Monday, July 13, 2009

Για τα πολιτικά παναϋρκα

Κάθε χρόνο οργανώνεται το μεγάλο τζιαι καθιερωμένο πολιτικό παναϋριν της ΕΔΟΝ. Είσιεν λλία χρόνια να πάω τζιαι είπα να πάω φέτος να δω λλίον το σημερινό προφίλ της οργάνωσης τζιαι τα μηνύματα που θέλει να μεταδώσει το κυβερνόν σήμερα κόμμα της αριστεράς. Εδιαφημίσαν ότι ήταν να έσιει δικοινοτικό στέκι τζιαμέ τζιαι είπα τζιαι μιου τ/κ φίλου μου (του Χ) να πάμε μαζί. Έρκεται τζιαι η λύση υποτίθεται οπόταν υπέθεσα λογικά ότι το φεστιβάλ θα εμπορούσεν να αποκτήσει τζιαι επαναπροσεγγιστική διάσταση.

Τρομερή οργάνωση πάντως λαλεί μου ο Χ. Το Τζιε Τε Πε εν θα εμπορούσαν να στήσει κάτι τέθκιον. Σαφέστατα, το ΑΚΕΛ εν μεγάλο τζιαι ιστορικό κόμμα με δυνατότητες κινητοποιήσης που δεν έσιει άλλον ε/κ κόμμα. Τζιαι ούλλα τούτα εστηθήκαν βασικά με εθελοντική εργασία. Ε καλό εννά έσιει τζιαι σημαντικά έσοδα το κόμμα. Μάλλον. Αλλά τζιαι η τιμή ήταν σχετικά χαμηλή. Μαζική απεύθυνση με μια χαμηλά κοστολογημένη πολιτιστική πρόταση. Δαμέ το ζητούμενον έννεν τόσον η οικονομική όσον η πολιτική υπεραξία.

Οπόταν πάμε στη πολιτική σημειολογία. Το ιμπεριαλιστικό ΝΑΤΟ, ο διεθνισμός τζιαι η ενότητα των λαών, οι κινητοποιήσεις της αριστερής νεολαίας, η ομοσπονδιακή λύση που προωθούμεν στο Κυπριακό. Οι αδερφοί μας οι τουρκοκύπριοι μέσα που φωτογραφίες προηγούμενων εκδηλώσεων, άτε τζιαι εκπροσώποι τριων μιτσιών ακροαριστερών οργανώσεων για να μεν λαλεί ο Χ ότι εν ο μόνος τ/κ τζιαμέ. Το Τζιε Τε Πε απών. Βιβλία κλασσικά, μπροστά το “Τι πρέπει να γίνει”, απών όμως “Το κράτος και επανάσταση”. Δίπλα στα περίπτερα νεαροί αντιπρόσωποι κομμουνιστικών κομμάτων που χώρες της Μέσης Ανατολής τζιαι της Λατινικής Αμερικής αλλά τζιαι Ελλάδας, Τουρκίας, Αγγλίας τζιαι Ισπανίας. Το περίπτερο Κούβα Λίμπρε να σερβίρει Μοχίτος...Δίπλα οι τόμοι της Νεολαίας σαν χριστιανικό κειμήλιο πάραδιπλα στες δάδες που περιβάλλουν τες στήλες των ηρώων. Με ποια κριτήρια επιλεγήκαν οι ήρωες άραγε; Οι πλείστοι ήταν ΑΚΕΛικοι, άλλοι εχαρακτηρίζουνταν προοδευτικοί όπως οι θκιο τ/κ δικηγόροι. Άλλοι επεθάναν πολεμώντας τον εισβολέα, άλλοι εδολοφονηθήκαν που την “ΤΜΤ”, την “ΕΟΚΑ Β”, ή που “τους μασκοφόρους του Γρίβα”. Η εικόνα των νεκρών Καβάζογλου – Μισιαούλη σε κεντρικό πλάνο μαζί με τους στίχους τζιαι τες φωτογραφίες των Ανθία – Πιερίδη. Παιχνίδι εντυπωσιασμού, υποβολής του ιστορικού βάρους ως εικονική μεγαλοπρέπεια. “Εν σαν την εκκλησιά το ΑΚΕΛ, εν οι θκιο παλιοί θεσμοί που λειτουργούν παράλληλα τζιαι αποτελεσματικά” λαλεί μου ο Ψ. Τζιαι τζιαμέ που πάει να σε πιάσει η κατάνυξη, να συγκινηθείς τζιαι να δεχτείς το μήνυμα, επιστρέφει απότομα η λογική. Ρε μα τι γίνεται δαμέ; Εν στρατιωτική η ατμόσφαιρα λαλεί μου ο Χ. Τούτοι έννεν πολλά μιτσιοί για κομματική κατήχηση, λαλεί μου τζιαι δείχνει μου κάτι μωρά στη γραμμή να φωνάζουν ποδοσφαιροποιημένα συνθήματα; Τι καταλαμβαίνει ένα δεκάχρονο που τζίνα που το βάλλουν να φωνάζει; Ναι απαντώ εσταμάτησα να πηαίννω στο μνημόσυνο Καβάζογλου-Μισιαούλη γιατί εν αντέχω να βλέπω δεκάχρονα να παρελαύνουν με ταμπούρλα.

Θκιαβάζω την ΕΔΟΝίτικη εφημερίδα, Νεολαία. Τίποτε παραπάνω που τα συνθήματα τζιαι τες ατάκες στα περίπτερα. Ξύλινη γλώσσα, σχετικά συμβατική φρασεολογία, τζιαι απουσία ουσιαστικής πολιτικής πρότασης. Ακούω την ομιλία του Χριστοφίδη. Αντισταθείτε στη πλήρη εμπορευματοποίηση της τέχνης, στην υποκουλτούρα, σε τζίνον, στο άλλον, οργανωθείτε στην παράταξη μπλα μπλα. Σε μια φάση προς το τέλος πετάσσει μας τζιαι την φράση ότι ο σοσιαλισμός έννεν απλά εφικτός αλλά τζιαι αναγκαίος. Μα σοβαρομιλούμεν τωρά; Θέλει τα τζιαι λαλεί τα όξα φεύκουν του; “Εν ενδεικτικό μιας αριστερής τάσης μέσα στην Κεντρική Επιτροπή”, λαλεί μου ο Ψ. Ε τζιαι πούντην τούτη την αριστερή τάση να στήσει ένα περίπτερο τζιαι να λαλεί τζιαι θκιο λόγια για τον σοσιαλισμό καλό; Ίντα που εν τούτο, σύρνουμεν το σύνθημα τζιαι όποιον πάρει ο χάρος; Είσιεν δίκαιο τελικά ο Ψ. Εν ήταν μόνο ο Χριστοφίδης. Εσυνάφερεν τζιαι ο Κυπριανού τζιαι ο Χριστόφιας τον σοσιαλισμό. Οπόταν κάτι πρέπει να υπάρχει τζιαμέ. Εν δυνατόν το σημαίνον να μεν έσιει σημαινόμενον; Μα τζιαι τούτοι ολόκληρον κόμμα, τζιαι μάλιστα κυβερνών να μεν έχουν ένα θεωρητικό κείμενο; Τζίνον το “Η δική μας αντίληψη για τον σοσιαλισμό” χρονολογείται που το 1991. Τέλος πάντων.

Τελιώνει ο Χριστόφκιας τζιαι φκαίνει ο Μαρίνος που τες Πατάτες ντυμένος Χριστόφκιας. “Πρόεδρε έλα δα” λαλεί του στην προσταχτική. Τζιαι καθώς ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κοντεύκει, λαλεί του“Τελικά μοιάζεις μου”. Πολλά πετυχεμένο το τηλεοπτικό κόλπο. Ετράβησεν την προσοχή του πλήθους. Τούτον το μοτίβο της ανάμιξης της πολιτικής σάτιρας με τες πολιτικές δημόσιες σχέσεις έσιει λλίον τζιαιρό που το δουλεύκει ο Λώρης τζιαι η ομάδα του. Τζιαι εκορυφώθηκεν στο φεστιβάλ της ΕΔΟΝ, με την ταυτόχρονη παρουσία του Προέδρου τζιαι του μιμητή του στην σκηνή. Υπαγωγή της πολιτικής στο θέαμα οξά θεαματική βοήθεια σε μιαν παραπαίουσα πολιτική; Κάτι μου εμύριζεν Μπερλουσκόνι η κατάσταση. Τζιαμέ που η ατάκα προβάλλει πιο αληθινή που το πολιτικό σύνθημα, τζιαμέ που η εικόνα μπαίνει μέσα στην πραγματικότητα τζιαι η πραγματικότητα μέσα στην εικόνα. Εν Τούτιτς τζιαι νάσου τζιαι ο Λώρης, ΑΠΟΕΛ, ΟΜΟΝΟΙΑ, μα τα χίλια(δες) ΕΔΟΝόπουλα. Νεολαίοι περιμένεται να τελιώσουν οι ομιλίες για να μπορείτε να κοντέψετε της σκηνής. Χαμός. Πως εν δυνατόν ένας εξηντάρης να έσιει ακόμα τόσην απήχηση στην νεολαία; Τζιαι τόσην ενέργεια πάνω στη σκηνή; Εν ήμουν μπροστά να ακούσω τα συνθήματα των μιτσιών, αλλά άκουσα τον γάρο το σταρ να λαλεί ότι στη Κύπρο εν θα έρτει κρίση επειδή οι ΕΔΟΝίτες έχουν στύση. Η επικοινωνία του με τους έφηβους πρέπει να αναφέρεται στο σεξ, υποθέτω αλλά καλάν τόσον έμφυλη ατάκα ήβρεν να πει;

Εν μπορώ να πω ότι επέρασα άσσιημα. Ήβρα πολλούς γνωστούς, φίλους, συγγενείς. Φάσεις φάσεις εβαρκούμουν, φάσεις φάσεις ενευρίαζα με την κατάσταση, φάσεις φάσεις ένιωθα αποπνιχτικά με τον πολιτικό υπερκαθορισμό της νύχτας όι τόσον για το περιεχόμενο όσο για την ιεραρχική μορφή του. Είδα το τζιαι σαν μια αντανάκλαση της κυπριακής κοινωνίας ευρύττερα. Οι νεαροί άνδρες με κόκκινα περιβραχιόνια να κάμνουν τους παράγοντες τζιαι οι νεαρές γυναίκες στα ταμεία. Οι τραγουδιστές που την Ελλάδα, ο παλουζές τζιαι η αγγειοπλαστική να αποτελούν την αναφορά στην κυπριακή παράδοση. Εν ωραία να γίνουνται φεστιβάλ, να έρκεται ο κόσμος μαζί. Εν ωραία να έχουν τζιαι πολιτική διάσταση. Αλλά εν ανάγκη να εν τόσο προβλέψιμα, μονόχνωτα τζιαι συστηματοποιημένα;

13 comments:

the Idiot Mouflon said...

http://hlithioagrino.blogspot.com/2009/06/blog-post.html

Δώσε σημασία στο:

"... Ένας κωμικός μεταδίδει –μέσα από σάτιρα –μηνύματα περί κοινωνικής πάλης, διεκδίκησης των αυτονόητων και προστασίας των αδυνάτων... και άλλα πολλά ...αυτονομιστικοεπαναστατικά.
... Ταυτόχρονα, ψηλαφώντας το 'λαϊκό αίσθημα', κάνει χρήση του χλευασμού για κοινωνικές ομάδες με βάση τη σεξουαλική προτίμηση και προβάλλει –έστω για να κοροϊδέψει –τις πιο 'κλισέ' φιγούρες της όλης πολιτικής ζωής αλλά και τις πιο πολυχρησιμοποιημένες ατάκες της.
...
Εμπρός, μαρς! ..."

ΒΟΥΚΩΛΟΣ said...

συγχαρητήρια γρηγόρη εκατάφερες να εκφράσεις επαρκώς το συναίσθημα πολλών που επαρευρεθήκαν στο φετινό ΕΔΟΝιτικο παναϋρι!
- το πιο τραγελαφικό νομίζω ήταν οι νωχελικές προσπάθειες των εκπροσώπων της 'αριστεράς' να δώκουν υπαρκτό ιδεολογικό περιεχόμενο σε ένα κόμμα που μαλλον αντιλαμβάνεται (;) ότι πρέπει να επαναπροσδιορίσει την ιδεολογική του ταυτότητα και να δώκει ουσία στο πολιτικό του πρόγραμμα. εν αρκούν οι δηλώσεις πιόν και τα επικοινωνιακά τρικ...το φετινό παναϋρι μου υπενθύμισεν ότι οι πλειοψηφικές νίκες του Ακελ έχουν ως κύρια βάση τους τον μηχανισμό του προσηλυτισμού τζαι της κομματικής προσήλωσης.

Κωνσταντίνα Ζάνου said...

Μπράβο Γρηγόρη, πολύ απολαυστικό το κείμενο. Η παρατήρησή σου για τη σχέση πολιτικής-θεάματος σηκώνει πολύ προβληματισμό.
Πάντως τα φεστιβάλ αυτά εμένα μου φαίνονται κάπως πετρωμένα, έξω από τον χρόνο. Ακριβώς όπως τις εκκλησιαστικές λειτουργίες (καλά το θέτεις), που μένουν ίδιες, όσο κι αν αλλάζει ο κόσμος γύρω τους.

Aceras Anthropophorum said...

Άτε κανεί αναρχοαυτόνομο σνομπισμό. Ο κεθένας έχει το στυλ του, τες αξίες του, τες ευασθησίες του... Τι θέλετε τωρά; να αλλάξετε τους εδονίτες; Να τους κάμετε όπως εσάς; Μα αν ήταν όπως εσάς δεν θα ήταν εδονίτες.

Εν εύκολο να το παίζεις ελεύθερος τζιαι ωραίος τζιαι να κρίνεις τους άλλους εκ του υψηλού. Λάμνε κάμε τζιαι συ φεστιβάλ αν δεν σου αρέσκει αυτόν της Εδόν. Αν έξερες τι κώλον θέλει να στήσεις σκηνικά, να ξιφορτώσεις καρέκλες, να κάμεις πίττες σουβλάκια, να στήσεις περίπτερα, αντί να περιφρονάς έτσι θα εμπορούσες να διαιρωτηθείς πόθεν πηγάζει το motivation τους να προσφέρουν ότι προσφέρουν για τα κοινά. Εν τζιαι τούτον πολιτική ανάλυση.

Αν έτρωες τζιαι σύ ξύλον που σκατόμουτρα που προσπαθούν κάθε χρόνο να μπούν μες το φεστιβάλ να τα σπάσουν δεν θα επερίπαιζες τζιείνους της περιφρούρησης. Ε πως να το κάμουμεν βρε φίλε. Οι εδονίτες μπόρουν να δώκουν πιο αποτελεσματικές ππουνιές άμα χρειαστεί παρά τες εδονίτισσες. Είναι τζιαι ζήτημαν τεστοστερόνης. Με μας τες φκάλεις τώρα τζιαι νοικοτζυρές επειδή δεν βουρούν να κάμουν περιφρούρησην.

Ο ιδανικός κόσμος είναι για τα όνειρα. Εδώ δεν μιλούμε για όνειρον. Μιλούμε για αποτέλεσμα. Το να κατηγοράς το ιδανικόν του άλλου κρίνοντας που το αποτέλεσμαν είναι κλωτσιά κάτω που τη μέση. Ιδίως άμα το αποτέλεσμα του χώρου που σε εκφράζει παραπάνω είναι τόσο, μα τόσο πιο μίζερο.

Άδικη επίσης η κριτική για την ελληνική τζιαι για της κυπριακή κουλτούρα. Είναι αμέτρητα τα φεστιβάλ κυπριακού τραγουδιού, κυπριακών εικαστικών τεχνών, παραδοσιακής μουσικής, στα οποία είμουν παρόν. Άμαν κάμνουν λαϊκήν παράδοσην περιπαίζεται τους για καραγκιοσλήκκια με βρακάες, τζιαι άμα φέρνουν τον Παπακωνσταντίνου εν ξενόλιγούρηδες. Ε τι να κάμουμε που οι νέοι σούζουνται παραπάνω στον ρυθμό των εξ Αθηνών. Έκοψεν ναν η Αθήνα η πόλη του ελληνικού χώρου με 6 εκατομύρια κόσμο στηβασμένον μονότοπα που φκάλλει urban culture. Σε ούλλες τες χώρες το ίδιον είναι.

Το πιο χαιρέκακον δε είναι τζιείνον με τους αθρώπους που επεθάναν για πολιτικούς λόγους. Αν ήσουν Εδονίτης δεν θα είχες πρόβλημαν να τους κάμεις identification. Εν ανηψιούες, αρφούς, θκιούες, παππούες, τζιείνων πον εις τα ταμεία, ή που φορούν κάκκινα περιβραχιόνια.

Ενευρίασες με πολλά ρε Γληόρη, για τους ίδιους λόγους που σε ενευριάσαν οι Εδονίτες τζιαι οι Εδονίτησσες.

iordanou said...

Acera,

Ενευρίασε σε λαλείς ο Γρηγόρης, αλλά εν μας λαλείς αν συμφωνείς ή με το branding αθρώπων τζιαι ιδεών που κάμνει η ΕΔΟΝ. Εν μας είπες αν συμφωνείς ή διαφωνείς με την πλήση εγκεφάλου δια στόματος Βασίλη Παπακωνσταντίνου ... παπαγαλία συνθημάτων σαν εκείνων των γηπέδων με αποδέκτες μυαλά που γαλουχούνται να δέχονται μόνο συνθήματα αποσπασμένα από το περιεχόμενο τους.

Το ίδιο πράμα ένει Acera μου με την άλλη πάντα. Εν δεξιά που εμπορεύεται κόκκινα σύμβολα. Εν αποκλειστικά συμβόλαια με τον Παπακωνσταντίνου, εν συμβόλαια με τον Μικρούτσικο... εν buisiness. Το ότι τα εξιδανικεύεις απλά δείχνει πόσο πολλά εσφαλμένη αντίληψη της κατάστασης έσιεις. Εν κάθε χρόνο τα ίδια τζιαι χειρότερα. Τζιαι όσον για τα παιθκιά που δουλεύκουν τζιαμέ... μεν είμαστεν αφελείς.. εν 100άδες χιλιάδες λίρες που έδωκε το κόμμα.. τες οποίες εν έπιαε μόνο που εισφορές.. τζιαι ξέρεις το. Τζιαι τα κοπελλούθκια που δουλεύκουν τζιαμέ.. εν τα ίδια που εν θα τολμήσουν ποττέ να αμφιβάλουν γραμμή του κόμματος. Τα ίδια τζιαι απαράλλακτα ένει acera μου. Παπαγαλάκια.. που τα θωρούμεν μπροστά μας συνέχεια. Που αντί να κρίνουν μιαν κατάσταση με βάση τη δική τους πολιτική κρίση, κρίνουν την με βάση την γραμμή του κόμματος.

Οι ιδεολόγοι εν απειροελάχιστοι. Εγνώρισα πολλούς ΑΚΕΛικούς ιδεολόγους τζιαι κάποιοι ήταν αξιόλογα άτομα.. όμως εν παύουν που ναν συντριπτική μειοψηφία. Για να βελτιωθεί μια κατάσταση πρέπει να την αποδεχτούμεν πρώτα.

gregoris said...

ασέρας, εν μου ήταν εύκολο να γράψω τούτον το κείμενο. επροσπάθησα να κρατήσω κάποιες ισορροπίες τζιαι η κριτική μου να μεν εν μηδενιστική. σίουρα εν ήθελα να νευριάσω κανένα. να σου απαντήσω όμως στα σημεία σου.
1. εν αμφισβήτησα ούτε τον πολλύ κόπο ούτε το motivation των εθελοντών. μάλιστα θεωρώ το εντυπωσιακό τζιαι είπα ότι εν θα εμπορούσεν άλλο κόμμα είτε βόρεια είτε νότια να κάμει έτσι πράμα.
2. νομίζω είσαι λλίον υπερβολικός με την αναγκαιότητα περιφρούρησης. εν νομίζω να εκινδύνευκεν το φεστιβάλ που κανένα. τζιαι έννεν λόγος η σωματική διάπλαση να καθορίζει αν θα ήταν κάποιος περιφρουρητής ή ταμίας. νομίζω εν δομικό το ζήτημα δαμέ τζιαι έσιει να κάμει με την διάχυση της πατριαρχικής αντίληψης ακόμα τζιαι στον κόσμο της αριστεράς.
3. εξαρτάται πως κρίνεις τη μιζέρια του αποτελέσματος. έκαμεν αντιφασιστικό φεστιβάλ η Νεολαία ενάντια στον εθνικισμό πριν 2 φτομάδες τζιαι νομίζω εν ήταν καθόλου μίζερο. είσιεν πιο μεγάλη τζιαι πιο ουσιαστική συμμετοχή τ/κ είσιεν ωραία μουσική, το πολιτικό υλικό ήταν σε έντυπα τζιαι όι σε πίνακες, είσιεν σχετικά ικανοποιητικό κόσμο τζιαι για τα δεδομένα της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς ήταν πετυχεμένο. σίουρα εν έισιεν την μαζικότητα του ΕΔΟΝίτικου φεστιβάλ αλλά νομίζω εξεπερνούσεν το σε ποιότητα αφού θέτεις θέμα σύγκρισης.
4. τωρά για τους τραουδιστές που την Ελλάδα είπεν σου τα ο Γ.Ι. γιατί κάθε χρόνο οι ίδιοι; τζιαι εν υπάρχουν Κυπραίοι που μπορούν να τραουδήσουν (χωρίς βράκα τζιαι τσιατιστά); γιατί εν ανάγκη να εν φίρμες;΄άμπα τζιαι επειδή το ζήτημα εν η μαζικότητα πάση θυσία; τζιαι γιατί ποττέ εν φέρνουν τ/κ σχήματα ή τούρτζικα ακόμα τζιαι να το μετατρέψουν σε δικοινοτική εκδήλωση;
5. για τους νεκρούς εν ήμουν χαιρέκακος. διερωτούμε όμως με ποια κριτήρια επιλεγήκαν να μπουν τα ονόματα τους τζιαμέ. υπάρχουν τζιαι άλλοι που επεθάναν που τους ίδιους λόγους τζιαι τα ονόματα τους ελείπαν που τζιαμέ. τούτον εσχολίασα. τζιαι γιατί τα ονόματα σε στήλες με δάδες αντί θκιο λόγια για το πλαίσιο τζιαι τες συνθήκες του θανάτου τους.
6. τα 2 μου όμως πιο ουσιαστικά σημεία (για τη σχέση θεάματος τζιαι πολιτικής τζιαι για τη σχέση ΑΚΕΛ τζιαι σοσιαλισμού εν τα εσχολίασες)
αγρινέ φωτογραφίζεις τον Λαζόπουλο με το κείμενο σου
βουκώλε τζιαι Κωνσταντίνα ευχαριστώ. συμφωνώ με τα σημεία που βάλλετε.
Γ.Ι. συμφωνώ απόλυτα ότι για να αλλάξει μια κατάσταση χρειάζεται να την κατανοήσουμεν πρώτα κριτικά

Anef_Oriwn said...

Gregoris,
Shερετώ ΣΕ!

Μου είχες αναφέρει (όταν βρεθήκαμε για δύο στιγμές στο Φεστιβάλ) ότι μάζευες (νοητικά) υλικό για νέα ανάρτηση (στο Blog σου), αλλά υπέθεσα ότι θα ασχολιόσουν πιο πολύ με τα καλλιτεχνικά, ας πούμε τις στριγκλιές του Παπακωνσταντίνου, που μας ξεκούφαναν!
Για να είμαι ειλικρινής ΔΕΝ διαφωνώ και πολύ σε θεωρητικό επίπεδο με τις διαπιστώσεις ΣΟΥ, αλλά θα ήθελα να έβλεπα και τις (αντι)προτάσεις σου, (αν και κάτι λες στην απάντηση σου προς τον Aceras, όταν αναφέρεσαι στο Αντιφασιστικό Φεστιβάλ – δεν είσαι όμως σαφής και ουσιαστικός). Πάντως δες με διαλλακτικότητα αυτά που λέει ο Aceras και δη ότι “… Ο καθένας έχει το στυλ του, τες αξίες του, τες ευαισθησίες του... [και ότι “… αν ήταν [ούλοι] όπως εσάς δεν θα ήταν εδονίτες…”! Κατά τ’ αλλά μου κάνει εντύπωση πως κάποιοι τρέχουν να υιοθετήσουν (χωρίς δεύτερη σκέψη) ένα κριτικό κείμενο πλασάροντας (δογματικά και χωρίς κάποια ανάλυση ή επεξήγηση κάποια δικά τους στερεότυπα όπως ας πούμεν “Εν δεξιά [το ΑΚΕΛ] που εμπορεύεται κόκκινα σύμβολα.”

Όμως για να μην θεωρηθεί ότι μόνο θεωρητικολογώ θα καταθέσω και κάποια συγκεκριμένα σχόλια, ερωτήματα και παρατηρήσεις στα όσα γράφεις. Τούτο δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην ότι θέλω να υποδυθώ το δικηγόρο του ΑΚΕΛ, του Χριστόφια ή της ΕΔΟΝ – απαραίτητη διευκρίνηση για να προλάβω όσους καλοθελητές θα ξεκινήσουν να μου λαλούν ότι μιλάω σαν ΑΚΕΛικός ή με ξύλινη ή αλουμινένια γλώσσα!
[Λόγω έλλειψης χρόνου θα περιοριστώ, για την ώρα, σε μερικά μόνο σημεία]:

1. Κατ’ αρχάς όταν χρησιμοποιείς τη λέξη “παναΰριν” πως το εννοείς; To “παναΰριν” θα μπορούσε να έχει την έννοια του πανηγυριού δηλ. της γιορτής, αλλά μάλλον ΕΣΥ το χρησιμοποιείς με την έννοια του μπάχαλου. Και το Φεστιβάλ δεν γίνεται κάθε χρόνο, αλλά κάθε δύο χρόνια ...

2. Πέραν τούτου τα τελευταία χρόνια το Φεστιβάλ έχει εξελιχτεί (δυστυχώς) σε βασικά μια συναυλιακή εκδήλωση διανθισμένη με κομμάτια ερασιτεχνικής πολιτιστικής και καλλιτεχνικής δραστηριότητας, γιατί όντως παρουσιάστηκαν και κυπριακά χορευτικά, θεατρικά και μουσικά σχήματα (στην Μπουάτ και στη Λαϊκή Ταβέρνα). Εκείνο που σίγουρα έλειπε ήταν ένα τουρκοκυπριακό συγκρότημα.

3. Αλλά παραδοσιακά συστατικά στοιχεία του Φεστιβάλ όπως οι συζητήσεις, τα περίπτερα της Διεθνούπολης ή για τη Διεθνή Αλληλεγγύη ή αλλά θεματικά περίπτερα για επίκαιρα και ζωτικά ζητήματα (όπως, ας πούμεν για το περιβάλλον, το βιβλίο – να υπάρχουν πιο πολλές επιλογές για βιβλία - τους μετανάστες, το trafficking, την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων παγκόσμια, για τον πόλεμο, έχουν ατονήσει ή έχουν υποβαθμιστεί! Να σημειώσω όμως ότι πολύ ενδιαφέρουσες ήταν οι πληροφορίες που δίνονταν (σε πλακάτ) για τους πολέμους κατα ήπειρο – καλό θα ήταν όμως να υπήρχε και έντυπο υλικό.

4. Για το σοσιαλισμό όμως τι να ειπωθεί; Και για ποιο σοσιαλισμό – τον καταρρεύσαντα (ή πρώην) υπαρκτό σοσιαλισμό, για το “σοσιαλισμό” της Κίνας ή για το “Η δική μας αντίληψη για τον σοσιαλισμό” του ΑΚΕΛ; Το θέμα δεν είναι επίκαιρο ...

5. Πάντως που τους “δικούς μας” Λώρη και Μαρίνο, επερίμενα μια πιο ουσιαστική και καυστική πολιτική σάτιρα (έστω τζι’ αν εμιλούσαν τζιαι για τον Τούτιτς τζιαι την ΟΜΟΝΟΙΑ).

6. Για τα πλακάτ με τα ονόματα των νεκρών Αριστερών σε διάφορους αγώνες. Ο νεολαίος που παει στο Φεστιβάλ για ν’ ακούσει ΜΟΝΟ τον Παπακωνσταντίνου, πότε άκουσε ή διάβασε έστω και δυο λόγια ή ακόμα και τα ονόματα αυτών (ηρωικών) των νεκρών;

7. Η “ιεραρχική μορφή” πάντα χαρακτήριζε τις εκδηλώσεις του ΑΚΕΛ και των περί αυτό οργανώσεων (όπως γενικά χαρακτηρίσει την κοινοβουλευτική Αριστερά).

8. Γιατί ετόνισες την απουσία του βιβλίου “Το κράτος και επανάσταση”; Κάνεις συνειρμούς για την σημερινή αριστερή εξουσία;

9. Εκεί που λες έμφυλη ατάκα μήπως θες να πεις έκφυλη;

10. Την χαμηλά κοστολογημένη πολιτιστική πρόταση πως την εννοείς – από άποψη οικονομική ή ποιοτικά;

Αυτά (μόνο) για τώρα!

Anef_Oriwn
Τρίτη 14/7/2009 – 10:00 μ.μ.

μαρκος said...

acera εγω ημουν αρκετα χρονια στελεχος της εδον απο μαθητης και μετα φοιτητης και εθελοντης σε 4 φεστιβαλ πριν αποχωρησω και ξερω πολυ καλα ποσος κοπος χρειαζεται για να στηθει το φεστιβαλ,ξερω ομως και αρκετους(που καθε αλλο παρα ενεργα μελη ειναι)που εμπεναν και μπαινουν εθελοντες μονο για να εχουν δωρεαν εισοδο στις 3 μερες του φεστιβαλ και το μονο που εκαναν ειναι να στεκονται κατω απο τη σκηνη τις ωρες των συναυλιων η να περιφερονται ασκοπα παιζοντας τους παραγοντες.

Και γιατι αληθεια χρειαζονται τοσα ατομα για περοφρουρηση?Η κλασικη απαντηση τους ειναι για να μη μπαινει κοσμος χωρις να πληρωσει!?

Αριστερη ταχα οργανωση που κανει φεστιβαλ με 15 χορηγους(φετος που ειναι και κυβερνητικη παραταξη μπηκαν σαν χορηγοι και αρκετοι κρατικοι φορεις)

Μαλιστα τους διαφημιζαν σε 2 κατηγοριες,τους μεγα χορηγους και τους απλους χορηγους,στους μεγα μεταξυ αλλων ηταν και η κοκακολα!!!Στο προηγουμενο φεστιβαλ θυμαμαι οτι ειχε και περιπτερο η vodafone,φετος δεν προσεξα αν υπηρχε κατι τετοιο

Με ολα αυτα βαζουν και εισητηριο 10 ευρω(μη μας πειτε τωρα για τα εξοδα για τους ιδιους τραγουδιστες εδω και 30 χρονια)και η κυρια εννοια μας ειναι να μη μπουν μουχτιτζιες τους οποιους δεν μας φτανουν αυτοι της περιφρουρισης,βαζουμε και ενα σωρο μπατσους να προσεχουν απεξω.

Οι φασιστες δεν ειναι σοβαρος λογος,δεν τολμουν να πλησιασουν και οταν το κανουν φωναζουν τα εδονοπουλα τη θ9 για βοηθεια για να καθαρισει

Γενικα δεν βλεπω να υπαρχει ταξικος χαρακτηρας του φεστιβαλ περαν απο τη εθελοντικη εργασια.
Και σαφως οπως γινεται ειναι υποβαθμιζεται το οποιο πολιτικο περιεχομενο το οποιο εξαντλειται σε ανουσια συνθηματα και μια προσπαθεια κομματικης πολωσης μεσα απο αυτα,τη ποδοσφαιροποιηση,τα γεγονοτα του παρελθοντος..

Καμια ουσιαστικη συζητηση στο φεστιβαλ,για τη αριστερα,τους κοινωνικους αγωνες,τους μεταναστες,τη ανοδο της ακροδεξιας,τη κρατικη καταστολη,θεμετα που τα βλεπουμε εντονα τον τελευταιο καιρο(και)εδω.

Στη ελλαδα τα φεστιβαλ των αριστερων οργανωσεων γινονται χωρις κανενα χορηγο(ακομα και στην πιο μικρη οργανωση)και το περιεχομενο δεν ειναι μονο αρτος και θεαματα,υπαρχουν θεματικες συζητησεις,παρα πολυ εντυπο η ηλεκτρονικο υλικο,δυνατοτητας παρεμβασης απο τον κοσμο κλπ Φυσικα εκει εχουν τα δικα τους προβληματα και αδυναμιες αλλα τουλαχιστον δεν εχασαν τη ταυτοτητα τους οσο να ναι το παλευουν

gregoris said...

γεια σου άνευ. εν πολλά ωραία να κουβεντιάζω μαζί σου γιατί έσιεις συνήθως κριτική διάθεση τζιαι κάμνεις επικοδομητικά σχόλια. τες προάλλες εβουρούσα στο φεστιβάλ να έβρω κόσμο τζιαι εν εμπορέσαμεν να μιλήσουμεν τζιαι πολλά τζιαμέ. οπόταν να τα πούμεν δαμέ. συμφωνώ με τον ασέρας στο ότι η κάθε πολιτική τάση/οργάνωση/κόμμα έσιει το δικό της στυλ που πρέπει να σεβούμαστεν τζιαι νομίζω ότι εν κάπως υπερβολικός ο Γ.Ι. όταν αποκαλεί το ΑΚΕΛ "δεξιά που εμπορεύεται κόκκινα σύμβολα"
1. χρησιμοποιώ την λέξη παναυριν με την έννοια της μεγάλης υπαίθριας γιορτής όι του μπάχαλου. η αναφορά δαμέ εν στην παραδοσιακή παναυρκώτικη ατμόσφαιρα.
2. συμφωνούμεν. όμως επιμένω στο ότι αφού πάμε για λύση θα έπρεπε να έσιει ουσιαστική τ/κ παρουσία όι απλά ένα συγκρότημα.
3. συμφωνούμεν. τζιαι δαμέ την απουσία αναφοράς σε άλλα ουσιαστικά σημερινά πολιτικά θέματα επισημαίνει τζιαι ο Μάρκος.
4. ένα μεγάλο τζιαι σοβαρό κομμουνιστικό κόμμα θα πρέπει να έσιει άποψη τζιαι θέση τζιαι για τον υπαρκτό σοσιαλισμό που εκατάρρευσε τζιαι για τον σοσιαλισμό που οραματίζεται.
5. ναι, η εστίαση ήταν στες δήμοσιες σχέσεις όι στην σάτιρα.
6. ναι μα άμαν το σκεφτείς γιατί να κάτσει ο νεολαίος να θκιαβάζει ονόματα νεκρών σε λίστες; ενώ αν είσιεν έναν ιστορικό ντοκυμαντέρ να παίζει με αναφορές στες συνθήκες μέσα στες οποίες επεθάναν θα άλλαζεν το πράμα.
7. η ιεραρχία εν πρόβλημα, όι μέθοδος οργάνωσης.
8. ναι ο συνειρμός εν απλός. ο Λένιν στο κράτος τζιαι επανάσταση εξηγά ότι εν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το αστικό κράτος για τον σοσιαλισμό τζιαι ότι πρέπει να καταστραφεί για να δώσει χώρο στο επαναστατικό εργατικό κράτος. η απουσία του βιβλίου τούτου που το ΑΚΕΛικό βιβλιοπωλείο νομίζω ότι εν ήταν τυχαία τζιαι εν ενδειχτική για τον αυτοπροσδιορισμό του κόμματος ευρύτερα
9. έμφυλη έθελα να πω που εξένισεν τζιαι ενευρίασεν τες παρούσες γυναίκες, τουλάχιστον της παρέας μου. αλλά τζιαι το έκφυλη ταιρκάζει νομίζω.
10. οικονομικά. διότι η τιμή ήταν χαμηλή οπόταν δεν ήταν απαγορευτική. τζιαι άμαν σκεφτείς ότι σε άλλες συνθήκες η είσοδος σε συναυλία κοστίζει πολλά παραπάνω τούτον εξηγά εν μέρει τζιαι την μαζικότητα του φεστιβάλ.

μάρκο σωστή η υπενθύμιση τζιαι για τους χορηγούς, τζιαι για τα απώντα πολιτικά θέματα τζιαι για τον διαχωρισμό των μέσα που τους έξω. φαντάζουμαι ότι το βασικό κριτήριο για το αν κάποιος ΕΔΟΝίτης θα βάλει περιβραχιόνιο τζιαι θα εν παράγοντας ή αν θα πληρώσει είσοδο εν η αφοσίωση τζιαι η πειθάρχηση στο κόμμα, το οικογενειακό παρελθόν τζιαι οι γνωριμίες του, σύμφωνα πάντα με την κρίση των καθοδηγητών. έτσι ένι; διαφώτισμας λλίον. λαλείς εν αυθαίρετη η διαδικασία. άμπα όμως τζιαι έσιει τζιαι σκοπιμότητες; λαλώ σου τούτον γιατί απότι θυμούμαι υπάρχει τζιαι κόσμος που μεινίσκει έξω επειδή εν θέλει ή εν μπορεί να πληρώσει τζιαι άλλοι που πληρώνουν τζιαι μουρμουρούν για τους παράγοντες. εν γενικά άσιημο θέαμα να διαχωρίζουνται οι μέσα που τους έξω τζιαι νομίζω σηκώνει ανάλυση.

arkoudas said...

Αρκησα λλίον αλλά έχω 5 λόγια να πώ. Ο Ασέρας κατά την άποψη μου εν ο πιο σωστός. Κυρίως διότι σε μια σύχρονη αστική κοινωνία, επηρεασμένη που τες δραστηριότητες των πολυεθνικών, τες αστικές νόρμες, τον ατομισμό, την απειλή του εθνικισμού κ.λπ. ότι γίνεται μαζικά τζιαι έσχιει αριστερή (για να μεν πω κομουνιστική) υφή, εν καλό. Κριτική υπάρχει. Πάντα υπάρχει, πάντα υπήρχε.Εν οι χορηγοί (ίσως το πιο σοβαρό),εν η απουσία Τ/Κ μουσικού σχήματος, τζιαι κάποια άλλα.

Ομως γιατί να μετατρέπεται η ανάλυση του φεστιβάλ σε κριτική του ΑΚΕΛ εν το καταλάβω. Τζιαι μεις προβληματιζούμαστε για την έλλειψη θεωρητικής συζήτησης (τζιαι κατάρτισης πολλών), αλλά γιατί τωρά; Γιατί να εν το βασικό σημείο μιας πιο πολυδιάστατης εκδήλωσης. Τωρά ενα μου πείτε, ούλλα εν που τζιαμέ που αρχίζουν. Ομως τζιαι γω εννα σας πως, ότι όποιος πάει στο φεστιβάλ, κάτι ενα μυριστεί που σοσιαλιστική θεωρία (είτε που κουβέντες, είτε που τα βιβλία, είτε που τες ομιλίες, είτε που τα σύμβολα των αντιπροσωπιών).

Εννα σκεφτεί κάτι που έν σκέφτεται το πρωί που πάει δουλειά ή μετά που θωρεί ειδήσεις. Τζιαι τούτον που μόνον του εν καλό, ιδιαίτερα σε μια φάση που το ίδιο το κόμμα κοντεύκει σε κρίσιμη θεωρητική καμπή (λόγω Κυρπιακού μπορεί, λόγω Ε.Ε σίουρα). Οι ιδεολόγοι εν απειροελάχιστοι στο ΑΚΕΛ, λαλεί ο Γ.Ι. Εμα για να πολλοίνουν θέλει φεστιβάλ, μεταξύ άλλων. Θέλει μαζικότητα τζιαι συλλογική προσπάθεια. Οϊ μόνο μονάδες να μαλλώνουν ποιος εν πιο θεωρητικά σωστός; Στο κάτω κάτω, τζιαι τζίνοι οι ιδεολόγοι που υπάρχουν εν βοηθούν στο φεστιβάλμ διότι έσχιει περίπτερον η βόνταφοουν;Οξα παν τζαμέ τζιαι μιλούν με τες αντιπροσωπίες που το εξωτερικό τζιαι μιλούν για το σοσιαλισμό, αντί να παραπονιούνται ότι οι άλλοι γοράζουν μόμπαϊλ. Δηλαδή,αν γύρω σου εννεν ούλλα όπως τα θέλεις σταματάς να είσαι ιδεολόγος;Αμαν σνομπάρεις το φεστιβάλ, σνομπάρεις τα ιδεώδη που υπηρετεί.

Τα περί πλύσης εγκεφάλου εν πελλάρες. Εν η εύκολη κριτική τούτη. Η μη σοβαρή. Οποιο κόμμα εν λενινιστικό τζιαι οργανώνεται ως τέθκιο πλυνίσκει τους εγκεφάλους των μελών του; Οτι γίνεται μαζικά που τα μέλη ενός ΚΚ,εν επίσης λόγω έλλειψης ελεύθερης σκέψης τζιαι βούλησης;Αν εν έτσι έννεν το φεστιβάλ που κατακρίνετε εν κάτι άλλο που θέλει παραπάνω που χαρακτηρισμούς τζιαι πάνω απ'όλα αποδείξεις. Εν τούτα που με νευριάζουν. Γιατί δηλαδή τζίνοι ούλοι που βοηθούν τζια πάν στο φεστιβάλ εν σκέφτουνται που μόνοι τους; που το ξέρετε ότι εν ήταν προχτές σε μια παρουσίαση βιβλίου ή εν ήταν πανω στο ίντερνετ τζιαι εθκιεβάζαν Μαρξ; ήντα αποδείξεις έσχιετε ότι εν προσπαθούν να αλλάξουν την γραμμή του κόμματος προς τζίνο που πιστεύκουν σωστό; εσείς δηλαδή μπορείτε να αποδείξετε ότι εννεν ένας φίλος σας, μια ανηψιά σας, η οικογένια σας που σας εκόλλησεν τον αντι-λενινισμό ή τα όποιαδήποτε πιστεύω σας; Εννα μου πείτε εν μιτσιοί πολλοί που τούτους. Ε καλά, έσχιει τόσους που την εξωκοινοβουλευτική αριστερά (τζιαι ιδιαίτερα που τους αναρχικούς) που εν μιτσιοί. Τζίνοι ξέρουν που Μπακούνιν; Οϊ αλλά λειτουργούν με βάση τα λλία που ξέρουν, τες βασικές επιρροές που έτυχε να εν τζαμέ γυρώ άμαν εμεγαλώναν, ακόμα τζιαι το ένστικτο.

Τα περί πατριαρχίας εν παρατραβημένα. Τζιαι έχουν να κάμουν τζιαι με το εποικοδόμημα. Συμφωνείτε ή εν συμφωνείτε ότι ο παραπάνω κόσμος εν μπορεί να ξεφύγει που μιαν έστω ελαφρώς πατριαρχική συμπεριφορά, αν δεν γίνει σοσιαλιστικός ανασχηματισμός (τζιαι περάσουν τζιαι χρόνια); Τουλάχιστον η ΠΟΓΟ εν παρόν σε πολλά δρώμενα του τόπου....τζιαι σίουρα, η περιφρούριση έσχιει να κάμει με την τεστοστερόνη.

.......τελικά είπα παραπάνω που 5 λόγια......εν καλά να γίνεται συζήτηση. Αλλά, κανένας (εκτός ο Ανεφ) εν εμίλησε για το πως μπορεί να βελτιωθεί το φεστιβάλ. Οξά, αλλού οι ΑΚΕΛικοί, τζιαι αλλού οι υπόλοιποι αριστεροί. Εν τούτο το αίσθημα της θεωρητικής ανωτερότητας που διαιρεί τον ταξικόν αγώνα.
ΥΓ: Τα πιο πανω σχόλια δεν αναφέρονται στο άρθρο του Γρηγόρη, αλλά κυρίως στα σχόλια που ακολούθησαν. Κάποια (αυτονόητο ποια) αφορούν τζιαι το άρθρο.

the Idiot Mouflon said...

@Γρηγόρης

Όχι μόνο ο Λαζόπουλος, γενικά τα ΜΜΕ μπορούν να προωθούν ως μονοπώλιο τα διλλήματα που προβάλλουν. Ακόμη και αυτό που σατυρίζουν... με την υπερβολική προβολή πετυχαίνουν να εστιάζεται η σκέψη στο αντικείμενο του χλευασμού και στον "προτεινόμενο αντίποδα" αποθαρρύνοντας τη σκέψη να επεκταθεί σε τρίτη, τέταρτη κοκ. εναλλακτική λύση.

@Όλους

Όταν έκαμε συναυλία ο Βασίλης για υποστήριξη του Χρυσοστόμου ως υποψόφιου Δημάρχου (με τον τελευταίο να τα κάνει σαλάτα και να καλωσορίζει το... Θανάση Παπακωνσταντίνου)... εκείνο που ακολούθησε τα ρεφραίν-ατάκες με 3 τόνους strobe-lights για εφφέ εμέναν εφοΐτσιασεν με.

Μετά τη συναυλία είδα 12χρονα μωρά να περπατούν στρατιωτικά τζιαι να επαναλαμβάνουν τα "Ες Όου Ες" τζιαι τα "Δεν Πάει Άλλο" όπως τα ρομπότ.

Άραγες σου ναν' τούτος ο εκσυγχρονισμος της Αριστεράς;

the Idiot Mouflon said...

Χρυσοστομίδη, όι, εν πραγματικό λάθος και όχι απόπειρα να προκαλέσω συνειρμούς.

Anonymous said...

εγω απλώς θα ήθελα να κάμω μια παράθεση όσον αφορά το θέμα του βιβλίου του Λένιν (και άλλα γενικότερα.)
ένας φίλος μου ο οποίος έχει βιβλιοπωλείο τζαι καλούν τον σε φεστιβάλ τζαι συναυλίες της ΕΔΟΝ, πριν από δύο χρόνια εδώκαν του κατάλογο με βιβλία που πρέπει να παρουσιάζει στον πάγκο του τζαι αν μπορεί να έβρει τζαι κανένα φλυτζάνι του Τσε.αυτά.