Monday, March 23, 2009

Όχι στη δικαίωση της κρατικής τρομοκρατίας

Η αθώωση των 10 βασανιστών αστυνομικών που ξυλοκόπησαν τους δυο φοιτητές το Δεκέμβρη του 2005 έχει προκαλέσει την αγανάκτηση της κυπριακής κοινωνίας. Ερχόμενη μετά το σκάνδαλο της υπόθεσης Κίτα και τη ρατσιστική επιχείρηση “σκούπα” της αστυνομίας, θέτει πλέον επιταχτικά το ζήτημα του ρόλου και της ευθύνης της αστυνομίας απέναντι στην πολιτεία και την κοινωνία. Ποιος κάνει κουμάντο τελικά; Η πολιτική εξουσία ή το κρατικό κατεστημένο; Η κυβέρνηση Χριστόφια μίλησε για “σήψη και διαφθορά της αστυνομίας”. Ο Γενικός Εισαγγελέας είπε ότι “δεν μπορούμε να εμπιστευόμαστε πάντα τη δικαιοσύνη”. Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν αναγνώριση της ευρύτερης κρίσης του συστήματος και θέτουν ζήτημα ύπαρξης κατεστημένων δομών που αντιμάχονται την ίδια την αστική δημοκρατία και την ευνομούμενη πολιτεία της.

Η σύνδεση κράτους και παρακράτους στην Κύπρο χρονολογείται από την απαρχή της ανεξαρτησίας και ήταν ιδιαίτερα έντονη την περίοδο 1960-1974. Παρά τη σχετική ομαλοποίηση που επικράτησε μετά τον πόλεμο του 1974, οι δομές του κατεστημένου δεν εξαρθρώθηκαν αλλά παρέμειναν ζωντανές μέσα από την ταύτισή τους με τον κρατικό μηχανισμό. Τώρα όμως που ανέλαβε η Αριστερά τον έλεγχο του κρατικού μηχανισμού φαίνεται ότι αυτή η ταύτιση δεν είναι πλέον εφικτή και έτσι παρατηρείται μια προσπάθεια αυτονόμησης των κατεστημένων δομών από την πολιτική εξουσία με σκοπό τη διατήρηση της επιρροής τους εντός του κράτους και επί της κοινωνίας. Τα πράγματα είναι σοβαρά. Το βαθύ κράτος φαίνεται ότι βγαίνει ξανά στο προσκήνιο αντιμαχόμενο τόσο τον εκσυγχρονισμό της παιδείας και την αναδιάρθρωση του στρατού, όσο και την προσπάθεια εξυγίανσης της αστυνομίας. Εκείνο που είναι όμως ιδιαίτερα θλιβερό και απογοητευτικό είναι η ατολμία της Αριστεράς να συγκρουστεί μαζί του, φοβούμενη μιαν ευρύτερη κοινωνική ρήξη και τη συνεπακόλουθη πολιτική πόλωση.

Όσον αφορά συγκεκριμένα την αθώωση των 10 βασανιστών αστυνομικών, γινόμαστε μάρτυρες μιας προσπάθειας αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης, ότι δήθεν φταίνε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, το νομοθετικό πλαίσιο, η ανεπάρκεια της κατηγορούσας αρχής ή, στην πιο προχωρημένη εκδοχή, η τυπολατρεία και ο νομικισμός των 3 δικαστών. Κανένας δεν μιλά για την εξόφθαλμη εκ των προτέρων πολιτική πρόθεση για την αθώωση των αστυνομικών ως μέτρο δικαίωσης της αστυνομίας στο σύνολο της και για τις πολιτικές ευθύνες που απορρέουν από αυτήν. Το μήνυμα που στάληκε με τη συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί μήνυμα δικαίωσης της κρατικής τρομοκρατίας, ενθάρρυνσης της αστυνομικής αυθαιρεσίας και επιβράβευσης της κρατικής καταστολής.

Η δικαίωση της κρατικής τρομοκρατίας όμως δεν θα περάσει. Ήδη ξεκίνησαν οι διεργαρσίες για την οργάνωση της κοινωνικής αντίδρασης. Το αυταρχικό κράτος έχει απέναντι του μια αγανακτισμένη κοινωνία. Όσο οι θεσμοί της πολιτείας αδυνατούν να ικανοποιήσουν το αίσθημα δικαίου του λαού, τόσο περισσότερο εκτίθενται μπροστά στη κοινή γνώμη που δεν διακρίνει πλέον κράτος και παρακράτος. Καθώς η θεσμική αυτή κρίση εκτυλίσσεται, η νομιμοποίηση της κρατικής εξουσίας στο σύνολο της τίθεται υπό αμφισβήτηση.

Ομάδα εναλλαχτικής ενημέρωσης ΦΑΛΙΕΣ
Λευκωσία, 21/3/2009
www.falies3.wordpress.com

6 comments:

Anonymous said...

Proxtes epia sto panepistimio kyprou je egirefka aithousa millenium opos to xaxa. To panepistimio lefkosias en to intercollege je alla3en onoma?

To intercollege en jame pou en to sxolio kykkou/gc school/kati gipeda futsal ?

gregoris said...

to panepistimio lefkosias en to intercollege tze allaksen onoma. (tzinon pou laleis en to proin cyprus college, tora european university cyprus)
to university of nicosia en sto roundabout tou kolokasidi dipla pou to aerodromio lefkosias sti makedonitissa.
ehases mian orea dialeksi yia tin idrisi tou kkk. alla eponte akoma polles. i epomeni en yia ti drasi tou kkk ta hronia tis paranomias (1930s).

Evangelia said...

oooh, apofasisan i ek lemesou ormomenoi pws en je toutoi polites tis gis enalias.
Popse en na eshi sizitisi sto Barfly (palia Lemeso, pisw pou tin Aneksartisias ek twn aristerwn)je to savvato mazema sto diikitirio Aneksartisias i wra 11 to prwi.

Twra na doumen ta xairka mas.

An eshi kamian ekseliksi tis prokopis popse sti sizitisi i'll text u, diaforetika, thewrise oti ekamamen mian peripiimenin tripan mes to neron.
En i fasi, (epidi evarethika na akouw to "aman re, en me volefki to savvato na paw lefkwsia") ipan na kamoumen tipote lemeso gia na men exoun dikeologies oti en tarassoun ton kolo tous na ertoun, ts ts ts :D

ax+vax. ipomonin, na doumen ti tha doumen.

take care
xx

Anonymous said...

φιλε γκρεγκ, μερικες σκορπιες σκεψεις και επι ευκαιριας:

το αισθημα της αγανακτησης, πρεπει να γεμιζει τις καρδιες καθε αστου. Κανενος αλλου. Ας αφησουμε τις υποκρισιες για να ταυτηστουμε με την "κοινη γνωμη" λες και ειμαστε αναδυομενο πολιτικο κομμα που θελει να εκφρασει "ολον τον λαο". Προς τι η εκπληξη για την καλυψη των γουρουνιων απο τους δικαστες; Το ενα χερι νηβει τ αλλο λενε. Ή μηπως ειναι η πρωτη φορα που αθωωνονται τα γουρουνια; 'Η περιμενει κανενας καποια μορφη "δικαιοσυνης" μεσα απο το συστημα.

Μαθαινω, εδω στα ξενα, οτι το κινημα μεγαλωνει, ομως δεν θα εχει αξια αν δεν ριζοσπαστικοποιηθει, και το κυμα σιγα σιγα ξεφουσκωσει αφηνοντας την αμμο υγρη για 5 λεπτα και μονον.

Συνεχισε Γκρεγκ τον Αγωνα! Μην μας νοιαζουν τα ετσι και αλλιως πουλημενα ΜΜΕ ή να καλυψουμε το κενο των μεσσιανιστων ή να μπουμε στο ρευμα. Ας λεμε την αληθεια οπως την βλεπουμε και μονον αυτο. Και μονον αυτο ειναι αρκετο, αλλιως θα πουμε και μεις μετα "nosotros no somos nosotros"..

Χαιρετισμους!

gregoris said...

φίλε ανώνυμε γεια χαρά
έσιεις απόλυτο δίκαιο. εν βασικό να ριζοσπαστικοποιηθεί το κίνημα. αλλιώς εν εκάμαμεν τίποτε. εν ξέρω ποια εν η εικόνα που τα ξένα. πάντως η αλήθκεια εν ότι εν τζιαι εμφανίστηκεν στους δρόμους το πλήθος των νοικοκυραίων. είμαστεν μεν πιο πολλοί απότι συνήθως αλλά ο πυρήνας παραμένει ο ευρύττερος αντιεξουσιαστικός χώρος τζιαι η εξωκοινοβουλευτική αριστερά. απλά εμφανιστήκαν μαζί μας στον δρόμο τζιαι κάποιοι προοδευτικοί φιλελεύθεροι που θέλουν να επιβάλουν όρους "κόσμιας συμπεριφοράς" στους υπόλοιπους στην ευρύττερη προσπάθεια να σηκώσουμεν τους νοικοκυραίους που τον καναπέ. αφήνω το ως δαμέ προς το παρόν, να δούμεν τι εννά γίνει τζιαι το σάββατο τζιαι θα ξαναμιλήσουμεν.
να σου βάλω την τελευταίαν ανακοίνωση της ομάδας όμως σε περίπτωση που εν την είδες

ΠΡΟΣΟΧΗ : Η μαύρη μπογιά μπορεί να βλάψει τους θεσμούς

Ζήσαμε αυτές τις μέρες την προσπάθεια να παρουσιαστεί η ενέργεια ρίψης μπογιάς σε τοίχο των δικαστηρίων, ως ένδειξη ότι οι αντιδράσεις των πολιτών στην αθώωση των μπάτσων είναι λανθασμένες ή ότι βαδίζουν σε λανθασμένη κατεύθυνση.
Η γελοία προσπάθεια εξίσωσης μιας ακίνδυνης ενέργειας που κινείται στα πλαίσια του συμβολικού με την χωρίς καμιά αμφιβολία αδυναμία του κράτους να ελέγξει την αστυνομία δεν μας εκπλήσσει. Απορρέει από την ανησυχία που προκύπτει κάθε φορά που οι πολίτες ενεργοποιούνται, οργανώνονται ,συζητούν και αντιδρούν έξω από τα πλαίσια του κομματικού και κρατικού ελέγχου.

Η εξουσία ανέσυρε και χρησιμοποίησε το διαχρονικό της όπλο απέναντι στους καταπιεσμένους υπηκόους της: Αυτό του φόβου. Σύμμαχοι αναμενόμενοι (;) ο δικηγορικός σύλλογος, οι τηλεοπτικοί αστέρες των δελτίων ειδήσεων και διάφοροι άλλοι πολιτευτάδες και μη οι οποίοι ανησυχούν όταν τα πράγματα τους διαπερνούν, όταν η κοινωνία τούς ξεπερνά και ο τυχοδιωκτισμός τους αποκαλύπτεται. Δεν θα το φάμε το παραμύθι. Αυτόν το φόβο θα τον σπάσουμε. Οι τελευταίες κινητοποιήσεις δείχνουν ότι το κατέβασμα αρκετού κόσμου στις διαδηλωσεις του Δεκέμβρη δεν ήταν ευκαιριακός. Ένα σεβαστό ποσοστό ανθρώπων έχει φαίνεται συνειδητοποιήσει ότι η σιωπή δεν είναι πλέον χρυσός. Ότι απαιτείται η δική του επώνυμη παρουσία για να γίνει ο κόσμος καλύτερος. Η αυτοοργάνωση της κοινωνίας μέσα από αμεσοδημοκρατικές συνελεύσεις, η εκδήλωση με κάθε τρόπο της αντίθεσης μας σε ενέργειες που μας προσβάλουν ως ανθρώπους και η διάνοιξη δρόμων προς μια κοινωνία δικαιοσύνης, ισότητας και ελευθερίας δεν πρόκειται να ανακοπούν.

Η τρομοκρατία των εξουσιαστικών θεσμών δεν θα περάσει. Ο βασιλιάς είναι γυμνός και φαίνεται.

Υ.Γ.1 Δυστυχώς στην παγίδα των καθεστωτικών μ.μ.ε. έπεσαν και άνθρωποι από τους οποίους περιμέναμε να αντιδράσουν διαφορετικά . Οι δηλώσεις του τύπου “εμείς είμαστε οι καλοί διαμαρτυρόμενοι και οι κουκουλοφόροι οι κακοί” παραβλέποντας το γεγονός ότι οι κουκουλοφόροι απλά πέταξαν μπογιά σε ένα τοίχο του δικαστηρίου δείχνει το πόσο εύκολα μπορούμε να πέσουμε στις παγίδες του συστήματος.

Υ.Γ.2 Δεν αφορούν πλέον τα φαινόμενα κρατικής καταστολής μόνο ένα κομμάτι του αντιεξουσιαστικού χώρου αλλά μεσούσης και της οικονομικής κρίσης επεκτείνονται και στην μεγάλη κοινότητα μεταναστών και οικονομικών προσφύγων με μεγάλες επιχειρήσεις σκούπα αλλά και σε κάθε ένα που κινείται ηθελημένα ή άθελα του έξω από την κανονικότατα όπως την ορίζει το σύστημα ανάλογα με τις ανάγκες του.
ΦΑΛΙΕΣ - συντακτική ομάδα -

Evangelia said...

*xorefki giro-giro opws to kalikatzaroui je epanalamvanni rithmika ke aftistika ta akoloutha*

Lefteria stous "emis", stous "esis", je stous "allous"!

Lefteria ston "evritero antieksousiastiko xwro", stous "astous", stous "rizospastes", stous "nikokireous" je sta stroumfakia!

Mi-Lefteria sto fasistiko diaxwrismo pou fori mandies "allwn xrwmatwn"!

Mi-Lefteria stous anonimous epanastates ke anonimes epanastatries tou internet!

No pasaran, ke pote tha kani ksasteria, ke all that jazz.

Lefteria stin alileggii!

--------------------------------

Lefteria je stin mi-pathitikotita mprosta ston athrwpino pono