Sunday, April 20, 2008

Μετανάστευση και το τέλος της εντόπιας μισαλλοδοξίας: μια οφειλόμενη απάντηση στον κ. Αρσαλίδη

Ο κ. Πανίκος Αρσαλίδης, δημοσίευσε στον Πολίτη της περασμένης Κυριακής (20/4/2008) ένα άρθρο με τίτλο “Μετανάστευση, παγκόσμιο φαινόμενο ή το τέλος μας;” Το διάχυτο από ξενοφοβία και ρατσισμό αυτό κείμενο δεν μπορεί να μείνει αναπάντητο. Η αντίδραση σε τέτοιου είδους άρθρα είναι επιτακτική, γιατί δεν πρέπει να αφήνονται οι διάφοροι ρατσιστές αυτοφώτιστοι σωτήρες να δηλητηριάζουν το κυπριακό κοινό με μισαλλόδοξες θεωρήσεις και κινδυνολογίες ότι τάχατες οι μετανάστες απειλούν οικονομικά, δημογραφικά και πολιτιστικά την χώρα μας. Με αυτό το κείμενο θα επιχειρήσω να αμφισβητήσω τόσο τις εκτιμήσεις όσο και τις θεωρητικές προϋποθέσεις του κ. Αρσαλίδη που είναι και πρόεδρος μιας ευτυχώς μέχρι στιγμής αποτυχεμένης κίνησης για δήθεν σωτηρία της Κύπρου που απειλείται τάχατες από τους αλλόθρησκους και τους αλλοδαπούς βόρεια και νότια της πράσινης γραμμής.

Αρχικά ο κ. Αρσαλίδης επιτίθεται κατά της πολυεθνικότητας και της πολυπολιτισμικότητας στην εκπαίδευση επειδή αυτό υποδεικνύει την επίσημη αποδοχή των μεταναστών που βρίσκονται ήδη στην Κύπρο. Αφού στην πλειοψηφία τους δεν είναι μόνιμοι ούτε νόμιμοι γιατί να τους εντάσσουμε στην κοινωνία μας, διερωτάται για να απαντήσει μόνος του πάρακατω ότι ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι η προώθηση της ανεκτικότητας για τα διάφορα κακά που θα ακολουθήσουν, τον αφελληνισμό και την υποταγή των γηγενών στους μελλοντικούς Ασιάτες αφεντάδες. Η πολυπολιτισμικότητα, κ. Αρσαλίδη, δεν είναι παραχώρηση στους μετανάστες αλλά συνυφασμένη με την αρχή της δημοκρατίας. Τα πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά δικαιώματα δεν τα κληρονομεί πια κανείς στη βάση της καταγωγής του, αλλά τα κερδίζει στη βάση των αναγκών και στην καθημερινή συνεισφορά του στην παραγωγή και αναπαραγωγή της παγκόσμιας κοινωνίας. Όσοι κατοικούν και εργάζονται στην Κύπρο έχουν αυτόματα δικαιώματα και υποχρεώσεις απέναντι στην κοινωνία και την πολιτεία. Και οφείλουν να ενταχθούν τόσο στην κοινωνία υποδοχής όσο και στις πολιτικές της διαδικασίες. Οι μακροχρόνιοι μετανάστες πρέπει ακόμα να αποκτήσουν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Αυτό λέει το κράτος δικαίου, αυτό λένε τα παγκόσμια ανθρώπινα δικαιώματα. Ναι, πολλοί από τους Ασιάτες μετανάστες στην Κύπρο ήρθαν και θα μείνουν. Όπως πριν μερικές δεκαετίες οι Κύπριοι πήγαιναν στην Αγγλία και την Αυστραλία και έμειναν, έτσι και σήμερα κάποιοι Ασιάτες θα μείνουν στην Κύπρο. Αυτό δεν είναι αναγκαίο κακό. Είναι λογικό και δίκαιο. Και έχει τύχει αποδοχής και θεσμοποίησης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο με την οδηγία για τους μακροχρόνια διαμένοντες που τους δίνει μάλιστα το δικαίωμα μετοίκισης σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η παγκοσμιοποίηση δεν είναι “θεωρία των Αμερικάνων”, κ. Αρσαλίδη. Είναι κοινωνικο-οικονομική πραγματικότητα και αποτέλεσμα μιας μακράς ιστορικής διαδικασίας. Εθνοκεντρικές προσεγγίσεις σαν την δική σου βρίσκονται απλά εκτός τόπου και χρόνου καθώς παραμένουν προσκολλημένες στην έννοια του εθνικά καθαρού κράτους, ένα ιδεολόγημα του 19ου αιώνα που ανατράπηκε μέσα από τις διαδικασίες ανάπτυξης του 20ου αιώνα. Οι μετανάστες δεν εισβάλλουν στην Κύπρο, αλλά ναυαγούν εδώ στην προσπάθεια τους να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο αύριο εντός του Ευρωπαϊκού φρουρίου. Και δεν φυγαδεύουν εκατομμύρια στο εξωτερικό αλλά πενιχρές οικονομίες για να αναθρέψουν τις οικογένειες τους που παραμένουν στις φτωχές χώρες τους. Εκατομμύρια παράγουν με την καθημερινή τους εργασία και υπερεργασία σε συχνά απάνθρωπες συνθήκες στην Κύπρο. Αυτά όμως τα ιδιοποιούνται οι (ελληνο-)Κύπριοι εργοδότες τους που πλουτίζουν εις βάρος τους με κατάφορες παραβιάσεις των συλλογικών εργασιακών συμβάσεων και της εργατικής προστατευτικής νομοθεσίας. Και τα δάνεια στις τράπεζες τα κάνουν οι (ελληνο-)Κύπριοι και τις αποταμιεύσεις οι μετανάστες, όχι ανάποδα. Και σημαντικότερα, οι μετανάστες συνεισφέρουν στα ταμεία των κοινωνικών ασφαλίσεων αλλά δεν επωφελούνται από αυτά.

Όσον αφορά τα αυθαίρετα υποθετικά στοιχεία που παραθέτεις για να τρομοκρατήσεις τους (ελληνο-)Κύπριους ότι θα καταστούν δήθεν μειοψηφία σε είκοσι χρόνια πέραν του ότι αποτελούν ανυπόστατη υπερβολική εκτίμηση ως έχουν, είναι λανθασμένα καθότι βασίζονται στην ιδέα της εθνικής καθαρότητας και δεν λαμβάνουν υπόψη την ενσωμάτωση που θα τύχουν οι σημερινοί μετανάστες μέσα από τη μακροχρόνια παραμονή και τους μιχτούς γάμους. Οι μακροχρόνιοι μετανάστες και τα παιδιά τους που θα γεννηθούν και θα μεγαλώσουν εδώ θα γίνουν Κύπριοι τόσο στην πολιτική κουλτούρα όσο και στην συνείδηση. Η ανάμιξη των πολιτισμών που τόσο φοβάστε, κ. Αρσαλίδη, ότι θα αφαιρέσει τη σπονδυλική στήλη της κοινωνίας (παρόμοιο επιχείρημα χρησιμοποίησαν εν τω μεταξύ και οι Ναζί για τη νόθευση της Γερμανικής ράτσας) δεν απειλεί την κοινωνία μας. Πρώτα πρώτα δεν είναι σημερινό φαινόμενο. Οι μετακινήσεις και οι αναμίξεις των πολιτιστικών ομάδων έχουν μακραίωνη ιστορία και ειδικότερα στην Κύπρο της οποίας η ιστορία γράφτηκε μέσα από το συναπάντημα και την ανάμιξη των Μεσανατολίτικων και νοτιο-Ευρωπαϊκών εθνοτικών ομάδων που κατάκτησαν και εποίκισαν το νησί: αρχαίοι Έλληνες, Φοίνικες, Ασσύριοι, Βυζαντινοί, Φράγκοι, Λατίνοι, Οθωμανοί. Δεν είναι τα σημερινά μεταναστευτικά ρεύματα που απειλούν την κυπριακή κοινωνία κ. Αρσαλίδη. Είναι οι φασιστίζουσες και ρατσιστικές αντιλήψεις που ψάχνουν τους “μεγάλους άνδρες με ανάστημα” (δεν είναι τυχαίο που ο ρατσισμός σας συνυπάρχει και με τον σεξισμό) που αποτελούν κίνδυνο. Επειδή παραπέμπουν αφενός σε περασμένες και χρεωκοπημένες αντιλήψεις εθνοτικής καθαρότητας και αφετέρου εκπέμπουν την μισαλλοδοξία και τον αρνητισμό απέναντι σε μερίδα συνανθρώπων και μελλοντικών συμπολιτών μας.

2 comments:

kyriakos said...

Τι επιχειρήματα προβάλει αυτός ο κύριος ?

Να μην χαλάσει η ‘’ελληνικότητα’’ της Κύπρου?
Μάλλον ό κύριος δεν γνωρίζει και πολύ καλή Κυπιακή ιστορία..
Η κυπριακή φυλή ήταν πάντα μπασταρδόρατσα και θα έπρεπε να είμαστε περήφανοι για αυτό καθώς υπήρξαμε από τα πρώτα διεθνιστικά κράτη (αθελά μας φυσικά αλλά έστω)
Ας κοιτάξει γύρο του ο κύριος και ας ρωτήσει τον εαυτό του τι φυλή είναι ο Κύπριος.. που είναι τα γαλανά μάτια και τα καστανόξανθα μάλια? Στο DnA μας είναι εμφανέστατο ότι έχουμε επιρροές από Συριους Τουρκους και Αιγυπτίους.
ας πάει να τσακκαρηστεί..
...........
εξάλλου

Πότε και πού ξανά στην παγκόσμια ιστορία οι άνθρωποι είχαν ένα τόσο υψηλό βιοτικό επίπεδο όπως στις πολύπληθυσμιακές χώρες τις Ευρώπης και την Αμερική ?
Πιο εθνικά καθαρό κράτος πλησίασε κάν να φτάσει τέτοιο επίπεδο ζωής?
Η μήπως ο κύριος αυτός νομίζει ότι η οικονομική πρόοδος μπορεί να έρθει και χωρίς μετανάστες?

Ας μας ονομάσει ένα κράτος που κατάφερε κάτι τέτοιο.
Μήπως οι Ταλιμπάν? Μήπως οι Τουρκοι? Μήπως η χούντα των Ελλήνων? Μήπως ο Χίτλερ?


Ακόμα και αν αγνοήσουμε τα οικονομικά οφέλη που έχει η ελεγχόμενη μετανάστευση και το δούμε από καθαρά ανθρωπιστική ή Χριστιανική οπτική. Η αλληλεγγύη στους λιγότερο ''τυχερούς'' λαούς είναι επιβεβλημένη.

Και όπως πολύ σωστά έθεσες και εσύ μήπως οι Έλληνες και οι Κύπριοι δεν υπήρξαν ποτέ μετανάστες?

Και από βιολογική άποψη να το δούμε το θέμα η διασταύρωση των γονιδίων επιβάλλετε από την φύση για την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους και την εξάλειψη εκφυλιστικών ασθενειών που παρατηρούνται σε αθήγκανους λαούς. Είδη κάποια κρούσματα άρχισαν να εμφανίζονται και σε μερικά απομονωμένα χωριά της Κύπρου.

Προσπαθούν να μας παρουσιάσουν κάτι που μόνο θετικό δεν είναι ως θετικό.
Ευχαριστούμε δεν θα πάρουμε.

Anonymous said...

Γεωργίου Χολιαστού

ΞΕΡΙΖΩΜΕΝΟΙ

Αρίζωτοι στη νέα κι απ' την παλιά τους
πατρίδα ολοσχερώς ξεριζωμένοι
χαμένοι, με χαμένη τη χαρά τους
περνούν οι μετανάστες εις την ξένη'

Και κάνουν συγκεντρώσεις οι καημένοι
και λεν: "η αγαπημένη μας πατρίδα"-
όμως πολύ δεν είναι αγαπημένη
κι όλο λιγότερο είναι πατρίδα.

Γιώργης Χολιαστός