Monday, January 21, 2008

Πολιτικού τραουθκιού συνέχειας

Πόψε (εψές δηλαδή) ήταν διαφορετικά που την προηγούμενη φορά. Αν την περασμένη φορά το σκηνικό ήταν σαν το ροκ φεστιβάλ, τούτη τη φορά ήταν σαν την όπερα. Τζιαι εφώναζεν το η ίδια η κατάσταση. Καταρχήν την συναυλία δεν την οργάνωσεν η ΕΔΟΝ αλλά το ΑΚΕΛ. Είσιεν τζιαι επιτροπήν τάξης που επέβλεπεν. Καρέκλες μέσα στο στάδιο, μαέστρος στην ορχήστρα τζιαι η νεολαία δίπλα. Ήταν μάλλον για μεγάλους το θέαμα. Επαρακολούθησεν την τζιαι ο κ. Χριστόφιας με την γραβατούδα του, καθισμένος δίπλα στο πρώην προεδρικό ζεύγος Βασιλείου τζιαι τον κύριο Πιερίδη του ομώνυμου Ιδρύματος. Τα πράματα ήταν σίουρα πιο σοβαροφανή.

Η ομιλία του ήταν αρκετά συντηρητική. Τούτη τη φορά το βλέμμα του ήταν στην κάμερα. Εν ήρτεν για να μιλήσει. Ήρτεν για να τον ακούσουν. Μέχρι τζιαι το “λειτουργική, και άρα βιώσιμη” είπεν μας το. Εδεσμεύτηκεν ότι εννά κάμει Σχολή Καλών Τεχνών στην Κύπρο. Επανέλαβεν διάφορα γνωστά τζιαι τετριμμένα, εχαιρέτησεν τον φίλο του τον μαέστρο τζιαι τους άλλους τζιαι εκατέβηκεν.

Γέλα, γέλα πουλί μου γέλα. Οι αρχές δεν μπορούν να μπαίνουν ως εμπόδιο στην λύση του κυπριακού λαλεί ο μαέστρος. Σαν πρώην υπουργός πολιτισμού στη τελευταία κυβέρνηση του Αντρέα Παπανδρέου δηλώνω, είπεν μας ότι ο Δημήτρης Χριστόφιας έχει προχωρημένες αντιλήψεις στα θέματα πολιτισμού και ξεχωρίζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Λίγο ακόμα και θα δούμε τις αμυγδαλιές να ανθίζουν... Μπέλα τσιάο τραγουδά η πρώτη φωνή. Πολλοί οι τραγουδιστές σήμερα. Ούλλοι που λλίον πρέπει να εσυμφωνήσαν. Το πρόγραμμα ήταν πολυσυλλεχτικό. Που τον Γουίλλι τον μαύρο θερμαστή στα ανατολίτικα, στα κρητικά, βάλαμε φωτιά στα φρένα και μας έμεινε το γκάζι με ταχύτητες μεγάλες μοναχά η γη αλλάζει. Με μια πυρόγα φεύγεις και γυρίζεις...φτιάξε καρδιά μου το δικό σου παραμύθι . Επειδή ο μαέστρος θέλει να παίξει πιάνο στο προεδρικό.

Αν φκεις φίλε να το καταργήσεις, αλλά τωρά τραουδώ σου το λαλεί ο τάδε. Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον, στο μέλλον που φτιάχνετε όπως θέλετε. Αφού η ιστορία σας ανήκει, σαρώστε το λοιπόν αν επιμένετε... το χρυσοπράσινο φύλλο τζιαι το κλείσιμο. Την πιο όμορφη θάλασσα δεν την ταξιδέψαμε ακόμα. Είπαμεν ούλλα πιο σοβαρά πόψε.

8 comments:

Demetris said...

En na kamei Sholi Kalwn Tehnw? Alithkeia? Ate re?! Intalws? Me ta lefta tou Pieridi? (Epatisen - jai o patihis - o neos pieridis- en tha paei mazi tou ektos jai ean fkei proedros jai meta)
Thelw na dw ton shediasmo, to programma spoudwn, to programma ylopioisis, tis egatastaseis, tin ypodomi pou yposhete mesa jai exw, ton proypologismo, tis diethneis tou sheseis...

Misw ton arnitismo alla oi jai na mas peripaizoun gamwta!

Anonymous said...

i istoria me tin Kalwn Texnwn stin kipro ishe ksana-ksekinisi mes to 1995 "pio dinamika", je eminen sto sirtari.

Ena diastima metaksi 1999 je 2003 akouontan on and off kati istories oti "en ola etima", ws je to perivoito "agorasame xwro sti Lemeso" ke outo katheksis.

Telika stin poria ontws egine sxoli stin lemeso, alla en eshi na kami me jino pou ipasin mia fora je ena kero pws tha ekamnasin.

Anw, o xristofkias enen asxetos pou texni. Asxeto/sxetiko i Peter's gallery enen tixea (topografika milwntas) jame pou eni,i gineka tou "Peter's" en aderfi tis ginekas tou xristofkia.

To programma spoudwn en na to ksepatikwsoun san montellaki pou tin ASKT stin Athina (stin Kalwn Texnwn tis thesallonikis lipoun siggekrimena mathimata pou en ta exoun, alla eshi ta i ASKT Athinwn)
gia ton idio logo pou tin exoun san metro siggkrisis stis antistixies twn ksenoglwsson sxolwn texnis.

To programma ilopiisis je i eggatastasis, en nomizw na dwkoun tosi simasia jame. En na to peksoumen "iperanw", kati sto style "to intellectual creativity je to inovation en pio simantiko pou to na eshis wood-lab je sculpture-lab" je kati tethkia, ta opia peran pou romantika, sta prwta xronia tis idrisis enos akadimaikou idrimatos mporoun na to voithisoun kapws na stathi sta podia tou xwris na apetounte polla-polla.

Diethnis sxesis enen toso diskolo, an to peksoun eksipna kati fkenni. En thelw na pw parapanw dame giati en na prepi na milisw onomastika, je en kati pou en mou areski na kamnw aman enen mprosta o allos.

anw, point is, je na tin kamoun tin kalwn texnwn, egw exw tin entipwsi (je efxome na me apodiksi lathos to mellon) oti en na ine opws polla ikastika pramata stin kipro, "tsantes Dior maimou" je ftines apomimisis mias meteoris ideas tou ti en texni(opws afti pro-vallete)

kind regards
Evangelia

Aceras Anthropophorum said...

Με όλην την εκτίμησην, επιτρέψετε μου να σας πώ ότι για μέναν η χειρότερη αρρώσκια του αριστερού είναι το μουρμουρκόν.

Anonymous said...

Llion-polla oulloi mourmouroun nomizw(aristeroi/deksioi/kentrwoi/prasinoi/anentaxtoi/ktl).
Gia mena i xiroteri arwstia tou aristerou erkete aman siniditopiisi pws allo i “aristera”, je allo ta “aristera kommata”.
Je post-traumatic syndrome toutis tis arwstias en o (stira) thewritikos aristerismos pou praxtika en orfanos pou skepi-estia-komma.

Fisika mpori je na kamnw lathos je na men en toso mavra ta pramata, however pou ti stigmi pou oute enas tous en empiken ston kopo na iiothetisi ena shillo i ena katto pou ta 160 adespota tou sindesmou prostasias zwon me touto pou egine ton proigoumeno mina otan tous ezitithiken, oute egw en na mpw ston kopo na paw cy na psifisw. Aploiko men, alla etsi tin ida, ti na kamoumen? :P

Aceras Anthropophorum said...

Πππεεεεε! Μα σοβαρομιλάς τωρά ρε Ευαγγελία; Ζητάς πολλά. Ζητάς να αλλάξει σε μερικούς μήνες τζείνον που έπιασεν 50 χρόνια να αλλάξει στην Ευρώπην. Κάμε υπομονήν ώς την επόμενην γενιάν για έτσι ευαισθησίες. Τζαι το κακόν που όταν οι ανθρώποι θα είναι ευαίσθητοι για τα ζώα θα πάψουν να είναι για τους αθρώπους. Τουλάχιστον αυτόν παρατηρώ στη χώραν που εγώ ζω. Αν ήταν τόσο ευαίσθητοι για τους αθρώπους όσον είναι τζαι για τα ζώα, θα ελλιάνισκεν κατα 3/4 η διστυχία του κόσμου.

Anonymous said...

Aaaax re Aceras, kserw oti “zitw polla”. Gia na katalavis “posa polla zitw”, stin kipro iparxi by law 400-500 lires prostimo aman petaksis poskoupida pou to parathiro tou aftokinitou sto dromo, je OUTE mia lira prostimo aman sakatefkis kattous je shillous mes tin asfalto, ek twn opiwn ta parapanw zwa en pethaniskoun akariea alla epidi en spasmena ta pothkia je i lekani tous karteroun ipomonetika mes ton pono to epomeno aftokinito pou en na erti gia na ta “teliwsi”. Je an ta teliwsi to deftero aftokinito, je oxi to pempto, pale kala. Etixe mou na paw na mazepsw “flat” katto pou dromo tis lemesou gia na men ton kamoun keima (“flat” as: spasmeni lekani anixti sta thkio, prosopo anixto na lipi to miso, pothkia anixta spasmena epidi eperasen troxos pou panw), je otan epia konta etaraksen tin oura tou epidi eniwse me.

To allo pou leis gia tous athrwpous sti xwra sou pou agapoun ta zwa alla en dixnoun to idio endiaferon gia tous athrwpous, egw vlepw to pio “kontina than the humans” px vlepw pollous athrwpous pou enw agapoun je prosexoun ta zwa “ta dika tous” (as
the ‘companion’ animals) na svinnoun/ksexannoun jinin tin agapi je tin prosoxi otan erkete na kami me farm animals (gourounia/agelades/kotopoulla/ktl). Opotan en dipli i prospiisi alla ok, ipomonin.

Je mia asxeti me ta pio panw parania: otan egine i kouventa ton perasmeno mina me ton sindesmo, to prwto prama pou ekama stin prospathia mou na evrw plirofories, itan na aniksw oulles tes selides online efimeridwn je tou kinimatos twn ikologwn tis kiprou. Se pliroforw filtate Aceras, oti i prasinoi tis kiprou, en empikan ston kopo na grapsoun mia grammi gia touti ti kouventa. Inta kala a? Ara nai, zitw polla, zitw ektos pou to na stamatisi na derni i malakia tous athrwpous, zitw episis pou ena komma pou theli na onomazi ton eafto tou PRASINO, na mpenni ston kopo na asxolite me to ti ginete giro tou oso afora ti fisi je to perivallon. Je to an karteroun 160 zwa na fasin efthanasia mes tis klivanous, nai, gia mena en thema pou eprepe na mpoun ston kopo i oikologoi na asxoloithoun, je na ekamnan kati. Alla ipamen, zitw polla. Anw. Psishin je nevron :D

Demetris said...

Sholi Kalwn Tehnwn anyone?
(Politis, 7/2/2008, Parathyro gia osous ertun pou ta avrio dame)
Dioti en en mourmourko acera. En realismos.
Kalytera na ekryfken jai ean ertoun ta pramata etsi jai ginei, kalos jai mazi tou. Alla -jai en to mono pou me provlimatizei me to christofkia genika - oi ikanotita tou na hanei ton elenho twn katastasewn, na men to pernei panw tou to thema jai tin efthini, kamnei me na men pistefkw oute ta misa poujeina pou lalei an den ta dw. Isws niwthw oti kati mou hrwsta jai gia touto na eimai pio apaititkos, isws.

Anonymous said...

Ke erwtw egw (mias+ime je ksanthi sta mallia) otan lemen "δημιουργία κρατικής δραματικής σχολής", ennoumen na piamen tin (etimi) sxoli tou Satirikou je "na tin anavathimsoumen" i ennoumen, "kanonikin -pou arxis- dimiourgia kratikis dramatikis sxolis"? Lemen twra.

Pou tin mian o Dimitris itan swstos pou ipen panw "as men elalen je an tin ekamnen kalws", pou tin alli pale eshi xronia pou estamatisa na pistefkw se iposxesis apo "aristera kommata",opotan ok.

Telospantwn, thimizoun mas me kathe efkeria pws san "kiprioi" zoumen tin apoliti orfania, pou oulles tes pantes (je kapote zitoun mas je ta resta)

ipomonin. ke idwmen.