na erkete se defteri moira idika otan mpori na epireasi jiai otan den fenete na plitti allo kommati tou agona;

c) dioti akoma jiai to KKE opos jiai o kathe marksistis jiai to kathe idos komounismou prepi na anagnorisoun tin pithanotita oti i istoria (i akoma kallitera i simperifora jiai i taktiki/dinami tis astikis taksis) epitrepoun mono 'epanastasin evrias ideologias' jiai oti i ideologikopoiisi enos kinimatos i mias antistasis panta xekinoun pou pio platia theoritika sinora (toulaxiston stin Ellada)- oti, isos, o marxismos yia na ine ikanos na sispirosi dinamis me idologikin omiogenia eprepe na ipirxe se xroniko simio pou eprofiteve tin koinoniki adikia tou kapitalismou jiai oi pou analie ena sistima pou eproxorisen jiai opou i astiki taksi idi edreothike.

d) dioti touti i anagi ine jiai se theoritikon epipedo pio epitaktiki (toulaxiston kato pou toutes tes sinthikes) pou tin sosti eklogiki stratigiki pou diamorfonete mesa se kommatiko sistima (pou jiai akoma jino to idio - p.x eklogikos nomos - elexete toulaxiston emmesa pou tin astiki staksi)

e) dioti en vasiko na men ekmetalleftoun ta akrodeksia kommata tin katastasi (akoma jiai tora pou to xespasma itan i logo kratikis vias jiai o aftarxismou) jiai na enisxisthi i sigxisi metaksi akroaristeron jiai akrodeksion sto eklogiko soma jiai stin koinonia

f) yia na amfisvitithi pio efkola oi monon i ND alla jiai o evriteros dikommatismos (pou to KKE toso polla katakrini) jiai na men sinantisi enan efkolon ergo i epomeni kivernisi (pithanon to PASOK)

Pistefko, oti to KKE mpori ontos na esizitise to zitima theoritika alla akrivos logo tis eklogikis tou stratigikis (idika tora pou o SYN arxise na dinamonni)en apodexete enotita.

Anonymous said...

εντυπωσιακη [νομιζω] μετατοπιση στην θεση του κκε...
το κομματι εν που το αθηναικο ιντυ..
αναφερεται σε συνεντευξη της παπαρηγα...

"-- Σε σχέση με τα γεγονότα που είδαμε αυτές τις μέρες. Οι συμπλοκές φάνηκαν σαν έκρηξη οργής και αγανάκτησης συσσωρευμένη στους κόλπους της νεολαίας και των εργαζομένων, που ξέσπασαν με αφορμή τη δολοφονία του μαθητή. Υπήρχε και κόσμος που έλεγε στους «κουκουλοφόρους» βαράτε...

-- Δεν πιστεύω ότι όλοι αυτοί που ήταν με τους κουκουλοφόρους είναι χαφιέδες. Δεν μπορεί να είναι όλοι χαφιέδες. Υπάρχουν οι αναρχικοί, και υπάρχουν και χαφιέδες μέσα σε αυτούς, γιατί αυτές οι ομάδες από τον τρόπο οργάνωσης είναι πιο ευάλωτες. Δεν είπε κανείς ότι είναι χαφιέδες γενικά οι αναρχικοί. Συμφωνώ απόλυτα ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και μπορεί να το κάνει αυτό το κράτος. Γι' αυτό εμείς λέμε να είμαστε καλά οργανωμένοι, περιφρούρηση κτλ., ακριβώς για να μην είσαι ευάλωτος.

Το σίγουρο είναι ότι η νεολαία και τα πιο μικρά παιδιά, οι μαθητές, δεν είναι αυτό που πάνε να πλασάρουν. Μπορεί να το βλέπεις λίγο αδιάφορο, στην πραγματικότητα όμως, κι αυτό πάντα το είχε ο νέος, είναι και μες στη φύση του νέου, το ξέσπασμα. Ακόμα περισσότερο, όλη μέρα είναι σχολείο - φροντιστήριο, του 'χει βγει η ψυχή. Δεν παίζουν τα παιδιά, είναι φοβερό. Να πηγαίνουν και γαλλικά και αγγλικά μερικοί. Ασε οι γονείς σ' αυτό το θέμα, να δώσω περισσότερα στο παιδί μου... μα αφού τα παιδιά δε ζουν, δεν ξεσπάνε, έχουν γίνει μηχανάκια με την αβεβαιότητα.

Βεβαίως, είναι πιο πολιτικοποιημένα, ακόμα και όταν κάθονται ώρες στο ίντερνετ μαθαίνουν νέες πληροφορίες. Ασχολούνται με περισσότερα πράγματα. Και από αυτήν την άποψη βεβαίως υπάρχει το εκρηκτικό και το θετικό στοιχείο στη νεολαία. Και οπωσδήποτε πολλές φορές όχι μόνο στους νέους και στους μεγάλους, αρκεί ένα γεγονός και σωστά δημιουργήθηκε αυτή η έκρηξη για τον 15χρονο."

από . 12:46μμ, Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2008
(Τροποποιήθηκε 3:40μμ, Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2008)

φυσικα τα παραπανω σχολια εν ειρωνικα αλλα επειδη ο αρκουδας εβαλεν εντονα το ζητημα του κκε..νομιζω αξιζει να μπει τζαι τουτη η θεση/μετατοπιση..

Anonymous said...

το αριθμος του ποστ ειναι 945988
τζαι ο τιτλος
"προσοχη εχουν παθει παρακρουση. ο μηχανισμος καταστολης κινηματων καταρρεει"..
φαινεται η κοντρα στον τιτλο..
τζαι πιο κατω στα σχολια λαλουν οτι υπαρχει τζαι εσωτερικη δυσφορια στην κνε..
οτι τζαι να ενι..το οτι το κκε [εστω η γ.γ.] καπως αναγνωριζει τους αναρχικους σαν πολιτικο χωρο..μοιαζει μου με ειδηση..αποτελεσμα των μετατοπισεων της εξεγερσης;

gregoris said...

1. που το αναγνωρίζει τους αναρχικούς ως το συνεργάζεται μαζί τους, ή έστω δεν τους πολεμά υπάρχει τεράστια απόσταση
2. γιατί τόσον κόλλημα να μεν αποδέχουνται ότι δεν ελέγχουν; τούτον έχουν τα ούλλα τα κομμουνιστικά κόμματα αλλά εν ξέρω φαίνεται μου πιο έντονο σε κύπρο τζιαι ελλάδα.
3. πως να βοηθήσει το ΚΚΕ στην διεθνοποίηση της εξέγερσης αφού η συμμετοχή του εν περιορισμένη τζιαι η στάση του αμφίβολη;

Anef_Oriwn said...

Gregoris,

Παραθέτω (πιο κάτω) μερικές σκέψεις (όπως τις εξέθεσα κι αλλού), που διαπερνούν το μυαλό μου αυτές τις μέρες σε σχέση με τα όσα συγκλονιστικά συνεχίζουν να τεκταίνονται στην Ελλάδα και κυρίως στην Αθηνά – αποκορύφωμα η σημερινή κατάληψη της ΝΕΤ.

Οι μαθητικές και φοιτητικές κινητοποιήσεις δεν μπορούν να συνεχίσουν έπ’ άπειρο, όταν μάλιστα άλλες κοινωνικές ομάδες (κυρίως εργαζόμενων) δεν είναι και τόσο παρούσες. Στο τέλος (αν δεν ανανεώνονται οι μορφές παλης) κι αν δεν έχουν συγκεκριμένους στόχους καις σκοπούς θα εκφυλιστούν. Το σημαντικότερο είναι να μετεξελιχτούν σε πλατύτερους (μαζικότερους) κοινωνικούς και πολιτικούς αγώνες με συγκεκριμένες θέσεις, προγράμματα και διεκδικήσεις. (Ίσως γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η εμπλοκή του ΚΚΕ).

Προσωπικά όμως (και το λεω με πόνο ψυχής) δεν βλέπω ν’ αλλάζει κάτι. Ούτε η άμεση προσφυγή στις κάλπες θα έδινε λύσεις. Το πιο πιθανό είναι οι εκλογές να διοχετεύσουν και να μεταφράσουν την οργή, την μαχητικότητα και την εκρηκτικότητα των ημερών και τη ριζοσπαστικοποίηση που σημειώνεται σε μεγάλη μερίδα του κόσμου σε εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ, συνεχίζοντας έτσι τη δικομματική εναλλαγή στην εξουσία.

Η Αριστερά δυστυχώς αδυνατεί να αξιοποιήσει υπέρ της το κλίμα λαϊκής οργής, αγανάκτησης και προοδευτικότητας που παρατηρείται στον κόσμο και να διεκδικήσει είτε αυτόνομα είτε μέσα από συμμαχίες (πολιτικές και κοινωνικές) την εξουσία.
Για αυτή την αδυναμία υπάρχουν και αντικειμενικοί λόγοι (δικομματισμός, ύπαρξη δυνατού ακόμα ΠΑΣΟΚ, το οποίο χρησιμοποιείται για να λειτουργεί πυροσβεστικά και κατευναστικά όταν ανεβαίνει η λαϊκή οργή – κι ίσως τέτοιο ρόλο να βλέπει το ΚΚΕ να παίζει και ο ΣΥΡΙΖΑ - καθώς και η ύπαρξη αντικομουνιστικών καταλοίπων στην ελληνική κοινωνία) κι άλλοι λόγοι υποκειμενικοί (ύπαρξη αδυναμιών σε θέματα οργάνωσης και ενότητας). Όλα τούτα δημιουργούν δυσκολίες στην μαζικοποίηση και πολιτικοποίηση των κοινωνικών αυτών κινημάτων και στην μετουσίωση τους σε εκλογική δύναμη (και δυναμική) για διεκδίκηση της εξουσίας. (Και ας μην τρέξουμε και πάλι να τα ρίξουμε όλα στην Παπαρήγα γιατί οι συμμαχίες με μακροπρόθεσμους στόχους εξουσίας δεν επιτυγχάνονται την τελευταία στιγμή και κάτω από την πίεση του χρόνου και των γεγονότων).

Υ.Γ.: Κάτι έχω να πω και για τ’ άλλα σου τα posts (για την μάππαν) άλλα κάποια άλλη φοράν!
Όμως σ’ ένα σχόλιο μου (δεν αθθυμούμαι που) είχα σχολιάσει (παραθέτοντας και συγκεκριμένα παραδείγματα) το φαινόμενο σπασίματος της σχέσης οπαδών – παικτών στην ΟΜΟΝΟΙΑ (όπως οι προπονήσεις κεκλεισμένων των θυρών ή η απαγόρευση δηλώσεων από μέρους των παικτών της ΟΜΟΝΟΙΑΣ).

Anef_Oriwn
Τρίτη 16/12/2008 – 9:45 μ.μ.

gregoris said...

σύντροφε άνευ, σίουρα εν μπορούν να συνεχιστούν επ' άπειρον οι κινητοποιήσεις της νεολαίας. τζιαι συμφωνώ στο ότι πρέπει να τεθούν αιτήματα. όμως ήδη υπάρχουν κάποια αιτήματα όπως η κατάργηση των ματ, ο αφοπλισμός της αστυνομίας κλπ.
συμφωνώ ότι το κλειδί για την μετεξέλιξη της εξέγερσης σε κοινωνική επανάσταση εν η μαζική συμμετοχή των εργαζομένων. τι κάμνει όμως το ΚΚΕ για τούτον; όταν επιτίθεται με ανήθικον τρόπο στους κουκουλοφόρους διά το μήνυμα στους εργαζόμενους ότι δεν θα πρέπει να τους αντιμετωπίζουν σαν σύντροφους αλλά σαν εχθρούς. το θέμα έννεν η επίτευξη μιας εκλογικής συμμαχίας ΚΚΕ-Σύριζα (αν τζιαι θα ήταν ενδιαφέρον φαινόμενο) αλλά επέκταση τζιαι εμβάθυνση της εξέγερσης στον δρόμο. τούτον απαιτείται σήμερα επειδή ακόμα η εξέγερση βρίσκεται σε εξέλιξη. η πολιτική κατάληξη της τζιαι τα πολιτικά της κεκτημένα ακόμα δεν αποτελούν θέμα. θα αποτελέσουν θέμα προς το τέλος των κινητοποίησεων που ακόμα δεν μπορούμεν να το προβλέψουμεν.